|
Vejledning køb af receiver |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
McNulty
Ny bruger Oprettet: 21-Marts-2012 Status: Offline Point: 8 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 21-Marts-2012 kl. 09:49 |
Hej med Jer
Jeg har fået anbefalet Jeres forum af en ven, og håber derfor I kan hjælpe mig med lidt vejledning. Dette er min første post, så håber jeg har lagt tråden i rette sektion. Jeg har fået en bonus af min arbejdsgiver, og vil gerne købe to produkter for de penge, så ikke skattefar trækker et unødvendigt beløb fra mig. Mine øjne er på den nye iPad. Men jeg mangler også en receiver til mit anlæg. Og her er jeg helt grøn. Min Akai receiver fra 80erne er gået i sig selv, og jeg skal bruge en receiver til mine to Dantax-gulvhøjtalere og mine B&W højtalere. Ydermere skal receiveren kunne have indgang til pladespiller. Kan sådan noget købes inde for rimelighedens grænser? Hvis jeg fx tager udgangspunkt i et budget på 1500 til receiver,-. Jeg var i Hi-Fi klubben forleden og fik anbefalet en Denon receiver for 2000,-. Kan det gøres til 500 kroner billigere, og så stadig ende op med kvalitet? På forhånd tak! |
|
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej
|
|
McNulty
Funktioner
Tak(0)
|
Må jeg være så fræk at spørge, hvad du ville anbefale mig i så fald?
|
|
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tror ikke at der findes noget kvalitet til 1500,- med mindre du kan finde noget brugt.
Jeg har som sådan ikke nogen anbefaling, mit korte svar før var måske lidt for smart, men jeg tror ikke du skal investere billigere end 2000,-
Jeg kan godt lide Yamaha http://www.av-connection.dk/?ML=1386
Hov så lige Pioneer http://www.av-connection.dk/?ML=1814 måske ikke så dårligt Redigeret af Pony65 - 21-Marts-2012 kl. 12:24 |
|
McNulty
Funktioner
Tak(0)
|
Ok! Super. Tak for anbefalingen.
Jeg er som sagt totalt novice hvad angår hifi, så det skal selvfølgelig spille fint med mit nuværende setup. |
|
Pony65
Funktioner
Tak(0)
|
Min anbefaling er måske ikke så god, Pioneer har ikke indgang for pladespiller. Så vær lige opmærksom på det. Tillægs spørgsmål: er det Stereo eller Surround du ønsker ?
|
|
McNulty
Funktioner
Tak(0)
|
Stereo vil være mit umiddelbare gæt.
Alt der er i mit setup er arvet, og har aldrig haft den store ekspertise indenfor dette felt. Jeg ved ikke, om mine højtalere ville kunne klare surround? Skal man ikke helst have en subwoofer tilknyttet før de giver mening?
|
|
Pony65
Funktioner
Tak(0)
|
Surround er ikke noget dine højttalere skal "kunne klare" det er kun et spørgsmål om opsætning, 2 fronter, 1 center og 2 bag.
Om du skal bruge en Subwoofer adhænger af om dine fronter kan levere den bas ( dybde ) du ønsker.
Hvilke modeller er dine højttalere ?
|
|
McNulty
Funktioner
Tak(0)
|
B&W DM601 Jeg tror gulvhøjtalerne er Dantax S80.. Fra 70erne eller i den stil ;-) Men det er jeg ikke helt sikker på.
|
|
McNulty
Funktioner
Tak(0)
|
2 styks af hver i øvrigt
|
|
Pony65
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du ikke ønsker at bygge et surround setup, altså bruge anlægget når du ser TV. Så hold dig til en Stereo Reciever eller forstærker.
Men du må selv lidt på banen med hvad du ønsker.
NB. Dine B&W er udemærkede højttalere, men de kræver også en forstærker af en hvis kvalitet, dine Dantax kan jeg umiddelbart ikke finde.
|
|
McNulty
Funktioner
Tak(0)
|
Pony
Tak for det, jeg vender tilbage senere i dag. |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |