recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali Concept 1 højtallere til PC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dali Concept 1 højtallere til PC?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
martinonline Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martinonline Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dali Concept 1 højtallere til PC?
    Sendt: 09-April-2012 kl. 20:28
Jeg har altid brugt PC-højtalere til min stationære computer, men overvejer nu at opgradere til en bedre løsning. Har været fint tilfreds med mit CREATIVE 2.1 lyd-setup, men kunne godt tænke mig en smule lyd.

Overvejer derfor at investere i et sæt Dali Concept 1 højtalere og koble dem over min receiver som PC-højtalere. Altså En Dali Concept 1 højtaler på hver side af min 24" skærm. Hvordan vil lyden fungere, når jeg sidder så tæt på (ca. en halv meter fra højtalerne).

Er der eventuelt nogle andre bedre bud på en god lydløsning?

Mvh
Martin
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19516
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af martinonline martinonline skrev:

Er der eventuelt nogle andre bedre bud på en god lydløsning?

Bruger selv et sæt JPW højttalere sammen med en gammel forstærker til PC lyd. Det lyder ganske fint.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Valagar Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-August-2011
Sted: Danmark
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valagar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 09:08
Jeg gik selv fra plastic højtalere til dali concept 1 og ja det var da en lille opgradering. Men efter et lille år skiftede jeg dem til et sæt brugte jamo classic 8 og det var en klart meeeget større opgradering. Jeg vil anbefale dig at finde en anden højtaler end concept 1.
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kief Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 09:46
Spørgsmålet er om Concept 1 egentlig er lidt overkill, hvad med HFK's egne aktive højtalere? (som er bygget til PC - de har ganske ok lyd og så slipper du for at skulle over din forstærker)
Mvh.

Casper
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu