|
Telenor slår fra |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Anders_b ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-November-2007 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 226 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Marts-2012 kl. 18:56 |
Hej.
Jeg har haft internet ved Telenor i 6 måneder nu og oplever ofte at internettet slår til og fra om aftenen (efter ca kl. 22). Det er enormt frustrerende, at man i kke kan sidde på et stabilt internet som man giver 199,- for i måneden. Er der noget jeg kan ændre i min opsætning, eller burde jeg skifte til en bedre udbyder? (Hvis ja, i forhold til udbyder. Hvilken er så god? Skal ikke koste over 199, og min. 1Mb upload) jeg bor i Århus N. |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad siger Telenor?
|
|
![]() |
|
Anders_b ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-November-2007 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 226 |
Hver gang jeg har ringet (4 gange), har de enten sagt at de ikke kan se noget problem med min forbindelse, eller også "opdaterer" de lige min forbindelse og ændrer et par instillinger, som de siger. |
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
Telenors dns servere har fungeret ret ringe en overgang (og gør det muligvis stadig?). Jeg døjede for en måneds tid siden med at jeg tit fik timeout når jeg browsede og måtte lave reload på sider før de duede, det var enormt irriterende og ikke ret brugbart. Jeg skiftede til at bruge google's dns servere istedet og så kom der fart over feltet igen.
Prøv i din netværksopsætning at skifte til at bruge 8.8.8.8 som primær dns og 8.8.4.4 som sekundær og se om det gør en forskel. Du kan selvfølgelig også vælge en anden dns server end lige google's, min erfaring er kun at telenors dns servere indimellem lider af forstoppelse eller hvad det nu er.. |
|
![]() |
|
Jeg har nu prøvet at ændre DNS til dem du foreslog, så må jeg se om det hjælper.
Har det nogen indflydelse at bruge statisk eller automatisk IP?
|
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
Statisk eller dynamisk ip er udelukkende på dit lokalnet og har ikke indflydelse på hvor hurtigt eller langsomt du oplever nettet. Jeg bruger statisk ip på min nas da den så er lettere at finde, mens mine øvrige maskiner får et dynamisk ip af min router. DNS serveren er den "telefonbog" der oversætter at når du taster www.recordere.dk så mener du i virkeligheden 93.167.198.110 - hvis dns serveren er overbelastet tager det lang tid før din browser får leveret ipnummeret og du oplever det som om nettet er langsomt, der sker jo ikke en skid før din browser har fået ipnummeret så den ved hvilken webserver den skal have fat i. |
|
![]() |
|
Peter Schrøder ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 28 |
Jeg har også oplevet udfald på internetforbindelsen med Telenor.
De sendte mig en ny router for en uges tid siden og der har ikke været problemer siden.
|
|
Med venlig hilsen
Peter Schrøder |
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Den gang jeg arbejde som supporter i Cybercity/Telenor havde vi mulighed for at smide noget overvågning på en linie. Efterfølgende kunne man så se om linien havde være nede. Måske du kunne spørge om denne mulighed stadig eksisterer.
Periodiske fejl er ret svære at have med at gøre, og en supporter vil have svært ved at gøre noget, hvis vedkommende ikke har mulighed for at observere fejlen. Hvis de stadig bruger Zyxel routere ligger der en logfil et sted i routeren. Den bliver dog slettet når man slukker routeren, men ellers kan den også være en hjælp til at finde ud af hvad der er galt.
|
|
![]() |
|
Tak for jeres svar. Jeg prøver at se hvordan internettet kører over de næste par dage, og hvis der ikke er nogen ændring, må jeg høre telenor hvad de kan gøre, eller se mig om efter en anden udbyder.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19755 |
Mine erfaringer med Tele-no(r) er ikke til den positive side. Først som internetudbyder under navnet So(rry)no-fon(e) og nu som mobiloperatør (firmabetalt). Deres internetforretning havde ikke voldsomt styr på sagerne. http://moppe.dk/sononews.html Klaus |
|
![]() |
|
Hmm, kan du anbefale et bedre selvskab? jeg vil gerne have nogen lunde samme hastighed for samme (gerne billgere) pris. 10/1mb - 199,- |
|
![]() |
|
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
Har brugt Fullrata et par år,og det har virket fuldt tilfredsstillende..
http://https://www.fullrate.dk/ |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |