|
Splitte antennekabel |
Besvar |
Forfatter | ||
mikamort
Ny bruger Oprettet: 12-Oktober-2006 Status: Offline Point: 9 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 25-Marts-2012 kl. 14:08 |
|
Hej
Jeg har entop købt en BD-HDD som skal tilsluttes min fladskærm. Jeg har forbundet antennekablet (10meter)fra stik i væg til BD-HDD derefter et nyt (1,5meter) antennekabel fra BD-HDD til fladskærm samt et HDMI fra BD-HDD til fladskærm. Umiddelbart virker det godt og jeg kan ikke se nogle problemer. Jeg har eftrefølgende været ude i Elgiganten (hvor alt er købt) og kom i snak med en ansat i tv-afd. Han opfordrede mig til at købe en antennfordeler samt et nyt antennekabel, således at antennefordeleren skulle sidde i stikket i væggen og så skulle de 2 10meter antennekabler føres derfra og frem til henholdsvis tv og BD-HDD (HDMI skulle stadig forbindes mellem BD-HDD og tv)for at få det bedste signal?? Umiddelbart virker der som rent salgstale så jeg ville hører jer om I kunne komme med en god grund til at lytte på den ansatte i Elgiganten. Tak Redigeret af mikamort - 25-Marts-2012 kl. 14:09 |
||
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er et meget dårligt råd som Elgiganten giver der, det skal du ikke gøre. |
||
Stromgren
Super bruger Oprettet: 25-Januar-2010 Sted: Valby København Status: Offline Point: 275 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Umiddelbart vil jeg sige salgstale og at han sku holde sig til at sælge brødristere, personligt ville jeg aldrig få rådgivning i butikker som elgigant, fona og lignende de er kun ude på at sælge
|
||
Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver Nad t557 Bluray Dali Lektor 6 fronter Dali Lektor Lcr Center gale 3060 Bipolar Bag |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19516 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis der ingen problemer er, ej heller når din optager er slukket, så lader du bare dit system være som det er. Klaus |
||
pdrhan
Guld medlem Oprettet: 07-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1343 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad bruger du som antenne splitter nu?
|
||
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
----------------- Kastrup/Amager |
||
mikamort
Ny bruger Oprettet: 12-Oktober-2006 Status: Offline Point: 9 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lige nu bruger jeg min BD-HDD som antennesplitter. Det er en Samsung BD-D8500N.
|
||
pdrhan
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ok super - det er da også den bedste måde....
|
||
||
kbaggen
Super bruger Oprettet: 26-December-2006 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej,
et andet spørgsmål men i forlængelse! Købte et 10meter pisse dyrt kabel i hifiklubben som nu er muin. 5 meter for kort, og skal have det forlænget.........køber ejg bare et 5m i god kvalitet og sætter dem sammen?
En sælger jeg snakkede med sagde det bedste var et nyt kabel!
Også salgsgas?
KBN
|
||
pdrhan
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du sætter dem sammen med f-connectors mister du ikke noget
|
||
||
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2404 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Rådet er fint nok hvis mikamort ellers har bøvl med kvaliteten af signalet til de to apparater. Det ER en bedre løsning at splitte tidligt og trække et kabel pr. apparat, men når mikamort siger "Umiddelbart virker det godt og jeg kan ikke se nogle problemer" så ville jeg personligt ikke gide og nøjes med den nuværende "forlængerløsning". Teknisk set har sælger ret, men man kan sige hvad man vil om at han forsøger at optimere på en installation der allerede fungerer godt nok. |
||
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er et meget dårligt råd fordi du aldrig må sætte en fordeler på efter en vægdåse.
Hvis det skal laves som Elgiganten og du siger, så skal hele antenneanlægget ombygges
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |