|
Taiyo Yuden fra Tyskland |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | ||||
kallek
Guld medlem Oprettet: 10-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1287 |
Emne: Taiyo Yuden fra Tyskland Sendt: 24-April-2006 kl. 19:19 |
|||
http://shop.feurio.de/feurio-cgi/shop.fcgi Her kan købes Taiyo Yuden Dvd 100 stk 8x - skiver kan købes for 701 kr Redigeret af kallek - 26-April-2006 kl. 15:33 |
||||
Perfektionist
Super bruger Oprettet: 04-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 325 |
Sendt: 24-April-2006 kl. 20:12 | |||
Ja, og det ligner endda den ægte vare at dømme efter designet! Desværre er der ofte falske Taiyo Yuden skiver i omløb. |
||||
Perfektionist
Sony RDR-HXD 870, Sony RDR-HX910, Panasonic DMR-EH65 |
||||
kallek
Guld medlem Oprettet: 10-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1287 |
Sendt: 24-April-2006 kl. 20:18 | |||
Mon ikke det er den ægte vare ser ud som om det er en seriøs shop ?nogen der har handlet Taiyo Yuden der? jeg synes at de tager for meget for at sende fra England. kallek |
||||
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Sendt: 24-April-2006 kl. 21:45 | |||
Det kan vel egentlig være lige meget om det er forsendelses omkostningen eller vareprisen som er høj - det vigtige må være den samlede pris! Med de priser Feurio har på Taiyo Yuden medier, så giver det ikke mening at købe derfra af prismæssige grunde, medmindre du vil købe mindre end 100 styks. Så vidt jeg husker er forsendelsomkostningerne fra SVP i England på ca. £11 (118 Kr), og priserne på TY medier starter ved £30 (323 Kr) for 100stk 8x DVD-R. Hvis du er interesseret i 16x DVD medier produceret af Taiyo Yuden, så kan du købe Plextor brandede TY diske hos SVP (ikke printbare): 50stk 16x DVD+R (YUDEN000 T03) for £15,50 eller 25stk 16x DVD-R (TYG03) for £7,50. Plextor er 100% garanteret ægte Taiyo Yuden! |
||||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||||
kallek
Sendt: 24-April-2006 kl. 22:12 | |||
Ok tak ja dem så jeg ikke lige på da jeg besøgte siden,har bestilt i dag fra dem 100stk kom af med 42,79£ så skulle nok have set mig bedre for kallek |
||||
Stenberg
Ny bruger Oprettet: 30-December-2005 Status: Offline Point: 4 |
Sendt: 25-April-2006 kl. 20:20 | |||
Der var gratis levering fra SVP forrige weekend (ved køb over 100£)
Et godt råd er at tilmelde sig deres nyhedsbrev, der gives ofte rabatter. Stenberg Redigeret af Stenberg - 25-April-2006 kl. 20:20 |
||||
kallek
Sendt: 26-April-2006 kl. 15:29 | |||
Jeg kan se at jeg har givet nogenlunde det samme,jeg købte 100 stk TY for 36.42+ moms og forsendelse 42,79£.og det er - skiver.Og gode skiver koster. kallek Redigeret af kallek - 26-April-2006 kl. 17:41 |
||||
kallek
Sendt: 27-April-2006 kl. 17:40 | |||
Fik så mine 100-8x TY fra SVP her i dag,har prøvet 2 stk på kvik kopiering på min Sony 710 i dag uden noget problem.så håber det har løst mine kvaler denne gang. kallek |
||||
Perfektionist
Super bruger Oprettet: 04-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 325 |
Sendt: 27-April-2006 kl. 17:56 | |||
Kallek Jeg tror ikke, du bliver skuffet over TY medierne. De er simpelthen i en klasse for sig! |
||||
Perfektionist
Sony RDR-HXD 870, Sony RDR-HX910, Panasonic DMR-EH65 |
||||
Sulck
Junior bruger Oprettet: 13-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 39 |
Sendt: 03-Juni-2006 kl. 18:05 | |||
Nu skal jeg til at købe medier for første gang, og vil gerne lige vide lidt om, hvad jeg laver... Jeg ser, at der generelt her på forummet mere eller mindre bliver skreget VERBATIM efter alle, som spørger, hvad de skal købe at optage på, hvis de har bare et minimum af kvalitetskrav. Derfor havde jeg også tænkt mig at købe disse, men så vidt jeg kan forstå, er det Taiyo Yuden, som uden diskussion(?) er standarden for kvalitet. Skal siges, at jeg kun har været rundt i dette forum. Jeg synes, for det meste, at man skal give ca. 150 kr. for en 50-stk pakke almindelige non-printable Verbatim 16x -R skiver. Du (DrageMester) siger, at Plextor skiverne med 100% sikkerhed er ægte Taiyo Yuden. Gælder dette også for de to ovennævnte? Når de angiver det sådan, som de gør på SVPs side, betyder det, at en producent skriver sit eget navn på produkterne så bare, at det f.eks. er Verbatim i stedet for Taiyo Yuden, som står for kvalitetskontrol, pakning, salg til forhandlere osv. eller kan der også være forskel i produktionsprocessen? Hvis alt dette er rigtigt, er der i hvert fald ingen tvivl om, hvad jeg skal købe af medier, specielt når mit behov ikke er rasende stort. Vh Daniel |
||||
Daniel Rasmussen
|
||||
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Sendt: 04-Juni-2006 kl. 00:42 | |||
Det er ikke helt uden diskussion at Taiyo Yuden er de bedste, men de fleste der ved noget om den slags synes at de generelt er de bedste efterfulgt af Verbatim. Det afhænger af både brænder, firmware, mediets hastighed, og produktions variationer, så der findes masser af tilfælde hvor det er omvendt. Verbatim er bare utroligt meget nemmere at finde end Taiyo Yuden, og derfor bliver det anbefalet så tit!
Ja, det gør det - under forudsætning af at du køber de Verbatim eller Panasonic medier som er Made in Japan af Taiyo Yuden; både Verbatim og Panasonic har også medier som ikke er lavet af Taiyo Yuden!
Alle DVD medier har en MID (Manufacturer IDentification) som gør at brænderen genkender mediet og kan vælge en optimal skrivestrategi. En MID er desværre ikke en garanti for ægthed, da der er mange eksempler på såkaldte "fake" medie coder, hvor Taiyo Yudens og Mitsubishis (Verbatims) er de der oftest kopieres. Men for de Verbatim, Plextor og Panasonic medier som annonceres hos SVP, så er der tale om ægte Taiyo Yuden producerede medier!
Det kan være svært at svare helt nøjagtig på hvordan arbejdsfordelingen er for Taiyo Yuden medier under andre brands, men TY står i hvert fald for produktionen og Verbatim/Panasonic/Plextor står for distribution. Hvis det er 16x DVD-R medierne du er interesseret i, hvilket jeg har indtryk af p.g.a. dine links, så kan du også købe disse med Plextor branding hos SVP. Se denne link. |
||||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||||
Spunk
Super bruger Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
Sendt: 22-Juni-2006 kl. 20:23 | |||
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |