recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mux undertekster i TS-filer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mux undertekster i TS-filer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
raketten Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér raketten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mux undertekster i TS-filer
    Sendt: 19-Marts-2012 kl. 17:31
Jeg optager TV fra min PC med MediaPortal, som laver fine .ts filer med undertekster og det hele. Ts filerne kan fint afspillesfra min WDTV Live, men WDTV live kan ikke afspille undertekster, som ligger inde i ts filerne.

Der er tale om ts filer fra Dr (Dr1, Dr2 og DrHD f.eks) dvs mpeg4 H264 filer.

Da underteksterne ligger grafisk men på en eller anden måde adskilt fra resten af videoen er min plan at "brænde" eller muxe underteksterne ind i videoen, så de er en del af videoen. Giver det mening?

Jeg har endnu ikke fundet ud af hvordan man kan gøre det? Jeg har været forbi ProjectX, VideoRedo, Avidemux osv.

Venlig hilsen Raketten
Raketten

Panasonic 42PX80E
WDTV Live
Yamaha rx-665 Surround
Denver dvb-t dmb 113
Sagem DTR 94160HD 160 GB (nu 250 :-) )
Gale højtalere
Tøjbøjle DVB antenne (home made :-))
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10514
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 10:11
Det kan lade sig gøre hvis du laver en DVD af optagelsen, men resultatet vil aldrig blive  godt. Underteksterne vil enten blive forvanskede, utydelige eller misfarvede. Fremgangsmåde er følgende:
Demux filen med ProjectX (prøv dig frem med de forskellige farvemodeller til DVB undertekster). Herefter har du tre filer, nemlig en videofil, en audiofil og en undertekstfil. Disse filer remuxer du med Rejig version 05d (nyere version crasher lige før muxingen er slut) http://www.videohelp.com/tools/ReJig/old-versions#download. Nu har du DVD struktur som kan afspilles på en PC/medieafspiller med undertekster, eller brændes til en DVD.
Det er lykkedes mig at få rimelig pæne undertekster på DR1 og TV2, men DR HD er no go.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 11:20
Enig med fltk - det virker. Dog er det aldrig lykkedes mig at få underteksterne til at være andet end grønne. Underligt ! 

Det skal dog siges, at jeg ikke har rodet noget særligt med de beskrevne farvemodeller.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 11:48
Jeg vil lige tilføje, at min Fantec afspiller fint kan vise DVB undertekster, så jeg er forlængst stoppet med ovennævnte tidskrævende arbejde og beholder blot mine .ts filer efter at have fjernet reklamer m.v. med Videoredo.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Januar-2004
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehelmer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af raketten raketten skrev:

Jeg optager TV fra min PC med MediaPortal, som laver fine .ts filer med undertekster og det hele. Ts filerne kan fint afspillesfra min WDTV Live, men WDTV live kan ikke afspille undertekster, som ligger inde i ts filerne.
Der er tale om ts filer fra Dr (Dr1, Dr2 og DrHD f.eks) dvs mpeg4 H264 filer.
Da underteksterne ligger grafisk men på en eller anden måde adskilt fra resten af videoen er min plan at "brænde" eller muxe underteksterne ind i videoen, så de er en del af videoen. Giver det mening
Undertekster i TS filer er besværlige. Et af de få programmer, der kan læse dem er ConvertXtoDVD. Med det program kan du lave TS filen om til en alm. DVD med undertekster. Lyden skal nok omkodes først, det kan du gøre med VLC.
Erik Helmer Nielsen
Til top
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Januar-2004
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehelmer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Demux filen med ProjectX (prøv dig frem med de forskellige farvemodeller til DVB undertekster). Herefter har du tre filer, nemlig en videofil, en audiofil og en undertekstfil. .....
Flemming
Kan du få ProjectX til at demuxe en TS fil med MPEG4 codec?
Erik Helmer Nielsen
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér raketten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Username Username skrev:

Erik Helmer Nielsen
Kan du få ConvertXtoDVD til at demuxe en TS fil med MPEG4 codec?
Alt DR er mpeg4.

Citér Jeg vil lige tilføje, at min Fantec afspiller fint kan vise DVB undertekster, så jeg er forlængst stoppet med ovennævnte tidskrævende arbejde og beholder blot mine .ts filer efter at have fjernet reklamer m.v. med Videoredo.
Jeg bruger TScutter. Gratis og extrem hurtig. 
Men min WDTV live kan som sagt ikke vise undetekster.  
Flemming

Raketten

Panasonic 42PX80E
WDTV Live
Yamaha rx-665 Surround
Denver dvb-t dmb 113
Gale højtalere
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér raketten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 16:32
Ups. "Flemming" skulle være placeret i citatet!
Raketten

Panasonic 42PX80E
WDTV Live
Yamaha rx-665 Surround
Denver dvb-t dmb 113
Gale højtalere
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 23:39

Det kan lade sig gøre hvis du laver en DVD af optagelsen, men resultatet vil aldrig blive  godt. Underteksterne vil enten blive forvanskede, utydelige eller misfarvede. Fremgangsmåde er følgende:
Demux filen med ProjectX (prøv dig frem med de forskellige farvemodeller til DVB undertekster). Herefter har du tre filer, nemlig en videofil, en audiofil og en undertekstfil. Disse filer remuxer du med Rejig version 05d (nyere version crasher lige før muxingen er slut) http://www.videohelp.com/tools/ReJig/old-versions#download. Nu har du DVD struktur som kan afspilles på en PC/medieafspiller med undertekster, eller brændes til en DVD.
Det er lykkedes mig at få rimelig pæne undertekster på DR1 og TV2, men DR HD er no go.

Flemming
Har i prøvet Ingmars compilering:

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af ehelmer ehelmer skrev:

Demux filen med ProjectX (prøv dig frem med de forskellige farvemodeller til DVB undertekster). Herefter har du tre filer, nemlig en videofil, en audiofil og en undertekstfil. .....
Flemming
Erik Helmer Nielsen

Nej, det kan jeg ikke. D.v.s. undertekst og lyd bliver godt nok udskilt, men videodelen forsvinder, og jeg må tilstå, at min ovenstående anvisning stammer fra dengang DR1 og TV2 blev sendt i MPEG2. For at få det til at virke skal optagelsen derfor omkodes til DVD compliant MPEG2 .ts. Dette kan Videoredo også klare uden at underteksterne går tabt, i én arbejdsgang i fobindelse med bortklipning af reklamer etc., men så er din metode med ConvertXtoDVD sikkert hurtigere, omend den sikkert giver en dårligere billedkvalitet samtidig med, at filen blæses op i størrelse.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu