recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC HD-56ZR7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJVC HD-56ZR7

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
psico Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-September-2004
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Emne: JVC HD-56ZR7
    Sendt: 10-Juli-2006 kl. 13:33

Hej.

Vi står og skal have nyt tv, og vi er meget i tvivl om vi skal købe et Plasma 42"/50", eller om vi skal købe JVC's HD-56ZR7 hybrid TV.

Er der nogle der har noget at sige (godt eller skidt) omkring denne type ? Efter at have ledt forummet igennem, har jeg endnu ikke set folk der har købt dette, og de udtalelser der er om det på forummet kommer primært fra nogle der har tilknytning til JVC.

Jeg kan se på specifikationerne at det er et 1280x720 TV. Plejer HD-TV ikke at være i 1366x768 når man er oppe i den størrelse ? Er det kun HDTV ready  eller kan det også vise rigtige HDTV billede ? Hvad betyder denne opløsning for billede-kvaliteten ?

Er det et 16:9 aspect TV ?, jeg syntes det er svært at se på billederne, om det er et widescreen tv, eller bare normalt 4:3.

Nogle der ved hvor i kbh området det står til fremvisning ? Kæresten og jeg vil meget gerne se det "live". Vi havde tænkt os at se på det idag, men vi har ikke kunne finde nogle der har det stående i butikken.

Det skal siges at vi har JVC's DR-MH300 HD optager, hvis det skulle betyde noget for besvarelsen.

På forhånd tak.

Dennis W.

Redigeret af psico - 10-Juli-2006 kl. 13:45
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2006 kl. 13:38
Jeg synes Speakers Corner har været nævnt som et sted, hvor de har det - men jeg er ikke sikker.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
psico Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2006 kl. 14:01

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg synes Speakers Corner har været nævnt som et sted, hvor de har det - men jeg er ikke sikker.

Takker, kan være vi skulle kigge der forbi. Men hvor er det typisk at de så har lukket om Mandagen..hehe

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2006 kl. 14:34
Hej Dennis,

Du har godt set bruger-anmeldelsen her? (det er næsten så positiv en anmeldelse at man kunne mistænke en tilknytning til JVC - men på den anden side kan der jo ikke ske noget ved at se TV'et ved selvsyn).

Jeg overvejer også selv at tage et nærmere kig på hybrid-teknikken, da jeg endnu ikke synes at LCD/Plasma er godt nok (til prisen).

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
psico Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2006 kl. 15:04

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Hej Dennis,

Du har godt set bruger-anmeldelsen her? (det er næsten så positiv en anmeldelse at man kunne mistænke en tilknytning til JVC - men på den anden side kan der jo ikke ske noget ved at se TV'et ved selvsyn).

Jeg overvejer også selv at tage et nærmere kig på hybrid-teknikken, da jeg endnu ikke synes at LCD/Plasma er godt nok (til prisen).

/Lars

Jeg vil lige kigge på anmeldelsen du linker til, jeg var imens inde på JVC's danske side, og de har på forsiden et link til alle de TV de har som er fuldt klar til HDTV, og til min rædsel er hybrid TV'et ikke et af dem, så jeg håber meget at det er en fejl, men ved ikke rigtigt hvordan jeg skal finde ud af det. Syntes nok at 1280x720 lød forkert...jeg håber dog stadig.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2006 kl. 16:14

Jeg var med til JVC aften og så der det omtalte hybrid TV demonstreret med afspilning fra en JVC MH300 via HDMI, både i 720p og 1080i

Jeg kan kun sige, det var kærlighed ved første blik, og jeg vil uden tøven tilslutte mig den positive bruger anmeldelse, uden at jeg dog selv har fornøjelsen at eje et sådant.

Er man som jeg mere interesseret i billedkvaliteten og mindre i tekniske speicifikationer, og stadig mener et godt CRT slår langt de fleste plasma/lcd på billedkvalitet, så bør man kigge på dette hybridTV.

Jeg mener seriøst at ingen plasma/LCD kommer i nærheden af dette hybrid TV på billedkvalitet, uanset pris, og tekniske specifikationer. 

Det er en fejl hvis det ikke er med på listen over HDTV for det er HDready - det har bare en hel sektion for sig selv, fordi det er LCD/Plasma overlegent

http://www.jvc.dk/site/da/hd-ila/index.php

PS: jeg har ingen tilknytning til eller forkærlighed for JVC overhovedet.

Redigeret af spawn - 10-Juli-2006 kl. 16:17
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2006 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af psico psico skrev:

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Hej Dennis,

/Lars
Jeg skal være den første til at beklage det link du henviser til på vores hjemmeside, jeg vil imorgen få det rettet, linket er ikke helt nyt, hvilket og viser ved de modeller der linkes til, det er S60 serien som stadig kører, men som er blevet udbygget med R70, S70, X70 og den mindre model serie A61.

Hybrid-TV er selvfølgelig også klar til HDTV, ligesom de andre, opløsningen er 1280 x 720, hvilket præcist er et af kravene. Eller klik på produkter og se de enkelte Hybrid-TV, eller klik på den store flash som kører å forsiden, her kan du læse alt om Hybrid-TV. Og ellers klik herunder:

http://www.jvc.dk/site/da/hd-ila/index.php

Jeg vil lige kigge på anmeldelsen du linker til, jeg var imens inde på JVC's danske side, og de har på forsiden et link til alle de TV de har som er fuldt klar til HDTV, og til min rædsel er hybrid TV'et ikke et af dem, så jeg håber meget at det er en fejl, men ved ikke rigtigt hvordan jeg skal finde ud af det. Syntes nok at 1280x720 lød forkert...jeg håber dog stadig.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2006 kl. 20:32

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Takker, kan være vi skulle kigge der forbi. Men hvor er det typisk at de så har lukket om Mandagen..hehe

Man kan ved forudgående aftale komme ud og se disse produkter i vores showroom. Ring på 43509095 imellem 14-15 hverdag, og aftal en tid for at kunne komme ud og se modellerne, der er både 56" og 70".

Til top
psico Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2006 kl. 23:37

Hej Brian.

Det kan være du kan svare mig på et af de spørgsmål, som har sneget sig frem hos mig.

Min kæreste og jeg var ude og se TV'et hos Speakers Corner. Det var godt nok kun den tidligere Amerikanske version, med bred ramme omkring. Ekspedienten sagde at der var stor forskel på den lodrette synsvinkel på de 2 modeller (Den vi så, skulle man næsten sidde lige ud for).

Vi syntes dog at der var et rigtig godt billede, når vi sad ud for det, men vi blev lidt bekymrede omkring pixeleringen, eller hvad vi skal kalde det. Vi får ca samme afstand til siddepladserne som de havde hos Speakers Corner (ca 3,5-4m), og vi syntes engang imellem at kunne ane at det var for tæt.

Jeg har læst lidt omkring på nettet og læst at der kommer endnu en ny model (hvis den ikke allerede er kommet i USA) der kan køre 1080p istedet for 720p, og med højere opløsning end de 1280 (1278) x 720. Der er dog rygter om at de ikke kommer til Europa foreløbigt. Kommer denne model til DK? og isåfald hvornår ?

Vi er lidt nervøse for at smide så mange penge ud, hvis vi kommer til at sidde og blive konstant mindet om "lav" opløsning når vi ser noget. Især hvis der et par måneder efter kommer et der ville være perfekt til os. Kan du fortælle noget om disse nye modeller ?

På forhånd tak.

Dennis

Til top
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2006 kl. 10:10

Hej Brian.

Det kan være du kan svare mig på et af de spørgsmål, som har sneget sig frem hos mig.

Min kæreste og jeg var ude og se TV'et hos Speakers Corner. Det var godt nok kun den tidligere Amerikanske version, med bred ramme omkring. Ekspedienten sagde at der var stor forskel på den lodrette synsvinkel på de 2 modeller (Den vi så, skulle man næsten sidde lige ud for).

Vi syntes dog at der var et rigtig godt billede, når vi sad ud for det, men vi blev lidt bekymrede omkring pixeleringen, eller hvad vi skal kalde det. Vi får ca samme afstand til siddepladserne som de havde hos Speakers Corner (ca 3,5-4m), og vi syntes engang imellem at kunne ane at det var for tæt.

Jeg har læst lidt omkring på nettet og læst at der kommer endnu en ny model (hvis den ikke allerede er kommet i USA) der kan køre 1080p istedet for 720p, og med højere opløsning end de 1280 (1278) x 720. Der er dog rygter om at de ikke kommer til Europa foreløbigt. Kommer denne model til DK? og isåfald hvornår ?

Vi er lidt nervøse for at smide så mange penge ud, hvis vi kommer til at sidde og blive konstant mindet om "lav" opløsning når vi ser noget. Især hvis der et par måneder efter kommer et der ville være perfekt til os. Kan du fortælle noget om disse nye modeller ?

På forhånd tak.

Dennis

DE er ikke lige på trapperne med 1080P, de er netop lanceret i USA, hvor du har materiale i den kvalitet.

Alt efter hvad kilde i har set på skærmen, er der altså ikke nogen pixelering, derudover er der indstillinger i skærmen til at forhindre pixelering.

Hvis du tænker på lidt slør ved side panorering er det helt naturligt, og faktisk et problem, som skal løses idet scene optages, ingen kameraer kan endnu, ved en 90 graders vinkel ind på et bevægende objekt, give en krystalklar glidende behandling, derfor forsøger de fleste kamerafolk, sig også med at skyde scenen skråt fra enten forfra eller bagfra, da dette straks giver en bedre glidende gengivelse.

Til top
psico Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2006 kl. 12:01

Dvs at selvom man fik et tv med 19xx x 1xxx opløsning, så ville der ikke være forskel i billedet herhjemme i DK når man f.eks. ser en DVD eller TV i forhold til 1280x 720 ?

Isåfald har vi jo så åbenbart ikke så meget at tænke på, da vi alligevel ikke får bedre billede hvis vi venter på de modeller.

Hvad jeg mente med pixelering (mangel på de korrekte ord), var at da vi sammenlignede 56" med 40" der begge var på samme afstand, mente vi at i nogle scener (mener det var mørke scener) kunne se fine små firkanter. De var ikke store og ikke markante, men ikke desto mindre synlige (Min kæreste nævnte det, lige da jeg selv sad og undrede mig over dem). Billedet var en eller anden skønhedskonkurrence med halvbare damer, og ud fra de andre TV kunne det godt se ud til at være enten DVD materiale, eller HD.

Pointen er at vi ikke så disse "firkanter / Pixelering" på det andet tv der havde samme kilde. Så vi tænkte at det kunne være pga vi sad for tæt på den størrelse TV (Og vi kommer til at sidde på samme afstand hjemme hos os), og det måske ville hjælpe at få et tv med højere opløsning.

Vh.

Dennis

Til top
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2006 kl. 12:12

Dvs at selvom man fik et tv med 19xx x 1xxx opløsning, så ville der ikke være forskel i billedet herhjemme i DK når man f.eks. ser en DVD eller TV i forhold til 1280x 720 ?

Isåfald har vi jo så åbenbart ikke så meget at tænke på, da vi alligevel ikke får bedre billede hvis vi venter på de modeller.

Hvad jeg mente med pixelering (mangel på de korrekte ord), var at da vi sammenlignede 56" med 40" der begge var på samme afstand, mente vi at i nogle scener (mener det var mørke scener) kunne se fine små firkanter. De var ikke store og ikke markante, men ikke desto mindre synlige (Min kæreste nævnte det, lige da jeg selv sad og undrede mig over dem). Billedet var en eller anden skønhedskonkurrence med halvbare damer, og ud fra de andre TV kunne det godt se ud til at være enten DVD materiale, eller HD.

Pointen er at vi ikke så disse "firkanter / Pixelering" på det andet tv der havde samme kilde. Så vi tænkte at det kunne være pga vi sad for tæt på den størrelse TV (Og vi kommer til at sidde på samme afstand hjemme hos os), og det måske ville hjælpe at få et tv med højere opløsning.

Vh.

Dennis

Du vinder ikke noget på almindelig TV og DVD ved at investere i en 1920 x 1080, faktisk kan du få større problemer, da teknologien i skærmen nu pludselig skal scalere fra de 500 linier til 1080 linier, det kan give problemer, jeg har endnu ikke set set 1080P skærm, hverken LCD eller denne type. Men jeg er ikke sikker på det er så godt for de mest brugte signalkilder.

Med hensyn til pixeleringen så kan jeg godt afsløre hvad det er, det der gengives vises fra en D-VHS ( ja du læser rigtigt Digital VHS) så det ligger på et Specielt VHS bånd i HD-kvalitet. Vi har erfaret disse optagelser bliver slidt med tiden, så det er denne slitage der resulterer i pixeleringen, fordi ellers oplever du ikke pixelering med disse skærme.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu