|
Hvilken "Boks" er bedst ? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
nfspower ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 283 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-Marts-2012 kl. 21:49 |
Med fare for at denne tråd burde være i denne kategori Smart TV
Jeg sidder og overvejer en Apple TV 3. Men er blevet voldsomt i tvivl om den dutter som mediecenter til stuealteret. Boxee ser jo også rigtigt godt ud, men jeg synes den får lidt hug rundt omkring af nogle brugere. Plus at jeg er faldet over Dune HD TV-301A som også ser rigtigt godt ud på papiret, men den er åbenbart ikke kommet endnu. Så hvad skal jeg vælge ?... Mit setup i dag er en PC hvor alle film og serier ligger på pt. + en Synology DS-710+ Jeg har snart en Windows Home Server 2011 oppe og spille, men den boks der skal være ved TV'et skal ikke nødvendigvis være en windows maskine eller kunne udnytte alle funktioner på Windows Home serveren. Det vigtigste er at alle covers kommer på mine film og serier (Her er jeg blevet forelsket i hvor godt det virker i XBMC). Nogle der kan komme med lidt inputs og evt. lidt tests af den ene og anden boks. |
|
Jeg er ikke kommet længere end ideen til et HTPC !
|
|
![]() |
|
JonasDK90 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 29 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har selv lige investere i et ATV 3, som er mit første Apple tv. Lige nu sidder jeg bare og hungre efter jailbreak til det, så jeg kan smide XBMC på - indtil videre må jeg "nøjes" med Airplay, som jo også er fedt nok.
Men af hvad jeg har læst og fået fortalt, så er ATV et rigtig fedt mediecenter når der kommer XBMC + Icefilms og lidt andre tweaks på. Så har du også covers på dine film. Det spiller også sublimt med en NAS. Men som sagt, jeg har ikke prøvet det endnu. Sidder bare og venter på et jailbreak til den lille (boks) Mht. Boxee Box, så blev jeg også lidt skræmt da jeg læst nogle forskellige tilbagemeldinger af den på nettet. Den har åbenbart nogle fejl (men hvilke bokse har ikke det, fristes man til at sige), men den er også super med alle de forskellige apps der er til den.
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Boxee er jo en XBMC, så hvis du er glad for den, så bliver du sikkert også glad for Boxee.
|
|
![]() |
|
nfspower ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 283 |
Nu skal det jo ikke være nogen hemmelighed at der nok ligger en 1 eller 2 film på min harddisk der kommer af tvivlsom herkomst, og der er XBMC jo genial, når den fjerner punktumer og den del af filnavnet som man ikke har en skide at bruge til. Kan Boxee også det ?
sådan som jeg har forstået det, så er det kun den downloadede udgave af XBMC der kan det ? |
|
|
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Boxee er ikke xbmc, men et alternativ til det. Du kan evt overveje en shuttle xs35v3 eller ligende. den koster omkring 1250 kr + 2 gb ram til ca 150 kr. Så mangler du bare 2,5" hdd, med mindre du nøjes med at kører xbmc live fra usb stick. Xbmc live kan hentes gratis.
|
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Shuttle anvender passiv køl. Xbmc live er ubuntu linux udgaven i en trimmet udgave.
|
|
|
![]() |
|
Kan XBMC Live egentligt godt installeres på en harddisk ?... Hvis man nu ikke gider rode med Ubunto og XBMC osv. ?
Shuttlen ser fin ud, er dog lidt af et minus at den ikke kan ligge ned. |
|
|
|
![]() |
|
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
XBMC Live findes ikke mere. (Var med Dharma, Eden er lige blevet udgivet)
Nu hedder der XBMCBuntu, og installeres på en disk (kan også køres som live udgave). Det kræver ingen linux viden, da det installeres og starter direkte i XBMC.
|
|
![]() |
|
Oki, det er helt perfekt så :)
Så er spørgsmålet så bare hvad hardware jeg skal vælge. For er godt nok i syv sind om hvad jeg vil. |
|
|
|
![]() |
|
Jeg roder selv med det nu. Jeg har også kig på zotac zbox AD02. Den skulle vidst understøtte bitstreaming af Hd lyd, da den anvender Amd E350 chip.Fen er så et par 100. Kr dyre. Jeg er lidt i tvivl om den har passiv køl. Den desværre også et par cm højere. Det afhænger lidt af dit budget. Jeg er også blevet anbefalet zotac zbox ID80. Men der syntes jeg at prisen løber fra de andre boxe.
Ellers havde jeg kig på Shuttle xs36. Men det ser umiddelbart ud til at den atom d2700 processor, der sidder i den ikke har linux drivere. Eller i hvert fald selve gpu'en. Intel gma3650. Men det kan være, at det har ændret sig siden. |
|
|
![]() |
|
Beklager lige alle fejlene i tesksten ovenover.
![]() |
|
|
![]() |
|
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
Skal det være færdig bygget? Ellers kan man ofte spare lidt penge ved at bygge selv.
Rent AMD mæssigt så prøv at tjekke min tråd, da jeg lige har bygget en HTPC på AMD E450. ION virker fint, men giver ikke mulighed for DTS-HD og TrueHD (når xbmc engang understøtter det) AMD understøtter bitstreaming af DTS-HD og TrueHD, så der er lidt hardware fordel der.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |