recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google Play / kreditkort / Børn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google Play / kreditkort / Børn

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3847
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Google Play / kreditkort / Børn
    Sendt: 28-Marts-2012 kl. 09:33
Nu har jeg lige købt en Huawei Sonic til min datter (imponerende telefon sammenligned med den X10 Mini Pro min kone prøvede et par uger.....). Men hvordan får man lige købt nogle spil m.m. til hende.
Hun har hendes egen GMail konto (på mit eget domæne), men jeg har ikke tænkt mig at registrere mit VISA/Dankort på hendes konto!
På iPhone/i iTunes kan man give et program til en anden - kan man også det på Android - eller hvordan styrer I det ??
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Marts-2011
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 15:05
Ikke hold mig op på det, men jeg mener første gang man køber noget kan man vælge om kreditkortet skal knyttes til gmail kontoen på telefonen. Svarer man nej gætter jeg på man får samme spørgsmål næste gang. Man kan ikke dele apps på samme måde som på iOS, da ens gmail konto er meget tættere knyttet til telefonen så at sige. Det er ikke "bare lige" at skifte konto på telefonen og siden jeg ikke har prøvet kan jeg ikke sige om appsene (flere sekunder er gået med at tænke på hvordan jeg kunne fordanske det ord mest muligt) bliver der eller om de bliver fjernet når du logger på med en anden konto. 
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Nu har jeg lige købt en Huawei Sonic til min datter (imponerende telefon sammenligned med den X10 Mini Pro min kone prøvede et par uger.....). Men hvordan får man lige købt nogle spil m.m. til hende.
Hun har hendes egen GMail konto (på mit eget domæne), men jeg har ikke tænkt mig at registrere mit VISA/Dankort på hendes konto!
På iPhone/i iTunes kan man give et program til en anden - kan man også det på Android - eller hvordan styrer I det ??

Man kan blot vælge at indtaste sine kreditkort oplysninger manuelt hver gang. Det er som sådan ikke muligt reelt at dele apps, da mange apps går ind og tjekker om kontoen er verificeret, dvs. du skal have din konto på hendes smartphone hele tiden, hvorved hun får adgang til dine kreditkort oplysninger.

Personligt har jeg det sådan at jeg gerne vil prøve apps inden jeg køber dem, og hvis der ikke er en Free version eller Lite version tilgængelig kan man ofte finde en fuld version ved at google "App Navn .apk"

Det kunne være en mulighed for hende at få visse apps. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af mkt mkt skrev:

......appsene (flere sekunder er gået med at tænke på hvordan jeg kunne fordanske det ord mest muligt) bliver der eller om de bliver fjernet når du logger på med en anden konto. 

Den avanceret og mest korrekte: applikationerne
Den langt mindre nørdede: programmerne
Den tumbede for totale dummies: "ab´s"!

Wink
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Kan du ikke med Android, mig bekendt.

Forøvrigt har du begået en brøler, (elller din datter har), da hun/i glemte at læse betingelserne for at bruge gmail.

Wink

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu