|
Problem med udgang i Denon forstærker |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
søren_m
Ny bruger Oprettet: 20-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 20-Marts-2012 kl. 22:59 |
Hej
Jeg har købt en brugt Denon PMA-320 forstærker. Den spiller ganske fint når den spiller, men indimellem ryger den højre kanal og fra denne kommer kun lidt knasen. Dette sker oftest (men stadig sjældent, ca. hver 10. minut) når musikken/inputtet er lavt i lydniveau. Det mystiske er at signalet kommer igen, hvis der kommer et højt indgangssignal igen, såsom man lige hiver stikket ind og ud af sin computer. (Jeg kører computer->AUX indgang på forstærker->højtalere) Som om der er en forbindelse et sted der lige skal have et "ryk" engang imellem? Er der nogle derude der har en idé om hvad det kunne være? PS, jeg har ikke meget forstand på forstærkere, men ved da noget om elektronik. Hilsen Søren |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19516 |
Funktioner
Tak(0)
|
Udgangsrelæet til højttalerne. Kontaktksættet er beskidt. Klaus |
|
søren_m
Funktioner
Tak(0)
|
Takker for det hurtige svar!
Jeg ser lige på det og vender tilbage. |
|
søren_m
Funktioner
Tak(0)
|
Nogen tips til at få låget af relæet? Hvor jeg har sat den røde pil (og tilsvarende på den anden side) ligner det at der er en dims man lige skal trykke ind for at løfte låget af - men det er ikke specielt nemt.
|
|
søren_m
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg loddede relæet af og fandt ud af at det ikke er dimserne der skal trykkes ind, men låget der skal løftes udover.
Fik kontakterne slebet. Nu ser vi om det virker! |
|
søren_m
Funktioner
Tak(0)
|
Det lader til at virke!
Dejligt at det var så let - Jeg fik anlægget til kun 200kr pga. defekten. Tak for hjælpen. |
|
søren_m
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg sleb kontakterne til de blev blanke (de var sorte før). Har jeg nu fjernet en eller anden overflade på metallet som skal på igen? Kontaktrens?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19516 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, guld. Se om ikke det bliver ved med at virke, ellers skifter du relæet. Klaus |
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej.
Jeg har selv haft problemet. Ringede til Hifi Klubben. Den sendte et nyt relæ for mellem 200,- til 300,- incl porto. |
|
søren_m
Funktioner
Tak(0)
|
Kontakterne er vel kun belagt med bladguld? Det er vel blevet slebet af?
MEN efter den første operation spillede anlægget fint hele natten. Det fik så en pause i morges og problemet er der igen nu. Jeg pillede låget af relæet igen og mens anlægget spillede prøvede jeg at løfte kontakterne og presse dem sammen - ingen ændring overhovedet. Nu har anlægget de helt samme symptomer som i min første besked. Er der andre idéer til hvad der mon er galt? |
|
søren_m
Funktioner
Tak(0)
|
Nyt til sagaen:
Jeg købte et forseglet Omron G2RL-1A-E relæ, som gutten i butikken sagde ville passe. En gnist slog henne hvor strømmen kommer ind og nu er anlægget dødt... |
|
søren_m
Funktioner
Tak(0)
|
Ny sikring er kommet i sammen med det gamle relæ og anlægget virker igen.
Ved ikke lige hvad der kan være sket? Det nye relæ skal kunne klare 25A. Kan det være modstanden igennem spolen skal være helt specifik til netop mit anlæg? |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |