recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Log af netværksdrev
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Log af netværksdrev

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ilu-dazed Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ilu-dazed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Log af netværksdrev
    Sendt: 06-April-2012 kl. 16:13
Hej Alle

Jeg har en Qnap NAS som kører upåklageligt, men har dog et issue som går mig på. Som i kan se på billedet har jeg alle mine mapper liggende men mappen Qmultimedia, har jeg engang logget ind på med en gæstekonti. Det betyder så at jeg ikke har rettigheder til den når windows (vista) starter op, for at få det kræver det at jeg åbner en af de andre mapper og logger ind på dem som admin. Så i det store hele vil jeg gerne logges af Qmultimedia, så det kræver logon når windows startes, men hvordan i hede hule hel... gør jeg det?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 16:23
Du kan bruge kommandoen net use fra en kommandoprompt - mener du skal angive navn på share og noget med /DELETE som parameter.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 16:57
Højreklik på mappen og vælg Disconnect?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 16:59
Hehe - ja, det lyder da lidt nemmere end min løsning :-)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ilu-dazed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 17:10
jeg kan ikke lige få net use til at fungerer og disconnect er ikke rigtig en mulighed.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 17:23
Det lyder for mig lidt som om du ikke har oprettet din windows bruger på din nas?

Hvis du opretter samme bruger på NAS som på windows, så logger du ind uden problemer.

Alternativt skal du bruge "tipsen's" løsning med net use.

Skriv:
net use * /delete
Det vil slette dine forbindelser til din NAS

Skriv:
net use \\flora\Qmultimedia /user:[bruger oprettet på nas] *
Så vil den spørge om password til din bruger som er oprettet på NAS og herefter har du adgang til mappen.

Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 17:35
Du kan bare markere den, og trykke på delete

---------------------

Thomas K
Til top
Jabu Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Maj-2005
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jabu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 18:30
oplysningen gemmes i Credential Manager, bare du ikke spørger mig hvad den hedder i en dansk Windows, men der kan du finde og rette/slette din gæstekonto.

søg og du skal finde...
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ilu-dazed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 19:38
Tusind tak for hjælpen alle sammen. Fejlen lå naturligvis på min NAS, hvor dygtige mig havde sat mappen til at accepterer adgangs beretigget gæster havde fuld adgang.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu