recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Komplet setup hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Komplet setup hjælp

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
sliskie Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sliskie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Komplet setup hjælp
    Sendt: 08-April-2012 kl. 13:18
Hej,

Jeg har en meget kræsen kæreste, der ikke lige acceptere ethvert design.
Jeg har foreslået hende et par forskellige anlæg, som jeg har set andre har fået anbefalet, men det synes hun ikke var småt/pænt nok. Hun vil ikke have store højtalere stående.
Jeg aner ikke selv voldsomt meget om god lyd, så derfor kan jeg ikke udvælge forskellige dele på dba og sætte dem sammen f.eks.
Er der nogle anlæg/setup i kan anbefale? Må også gerne være brugt. Evt. et helt setup? Både stereo samt surround setup modtages :-)
Tror vores budget ligger på en 4000-5000. Er det muligt at få noget indenfor denne grænse?

Håber I kan hjælpe :-)

Mvh
Sebastian
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 14:17
Og du er sikker på, at du må være der?Smile
Et anlæg kan jo " gemmes" væk i et passende møbel.
En højttaler kan altid pyntes med en blomst, eller en lille lampe på toppen.
Men hun sikkert har ting i hjemmet, du finder ganske rædselsfulde. For hun mener vel, at hendes "smag" er den rigtige.Angry
Med det budget, er der ingen fare for store "ting" i setup'et. Cry 


Redigeret af JeTex - 08-April-2012 kl. 14:23
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 16:31
Høj WAF, billig og god kan ikke lade sig gøre. Jo mere WAF en højtaler har, jo sværere og dyrere er den at lave. Tag ud og lyt til pakkeløsninger fra HK, Sony osv. Er det fint til dig, så er det jo super. Hvis ikke, spar op og kig evt. brugt.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 16:35
Hmm.. Sætte dele sammen? Hvad har din kæreste bestemt du ikke må få? Altså hvad har hun stemt ned?
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
sliskie Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sliskie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 16:45
Har foreslået nogle aflange højtalere på en fodstander, men hun vil hellere have sådan nogle små, fikse nogle :-)
Med at sætte sammen, så tænkte jeg at man kunne købe højtalerne og receiver for sig. Det er også planen at receiveren skal skjules i et møbel. Det mere højtalerne hun lægger vægt på ser godt ud :-)
Til top
Hindsberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-November-2008
Sted: Søborg, Kbh
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 16:59

Hva med at foreslå kæresten et lille klædeskab.......for det ser jo bedst ud sådan......SUK !!!!

Iøvrigt hva synes du selv........hvem af jeres mening vægter mest ?.....

Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 17:03
Små fikse højtalere, må det være kabinetter? Eller skal det være sleek alu design der dufter af lavendel? Forstærkere kan sagtens stå i et møbel, men de skal have luft ellers nakker du den Jeg syntes du skal kigge i "min hjemmebio" tråden, så kan du se i hvilket sprog vi taler. Evt. find noget derinde der kunne ligne noget din kæreste kan acceptere.. Men siger det igen, du kommer ikke ret langt med 5k - heller ikke brugt. Medmindre du vil overveje stereo - så står døren noget mere åben.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
sliskie Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sliskie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 17:52
Ved godt det er udenfor budget osv. Men vi har nok begge forestillet os noget i stil med: http://www.dba.dk/hoejttaler-bo-beolab-3/id-82156454/

Aner så ikke om det er muligt at få i den prisklasse, behøver ikke være B&O.
Stereo er bestemt en mulighed. Især til der er sparet mere op.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af sliskie sliskie skrev:

Håber I kan hjælpe :-)


Du starter ud med at vise hende et sæt kleinhorn.
De er store, alt derunder er "mindre" eller "små".

Er hun utilfreds med eksempelvis et sæt små gulvhøjttalere som DLS R66, så skal du vidst nærmere overveje om hun skal skiftes ud, eller om du i al fremtid vil parkere dine nosser mellem hendes fingre og lade hende klemme hver gang hun ikke får sin vilje.

Træd i karakter nu, inden det er for sent og du ender i en Citroen Berlingo.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 18:49
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 19:06
Min kæreste og jeg er enig med Klaus..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 19:07
Min kæreste og jeg er enige med Klaus..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu