|
BBC dokumentar serier med dansk tale? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
vonrask ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-April-2005 Sted: 8600 Silkeborg Status: Offline Point: 492 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-April-2012 kl. 08:21 |
Findes der udgaver af BBC's naturprogrammer med dansk tale som man kan købe? Tænker på serier som den blå planet eller som den frosne planet og ved I om de findes som blue ray også?
Håber I kan hjælpe...
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja da, med dansk tekst. Tale er jo noget TV stationerne lægger på.
Redigeret af Kampus - 02-April-2012 kl. 11:52 |
|
![]() |
|
Jessemand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
Jeg må desværre skuffe dig... ja der er masser med danske tekster men ikke med dansk TALE.
På et tidspunkt søgte jeg også disse (i starten af BD-tiden) med dansk tale for min datters skyld, men fik gennem SF-film oplyst at de først måtte udsende på BD efter DR havde vist serierne (med dansk tale). BD-udgivelserne ville så blive uden dansk tale da dette er for dyrt til trods for at DR lå inde med dette!
Forelagt SF-film at man jo kunne købe serierne i Norge/Sverige med DERES respektive tale inden udsendelse i DR... blev det konstateret at SF-film i Danmark ikke har noget med de andre nordiske lande at gøre... og ikke følger deres udgivelser.
Så vil du absolut have dansk TALE så optag fra DR HD hvis muligt og hvis du ønsker serierne med dansk tekst før de udkommer i Danmark, så køb i Norge/Sverige.
Blot min erfaring og lidt træls med sådanne flotte serier på BD!
|
|
![]() |
|
SandSand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 525 |
Kæft noget bureaukrati.....
Kan man ikke klage til DR over det?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Klage hjælper vist ikke noget. Men du kunne opfordre DR til at udsende ovennævnte serier på DVD og BD med dansk tale. DR driver jo i forvejen en lukrativ forretning med salg af egne serier.
|
|
![]() |
|
Jessemand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
Desværre har DR ikke rettighederne til at udgive disse (BBC), det er f.eks. SF-film der udgiver.
Selv hvis DR havde chancen kunne man godt blive skuffet. Havde virkelig glædet mig til at deres udgivelse "Kyst til kyst" som jeg så lidt af på DR HD. Desværre valgte de kun at udsende på dvd trods optaget i HD!
|
|
![]() |
|
Går selv efter dansk tale, eller i det mindste dansk tekst. På den anden side synes jeg så godt om David Attenboroughs stemme på min BBC Planet Earth, at jeg godt kan klare ikke at forstå alt hvad han siger.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |