recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt TV til mine forældre
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt TV til mine forældre

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Noodleman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Marts-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Noodleman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt TV til mine forældre
    Sendt: 06-April-2012 kl. 17:08
Hej alle

Mine forældre står og overvejer at købe nyt TV og i den forbindelse ville jeg lige høre ad herinde om I havde nogle gode forslag til hvad de skal have.

De har følgende begrænsninger og krav i forbindelse med købet:

1) Budget på 5000 kr.
2) LED/LCD (Gamle mennesker der falder i søvn foran en plasmaskærm er nok ikke den bedste kombi :) )
3) Fremtidssikret mange år frem
4) Gerne mere end et scart stik (har dog prøvet at forklare dem at jeg ikke tror det er muligt :) )

Håber I kan hjælpe :)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Noodleman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 17:13
Hov, og så må det maks være 37" :)
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Point: 670
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér urup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 18:39
Et bud kunne være denne Grundig: http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/32VLC6123T2/grundig-32-lcd-tv-32-vlc-6123-t2

Det er dog lidt svært at sige noget om fremtidssikringen, når det ikke fremgår hvordan de modtager TV. Denne fladskærm virker med alle Boxers kanal inkl. HD samt kabel TV udbyderne.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Noodleman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 19:12
De modtager deres TV-signal fra You-see :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 19:14
Ikke forstået! Min Far på 92 år har en Pana plasma på 42 tommer, og han er så lykkelig, for nu kan han se fodbolden LOL
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Noodleman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ikke forstået! Min Far på 92 år har en Pana plasma på 42 tommer, og han er så lykkelig, for nu kan han se fodbolden LOL
Jeg sværger selv til plasma og har også prøvet at foreslå et plasma tv, men det er dem selv der hårdnakket takker nej hver gang :( Stædige gamle mennesker :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af Noodleman Noodleman skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg sværger selv til plasma og har også prøvet at foreslå et plasma tv, men det er dem selv der hårdnakket takker nej hver gang :( Stædige gamle mennesker :)
Ja så er det også bedre med backlight bleed og hakkende bevægelser ved sport Tongue
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Noodleman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 20:44
Hehe, lav os for nemheds skyld sige at der ikke er nogle begrænsninger på type af TV. Nogle forslag?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 21:37

1) Budget på 5000 kr.

Største modeltype Panasonic plasma du kan finde i den skærmstørrelse de ænsker (eller rettere nummeret større end de selv tror).

2) LED/LCD (Gamle mennesker der falder i søvn foran en plasmaskærm er nok ikke den bedste kombi :) )

Bedøvende kong hans om man sover eller ej.

Glem det.

4) Gerne mere end et scart stik (har dog prøvet at forklare dem at jeg ikke tror det er muligt :) )

Se, hvor mange det kan blive til. Det første er allerede "sparet væk" idet tuneren kan DVB-C.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Noodleman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

1) Budget på 5000 kr.

Største modeltype Panasonic plasma du kan finde i den skærmstørrelse de ænsker (eller rettere nummeret større end de selv tror).

Bedøvende kong hans om man sover eller ej.

Glem det.

Se, hvor mange det kan blive til. Det første er allerede "sparet væk" idet tuneren kan DVB-C.

Klaus

I stedet for at sige hvad der kan lade sig gøre og ikke lade sig gøre kunne du måske give nogle forslag på nogle modeller der kunne være interessante? Egentlig derfor jeg oprettede tråden.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 21:48

I stedet for at sige hvad der kan lade sig gøre og ikke lade sig gøre kunne du måske give nogle forslag på nogle modeller der kunne være interessante? Egentlig derfor jeg oprettede tråden.

http://www.nbradio.dk/shop/panasonic-tx-p42ux30e-6858p.html

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ARTISTEN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2012 kl. 01:02

Hej alle

Mine forældre står og overvejer at købe nyt TV og i den forbindelse ville jeg lige høre ad herinde om I havde nogle gode forslag til hvad de skal have.

De har følgende begrænsninger og krav i forbindelse med købet:

1) Budget på 5000 kr.

Håber I kan hjælpe :)

Mine forældre har lige købt dette, og det er et smart tv med mere:
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu