recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Telenor slår fra
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Telenor slår fra

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Anders_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-November-2007
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Telenor slår fra
    Sendt: 18-Marts-2012 kl. 18:56
Hej.
Jeg har haft internet ved Telenor i 6 måneder nu og oplever ofte at internettet slår til og fra om aftenen (efter ca kl. 22). Det er enormt frustrerende, at man i kke kan sidde på et stabilt internet som man giver 199,- for i måneden.
Er der noget jeg kan ændre i min opsætning, eller burde jeg skifte til en bedre udbyder? (Hvis ja, i forhold til udbyder. Hvilken er så god? Skal ikke koste over 199, og min. 1Mb upload)
jeg bor i Århus N.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 20:38
Hvad siger Telenor?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Hvad siger Telenor?

Hver gang jeg har ringet (4 gange), har de enten sagt at de ikke kan se noget problem med min forbindelse, eller også "opdaterer" de lige min forbindelse og ændrer et par instillinger, som de siger.

Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 22:21
Telenors dns servere har fungeret ret ringe en overgang (og gør det muligvis stadig?). Jeg døjede for en måneds tid siden med at jeg tit fik timeout når jeg browsede og måtte lave reload på sider før de duede, det var enormt irriterende og ikke ret brugbart. Jeg skiftede til at bruge google's dns servere istedet og så kom der fart over feltet igen.

Prøv i din netværksopsætning at skifte til at bruge 8.8.8.8 som primær dns og 8.8.4.4 som sekundær og se om det gør en forskel. Du kan selvfølgelig også vælge en anden dns server end lige google's, min erfaring er kun at telenors dns servere indimellem lider af forstoppelse eller hvad det nu er..
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 22:25
Jeg har nu prøvet at ændre DNS til dem du foreslog, så må jeg se om det hjælper.
Har det nogen indflydelse at bruge statisk eller automatisk IP?
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 06:14
Oprindeligt skrevet af Anders_b Anders_b skrev:

Jeg har nu prøvet at ændre DNS til dem du foreslog, så må jeg se om det hjælper.
Har det nogen indflydelse at bruge statisk eller automatisk IP?

Statisk eller dynamisk ip er udelukkende på dit lokalnet og har ikke indflydelse på hvor hurtigt eller langsomt du oplever nettet. Jeg bruger statisk ip på min nas da den så er lettere at finde, mens mine øvrige maskiner får et dynamisk ip af min router.

DNS serveren er den "telefonbog" der oversætter at når du taster www.recordere.dk så mener du i virkeligheden 93.167.198.110 - hvis dns serveren er overbelastet tager det lang tid før din browser får leveret ipnummeret og du oplever det som om nettet er langsomt, der sker jo ikke en skid før din browser har fået ipnummeret så den ved hvilken webserver den skal have fat i.
Til top
Peter Schrøder Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Januar-2011
Sted: Danmark
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Schrøder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 09:51
Jeg har også oplevet udfald på internetforbindelsen med Telenor.
De sendte mig en ny router for en uges tid siden og der har ikke været problemer siden.
Med venlig hilsen
Peter Schrøder
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 10:58
Den gang jeg arbejde som supporter i Cybercity/Telenor havde vi mulighed for at smide noget overvågning på en linie. Efterfølgende kunne man så se om linien havde være nede. Måske du kunne spørge om denne mulighed stadig eksisterer. 

Periodiske fejl er ret svære at have med at gøre, og en supporter vil have svært ved at gøre noget, hvis vedkommende ikke har mulighed for at observere fejlen. Hvis de stadig bruger Zyxel routere ligger der en logfil et sted i routeren. Den bliver dog slettet når man slukker routeren, men ellers kan den også være en hjælp til at finde ud af hvad der er galt. 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Den gang jeg arbejde som supporter i Cybercity/Telenor havde vi mulighed for at smide noget overvågning på en linie. Efterfølgende kunne man så se om linien havde være nede. Måske du kunne spørge om denne mulighed stadig eksisterer. 

Periodiske fejl er ret svære at have med at gøre, og en supporter vil have svært ved at gøre noget, hvis vedkommende ikke har mulighed for at observere fejlen. Hvis de stadig bruger Zyxel routere ligger der en logfil et sted i routeren. Den bliver dog slettet når man slukker routeren, men ellers kan den også være en hjælp til at finde ud af hvad der er galt. 

Tak for jeres svar.
Jeg prøver at se hvordan internettet kører over de næste par dage, og hvis der ikke er nogen ændring, må jeg høre telenor hvad de kan gøre, eller se mig om efter en anden udbyder.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af Anders_b Anders_b skrev:

Jeg prøver at se hvordan internettet kører over de næste par dage, og hvis der ikke er nogen ændring, må jeg høre telenor hvad de kan gøre, eller se mig om efter en anden udbyder.

Mine erfaringer med Tele-no(r) er ikke til den positive side. Først som internetudbyder under navnet So(rry)no-fon(e) og nu som mobiloperatør (firmabetalt).

Deres internetforretning havde ikke voldsomt styr på sagerne.
http://moppe.dk/sononews.html

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Mine erfaringer med Tele-no(r) er ikke til den positive side. Først som internetudbyder under navnet So(rry)no-fon(e) og nu som mobiloperatør (firmabetalt).

Deres internetforretning havde ikke voldsomt styr på sagerne.
http://moppe.dk/sononews.html

Klaus

Hmm, kan du anbefale et bedre selvskab? jeg vil gerne have nogen lunde samme hastighed for samme (gerne billgere) pris.
10/1mb - 199,-

Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 23:18
Har brugt Fullrata et par år,og det har virket fuldt tilfredsstillende..

http://https://www.fullrate.dk/
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu