|
Erfaring med EyeTV og dual tuner |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
FPP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2010 Status: Offline Point: 284 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-April-2012 kl. 09:26 |
Hejsa
Jeg har længe luret på EyeTV, men syntes at meldingerne fra brugerne har været lidt forvirrende. Som udgangspunkt er meldingerne at "det bare virker", men kradser man lidt i overfladen får man (jeg) fornemmelsen af at det er brugervenligheden der imponere, men at stabiliteten ikke er 100% i orden. Jeg vil her indskyde at stabilitet for mig er at man kan regne med at alle planlagte optagelser faktisk også optages. Jeg har i dag et DVBViewer setup som aldrig har svigtet mig, og det er dette jeg påtænker at erstatte. For ligesom at stillet min nysgerrighed har jeg købt en EyeTV licens, så jeg kan få syn for sagen. Jeg må dog konstatere at jeg allerede på 1. dagen er løbet ind i lidt udfordringer. Jeg benytter en HDHR, dvs. 2 tunere, hvilket tilsyneladende virker fint. Udfordringerne opstår når jeg benytter Elgato´s iOS app. Det er lidt som om at app´en ikke helt forstår at der er to tunere. Ser man f.eks. LiveTV på Mac´en, og vil se en anden kanal på iOS enheden, skiftes der kanal på Mac´en selvom der er en tuner ledig. Man kan godt starte to samtidige optagelser fra iOS enheden, men man kan kun se live samtidig fra tuner 1. Sidst men ikke mindst oplevede jeg at en optagelse startet via iOS enheden var "forkert", dvs. der var kanalnavn og epg info fra TV2, men optagelsen var fra DR. Mit spørgsmål er om der er nogle der har erfaringer over længere tid med EyeTV, flere tunere og iOS app´en. Bemærk at iOS app´en er den eneste grund til at jeg overvejer at skifte, så det er brugere af denne jeg gerne vil høre fra. På forhånd tak.
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg bruger 2 stk Hybrid DVB-C til YouSee. Officielt er dette ikke understøttet af Elgato.
Jeg har samme erfaringer sm dig: Det er ikke noget problem at optage 2 forskellige programmer samtidig, men fra IOS kan den ikke finde ud af det (det var faktisk derfor jeg købte nr 2). Jeg bruger ikke EPG på IOS da den af en eller anden grund står 1 time forkert. På Mac'en står den rigtig. Og derfor kan jeg heller ikke starte en optagelse. Men vi burde jo faktisk skrive til Elgato og sige de har et problem. E
Redigeret af kim.t - 01-April-2012 kl. 12:43 |
|
![]() |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9433 |
|
|
![]() |
|
FPP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2010 Status: Offline Point: 284 |
Jeg må indrømme at jeg ikke har overskud til at bruge tid på fejlsøgning i samarbejde med Elgato. Planen var at købe en Mac Mini hvis jeg følte mig overbevist om at EyeTV var stabilt, men jeg gider ikke at investere i udstyr til at fejlsøge med.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |