|
Hjælp til Yousee |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Thorsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-August-2006 Status: Offline Point: 60 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-April-2012 kl. 14:20 |
Hej Forum.
Jeg skal forsøge at hjælpe min svigerinde med at få et billede på hendes TV som er til at holde ud at se på. Hun har Yousee (mellempakken). Kablet kommer ind til en lille boks på loftet og derfra splittes signalet i 2 (via en "billig" splitter så vidt jeg kan se) og sendes til hhv. "TV1" og "TV2". Der er ingen boks eller kort tilknyttet, dvs. signalet kommer via et coaxial kabel fra splitteren direkte til RF in på de 2 TV. Det giver et meget dårligt analogt signal - og der er mange kanaler (de digitale) - hun slet ikke kan se. Hvordan forbedres dette ? Jeg forestiller mig følgende: 1: Til TV1 kan hun leje en PVR boks hos Yousee til 89,- pr. måned (hun er interesset i at kunne optage) 2: Til TV2 kan hun måske købe en simpel digital MPEG4 boks til DVB-C - men hvilken ??? Vil dette virke med det splittede signal - eller skal der en særlig installation til (med Yousee stik ved begge TV) ? Skal der et DVB-C kort til begge bokse hvis man skal se digitalt tv ? Jeg har ikke selv Yousee, så jeg er lidt usikker på og dette kan lade sig gøre og beder om hjælp / input til at løse problemet - for som det er nu er det virkeligt dårlig ![]() Med venlig hilsen Torben Thorsen
|
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2814 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vil det virke: Ja hvis signalet er godt nok, men hvis det er meget dårligt kan der også blive problemer med en digital tuner.
Hun behøver ikke noget kort, for at kunne se og optage digitalt TV. Hun behøver kortet hvis hun vil tilkøbe ekstra kanaler, eller bruge yousees ekstra funktioner som filmleje, start forfra osv. Som udgangspunkt kan hun sagtens købe 2 billige DVB-C bokse, der er også nogle af dem som man kan sætte en harddisk til. Så hun behøver partout ikke at leje yousees boks for at optage. |
|
![]() |
|
Tak for det.
Selvom der er tale om et splittet signal kan man godt se forskellige kanaler på de 2 TV, ikke sandt ? Er der nogen anbefalesværdige bokse (jeg har ser flere henvisninger til fx DENVER - men er det rimelig kvalitet?) ??
|
|
![]() |
|
Tillægsspørgsmål: Hvis man køber en billig DVB-C boks og tilslutter en Harddisk til at optage fra denne - kan man så se én kanal og samtidig optage en anden ??? Hilsen Torben
|
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Hej, jeg har Yousee-boksen, som har nogle smarte features. Dens harddisk er dog ikke så stor, så skal hun primært bruge den til at optage på - og får måske ikke lige set det optagede med det samme - vil jeg som alternativ pege på en Clint DC1 boks fra Elgiganten. Den er jævnligt på tilbud til kr. 444,-, ellers 499,-. Der kan så kobles en større harddisk på der at optage på. Men det er selvfølgelig en større udskrivning end langsomt at bløde 89,- kr. pr. måned til Yousee. ;-) Faktisk har jeg også Denver-boksen, men jeg synes, at den er mere nørdet. Menuerne er så godt som ens, men Clint-boksens fjernbetjening er mere logisk indrettet og behageligere at betjene, da fjernbetjeningen også ligger bedre i hånden. Mvh. Jørgensen |
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
På en billig boks som Clint eller Denver er der kun en tuner. Det er derfor ikke muligt at optage et program og se et andet samtidigt. Men der bruger du jo bare tvets normale tuner, forudsat de har MPEG4 - og du ellers får afklaret modtageforholdene, som disse bokse næppe heller afhjælper, da de også har brug for en vis signalstyrke. Kobler jeg et T-stykke på mit tv-signal ved indgangen, så ryger signalet til begge mine tv. Med normal kabelføring til mit primære tv via diverse bokse, er der dog intet problem. Men på et tidspunkt skal jeg da have set på, hvilken løsning, der kan afhjælpe, at det andet tv, der bruges som sidekick til min PC-monitor, også kan komme på og fungere som tv. Mvh. Jørgensen |
|
![]() |
|
Anders_itu ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Februar-2007 Status: Offline Point: 54 |
Ud fra din beskrivelse burde du sætte en antenneforstærker på. DVB-C boksene vil ikke nødvendigvis gøre signalet bedre. Virker det hvis ikke der splittes signal? Hvis ikke skal i have fat i Yousee og eller bedre antennekabel mellem det første stik og tv.
|
|
![]() |
|
For mit vedkommende har jeg prøvet med en Triax-antenneforstærker med 4 udgange, hvor jeg monterede F-stik på til de godkendte Yousee-kabler ved forstærkeren og derefter videre ind i det enkelte apparat på normal vis. Se fx video 2 på følgende link, som jeg fulgte til at lave F-stik til antenneforstærkeren. http://digitalt.tv/antennekabel-kvalitet-raad/ Det kom ikke til at virke for mig, så måske jeg samlede det for dårligt. Kablerne var Yousee-godkendte omme fra Yousee-butikken. (TDC) Samlet set vil jeg nok få målt signalet på et tidspunkt og så ellers betale mig fra en færdig løsning med forstærkning, F-stik, HF-stik, termineringer og hvad der ellers måtte skulle til i det omfang, mine Yousee-godkendte kabler ikke slår til mellem apparaterne. Dog er signalet pt. sløjfet igennem tre apparater, før det rammer mit primære tv, hvad der ikke synes at give problemer af nævneværdig karakter, så havde et af mine tv kunnet sløjfe et antennekabel, havde jeg næppe et problem.
Her er et link mere, jeg fandt på samme webside. http://digitalt.tv/sadan-sikrer-du-dig-optimale-kabel-tv-signaler/ Af dit link kan jeg læse, at der ret hurtigt skal en antenneforstærker til. At det ligefrem skal være en forstærker med returvej af hensyn til bredbåndsforbindelsen, vidste jeg heller ikke, så det vil jeg også notere mig.Mvh. Jørgensen |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |