|
Boxer: Manglende HD kanaler på Mux5 |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
Fedtmule ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Marts-2007 Status: Offline Point: 178 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-April-2012 kl. 17:05 |
Jeg har hhv. i går lørdag og i dag søndag oplevet, at alle HD kanalerne pludselig forsvinder på Mux5. Jeg har ikke konstateret fejlen tidligere. Lørdag forsvandt signalet omkring kl. 14.00 og var væk resten af dagen. I dag søndag forsvandt siganlet omkring kl. 15.30, og er i skrivende stund endnu ikke dukket op. Der er ikke ændret på antenneforhold, signalkabler, kanalindstillinger mv. før, under eller efter de omtalte manglende HD kanaler (TV 2 HD, TV 2 Film HD, 6'eren HD og TV 2 Sport HD). Alt blev naturligvis omstillet efter kanalomlægningerne mv. den 2. april. Andre derude med lignende erfaringer og evt. kvalificerede bud på problemstillingen? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Ham_Der ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
Det virker her nu.
I aftes virkede det ikke. Det var også SD kanalerne i MUX 5, der var væk. Jeg ville se en film, jeg havde optaget. Jeg tændte og konstaterede at TV2 HD ikke virkede. De andre almindelige SD kanaler virkede. Da filmen var færdig var alle kanaler der igen. Jeg bruger ikke en boks men et nyt tv med CI+ modul. Jeg tænkte i første omgang, at det måske var modulet, der svigtede. Det er sket før, at jeg har skullet tage det ud og sætte det i igen. Da de almindelige SD kanaler imidlertid var der, så blev jeg i tvivl. Det har nok heller ikke været modulet, da alle kanaler var der igen bagefter. |
|
![]() |
|
Fedtmule ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Marts-2007 Status: Offline Point: 178 |
@Kampus, tak for hurtig tilbagemelding. @Ham_Der, jeg har samme opsætning som dig, hvor mit TV er
monteret med et Boxer HD Viaccess 3.0 Secure CI+ CA modul (DVB-T2). Jeg har her søndag eftermiddag rettet henvendelse til Boxer, for at få en forklaring på de periodiske manglende HD kanaler. |
|
![]() |
|
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Jeg vil tro, at det er et TV/boks-relateret problem (og ikke Boxer...), jeg har nemlig ikke oplevet lige det problem med Boxer HD på min Miraclebox (endnu). CI+ stiller yderligere krav til software i TV/boks, og jeg tror, at det er der problemet er. Så kan man diskutere, om Boxer skulle sætte CI+ i drift, når der tilsyneladende er så mange indkøringsproblemer i forvejen.....
|
|
miri
|
|
![]() |
|
@miri, det giver ikke helt mening i min optik. Idet der er tale om periodiske udfald, må det være noget udefrakommende. For ca. 10 min. siden prøvede jeg at komme på TV 2 HD uden held (der var intet signal). Derefter gik jeg på TV 2 Film HD og der var hul igennem - ditto TV 2 Sport HD og 6'eren HD. Umiddelbart efter prøvede jeg igen TV 2 HD, og nu kunne jeg modtage kanalen igen. Alle disse handlinger sker inden for 3 min.
|
|
![]() |
|
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1398 |
Gælder problemet med udfald også på SD-kanalerne i MUX5 ? Hvis ikke kan der nok ikke være tale om et antenneproblem (manglende signal) men måske snarere om et problem relateret til CI+, som kun Boxer's HD-kanaler benytter sig af.
Redigeret af filmfreak - 08-April-2012 kl. 19:39 |
|
![]() |
|
@filmfreak, ja, SD kanalerne på Mux5 fungerer tilfredsstillende - også da HD kanalerne ikke virkede.
|
|
![]() |
|
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
Nu ved jeg ikke hvor i andre er placeret rent geografisk,men her i det nordvestjyske er der ingen HD / SD signaler på Mux5,modtager fra Videbæk.
Mvh. |
|
![]() |
|
Bor i Horsens og modtager fra Hedensted senderen.
Du finder kanaloversigten med bl.a. Mux5 her: http://www.boxertv.dk/Global/Danish/PDF-filer/Serviceliste_020412.pdf Redigeret af Fedtmule - 08-April-2012 kl. 20:18 |
|
![]() |
|
Doctor D ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-April-2012 Status: Offline Point: 2 |
Jeg bor også i Horsens, og har siden 2. april manglet alle de kanaler som er flyttet til Mux4! Har et almindeligt CAM modul, ikke DVB-T2. Har vendt antennen mod Hedensted senderen, og har godt signal, men alligevel er de kanaler væk. Har forsøgt med geninstallering af kanalerne osv men uden held... Er der nogen der har et godt råd evt? Håber I kan hjælpe:)
mvh Doctor D
|
|
![]() |
|
peranni ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-September-2010 Sted: jylland Status: Offline Point: 200 |
Modtager HD over Humax HD+ og fra Stoholm senderen.
Udfald fra kl. ca. 1530 til ca. kl. 1800 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |