|
Airport express |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ilu-dazed ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 208 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Marts-2012 kl. 22:06 |
Hej Alle
Helst præcist hvordan fungerer airport express. Her er min tanke, jeg vil installerer loft højttalere i udvalgte rum i huset, og derved bruge en airport express samt en mindre forstærker, og så sende alt musik via airplay. Men kan hver airport express have deres egen adresse/navn feks. køkken, badeværelse osv. og er det en nødvendighed at den kommer på et trådet netværk? Jeg kender intet til lige denne enhed, så håber nogen kan hjælpe. På forhånd tak.
|
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8687 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den kan have sit eget navn, og den kører trådløst.
|
|
![]() |
|
bleze ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Status: Offline Point: 491 |
Hvad med at overveje Sonos til dette formål?
|
|
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
|
|
![]() |
|
ilu-dazed ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 208 |
Mange tak for hjælpen.
Jeg har overvejet Sonos, men er kommet til den konklusion at et setup med Airport Express er billigere og mere den løsning der passer mig. Fordi alt bliver streamet i hjemmet fra vores NAS server, via iPhone, IPad og iPod. |
|
![]() |
|
eag1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2009 Status: Offline Point: 64 |
Du skal blot være opmæksom på der er en hel del der har problemer med at lyden laver dropout. Har selv haft dette problem, så har droppet at bruge min airport express. Har testet det på to forskellige adresser, og begge steder falder lyden ud i hak. Der er en masse tråde om dette på nettet. Så sørg for at du har returret på din express hvis du får samme problem.
|
|
![]() |
|
Ok tak for Info. Ville og starte med at købe en til stuen som skal kobles til det eksisterende system for at teste.
|
|
![]() |
|
kriztian ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Juli-2011 Sted: København Status: Offline Point: 62 |
Har selv både Sonos og Airplay (Airport Express samt Apple TV2) og jeg må sige, at Sonos er rock-solid hvorimod du kan opleve udfald på Airplay.
Hvis du vil have en billig løsning hvorfor så ikke benytte Bluetooth? Jeg mener at hastigheden på Bluetooth i dag er virkelig hør og god....
|
|
![]() |
|
m&m ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2012 Status: Offline Point: 16 |
Jeg bruger selv sonos, zp90 sat til min pioneer, og styrer det hele med min iPad,Mac og iPhone det spiller super ingen udfald. Alt mit musik/film ligger så samlet på en qnap nas,så kan der også streames til ATV2. Havde også tænkt på airport men valge den løsning da den er mere stabil, efter min mening.
|
|
![]() |
|
M!NGO ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
Vi kører Airplay her i huset og der har jeg ikke oplevet udfald, men vi har også køret alt vores kablet
|
|
M!NGO
- Imac 27" - 2x aTV2 - Iphone5 - Ipad2 - Ipad Mini - - 2xWDTV Live 3g - QNAP TS-509 5x3TB - |
|
![]() |
|
kriztian ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Juli-2011 Sted: København Status: Offline Point: 62 |
Men er hele fidusen med Airplay ikke, at det netop er trådløst?
|
|
![]() |
|
M!NGO ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
tjo sikkert, men nu havde jeg mulighed for at trække kabler på loftet over alle rum.
Men det er jo på en måde også "trådløst" for når konen f.ex går i bad og sætter sin iphone til at spille musik i badeværelset så kommet det jo trådløst. Eller når datteren tar iPad'en og ser div. disney film fra WHS'en Men i sove værelset hvor ATV2 er, der trækker den filmene via kable fra vores WHS
|
|
M!NGO
- Imac 27" - 2x aTV2 - Iphone5 - Ipad2 - Ipad Mini - - 2xWDTV Live 3g - QNAP TS-509 5x3TB - |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |