recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sokkel Subwoofer (max 16 cm høj)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sokkel Subwoofer (max 16 cm høj)

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
BjornBorg1983 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BjornBorg1983 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sokkel Subwoofer (max 16 cm høj)
    Sendt: 15-Marts-2012 kl. 20:24
Hej,

Vi er ved at bygge et nyt hus, hvor jeg skal ud og investere i nyt lyd system. Det hele er egentligt på plads, men mangler en Subwoofer. Jeg har lidt planer om at gemme den i soklen, i vores kogeø, så med "rist" foran, så der kan komme luft og lyd ud.

Den må dog ikke være mere end max 16 cm høj, og så skal den være aktiv.

Nogle der har gode ideer, eller evt. gode erfaringer med sådan en her.: http://www.hoejttalerbutikken.dk/product.asp?product=329

Budget max 5.000 for subwoofer
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af BjornBorg1983 BjornBorg1983 skrev:

Vi er ved at bygge et nyt hus, hvor jeg skal ud og investere i nyt lyd system. Det hele er egentligt på plads, men mangler en Subwoofer. Jeg har lidt planer om at gemme den i soklen, i vores kogeø, så med "rist" foran, så der kan komme luft og lyd ud.

Spild af penge, idet alt i kogeøen kommer til at "rasle med" når du spiller.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 22:53
Den var sq ny - kogeø, nu med dybbas LOL
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 09:51
Nyt hus! Hvad med en indbygningssubwoofer i loft eller væg?

Om det kan gøres for 5K ved jeg dog ikke :-/

BS
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BjornBorg1983 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 11:31

Havde også først planer om at bygge det ind i loftet, ligesom højtallerne. Men rystelserne vil give nogle svinrevner, som jeg ikke gider gå at lave hele tiden;)

Yamaha har en på 16,3 mm, FV150, som jeg må give et forsøg om den kan klemmens ind, og giver det for mange "rystelser" i kogeøen, så må den flyttes!
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 11:40

Havde også først planer om at bygge det ind i loftet, ligesom højtallerne. Men rystelserne vil give nogle svinrevner, som jeg ikke gider gå at lave hele tiden;)

Seriøst, er huset bygget af pap?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BjornBorg1983 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Seriøst, er huset bygget af pap?

Ja, lofter er i hvertfald gipslofter....
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 13:02
Et ophæng med en tilpas lav resonans kan vel gøre det. 
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 19:25

Hvis du bygger sub ind i loftet,så gør sådan her:

Med højtaler enheder overfor hinanden ophæver man stort set alle rystelser som der kommer.
Krafterne udligner hinanden.
.....
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 19:53
@Notfast der skal man så desværre bare lige huske at tænke på isolering, dampspærre osv når man laver herinde. Har engang set billeder fra en som havde lavet noget tilsvarende, da han så en dag pillede stoffet, som dækkede hullet, ned var der dannet en del skimmelsvamp oppe i hullet.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

@Notfast der skal man så desværre bare lige huske at tænke på isolering, dampspærre osv når man laver herinde. Har engang set billeder fra en som havde lavet noget tilsvarende, da han så en dag pillede stoffet, som dækkede hullet, ned var der dannet en del skimmelsvamp oppe i hullet.

Doh.... Ja, self skal man da det, hvorfor skulle det at bygge en subwoofer være anderledes?
Det er muligt at isolere, og stadig har en delvis akustisk åben bagside.

Alternativt så bygger man en "normal" sub (2 stk. til et par) og spiller ned i gennem en stor manifold.
.....
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Doh.... Ja, self skal man da det, hvorfor skulle det at bygge en subwoofer være anderledes?
Det er muligt at isolere, og stadig har en delvis akustisk åben bagside.

Alternativt så bygger man en "normal" sub (2 stk. til et par) og spiller ned i gennem en stor manifold.

Det var nok mig han kunne huske, sjovt nok var alle de IB'er jeg fandt på nettet uisoleret. Så db89 gør da opmærksomt på noget som ihvetfald én var uvidende/ikke opmærksom på.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu