recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken receiver til System Audio Explorer 5.1?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken receiver til System Audio Explorer 5.1?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JensHolm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensHolm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken receiver til System Audio Explorer 5.1?
    Sendt: 30-Marts-2012 kl. 19:53
Hej folkens

Jeg har fået samlet mig et rigtigt lækkert System Audio 5.1 surroundsæt med 2 x Explorer som fronter, Exact som center, SE175 subwoofer og 2 x Talent som baghøjttalere.
Lige nu har jeg Onkyo TX-NR609B som forstærker, men overvejer at opgradere den. Jeg regner dog med at købe et Unnu 231 tv-møbel som jo ikke er særligt dybt, hvorfor fx Onkyo TX-NR809 er udelukket grundet den store dybde. TX-NR709 derimod kan godt være deri, hvorfor jeg har overvejet denne.
Vil den forstærker være kraftig nok til at trække højttalerne? Er der andre forstærkere jeg burde kigge på? Jeg går efter den forstærker man får mest for pengene i, så vil ikke betale det dobbelte for en marginal bedre lyd :)

Hvad har I af kommentarer/råd?

På forhånd tak :)

/Jens


Redigeret af JensHolm - 30-Marts-2012 kl. 20:42
Til top
angellus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-December-2011
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér angellus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 21:57
En Primare SPA21 / 22 er skabt til det sæt !  evt. nogle blokke senere hen hvis det ikke er nok til fronterne :)

Kørte et lign. sæt i butikken. På en SPA21, sæt explorer, og Exact som baghøjtaler, og center.. Når den først er varm så er der ikke meget moderne fis der kan være med. :) 

Måske en anden prisklasse. what ever, lille input :)

Kan se der er nogle stykker på DBA, tilsalg. til fornuftige priser. Dog skal du være obs på at der ikke er HDMI eller USB på 21`ern. 

Iøvrigt mig der solgte den SE175  til dig, hvis nok :) Big smile

Evt. kig forbi. System Audio A/S showroom, Grenåvej 766, Løgten, 8541 Skødstrup. Så kan kan få et lille indtryk. :) Os der de holder åbenhus en gang om året. Ved faktisk ikke om det eksisterer stadigvæk. give it a try! 

Redigeret af angellus - 30-Marts-2012 kl. 22:01
Til top
JensHolm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensHolm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 12:35
@Angellus - Det tror jeg nemlig var dig :) Er Primare'en så en stereoforstærker eller surroundforstærker? Så kan jeg nøjes med blot at have den eller skal jeg også have en receiver ved siden af? Har overvejet at købe en lidt bedre receiver og så smide en stereoforstærker på den til fronterne, ville det virke?
Til top
angellus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-December-2011
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér angellus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 19:24
Det er en surround forstærker... integreret som den du har :)

Nu kender jeg ikke din forstærker 100% har solgt en enkelt eller 2 på bestilling.  Uden at ha hørt/set den. Men så vidt jeg husker, er der pre-out på forstærkeren. Det betyder hvis du er glad nok for den, kan du købe enten 1 eller 2 effektblokke, og drive fronter på hver deres, eller på en blok. Det fylder lidt, 1/2 blokke ekstra. Men det giver helt sikkert en mere kontrolleret og kontant bas. 

Recieveren kører altså.. Center, bag, Effekterne koblerne du op ligesom du gør men den subwoofer du købte af mig, bare på fronterne. Samme princip.

Hvorfor vil du udskifte? Exploreren er ellers nem at drive.? 

Der må være flere herinde der kan hjælpe Onkyo forstærkeren herinde, og alternativer?


Redigeret af angellus - 31-Marts-2012 kl. 19:24
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 21:44
Altså Holm den onkyo har sgu ikke nok strøm bag sig, jeg ejer selv pt en 809 og den har mere effekt og bedre dac. Jeg syntes du skylder nogle så lækre højttalere en bedre reciever... Alternativt kan du købe en stereo forstærker med pass through surround del, det jo faktisk der vellyd er mest nødvendig, så opgraderingen ikke bliver for dyr?
Til top
JensHolm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensHolm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 23:00
Hvor nemme er Explorer'ne at drive?
Har overvejet fx en TX-NR709 og så en forstærker til fronterne (bliver den ikke bare styret af receiveren så man ikke behøver skrue op og ned?)
Mener ikke 609 har pre-out, så må have en der har det. 809'eren bliver for dyb hvis jeg skal have den i et møbel (hvilket jeg skal)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af JensHolm JensHolm skrev:

Har overvejet fx en TX-NR709 og så en forstærker til fronterne


Kan en løs effektforstærker i ordentlig kvalitet være i dit møbel?

I det hele taget syntes jeg at det er synd at du køber et "for lille" møbel og lader det diktere dine muligheder.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JensHolm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensHolm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2012 kl. 15:28
Ja, det er det. Men min kæreste bor der også, og synes højttalerne fylder nok i forvejen - hvilket ikke er helt forkert :) Vil heller ikke ofre 15.000 kr på en gigantisk forstærker - vil gerne have "best band for the buck".
Den skal helst passe i et UNNU-møbel der er 45 cm dybt.
Hvad med den her forstærker?
 
Er der noget særligt man skal kigge efter med forstærkere)
Til top
S-Andersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Januar-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S-Andersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2012 kl. 22:25
Lad for guds skyld de overfede højttalere slippe for den NAD der, efter min smag spiller NAD røvkedeligt (medmindre vi er oppe i MASTER serien). Jeg går ud fra der er pre-out på den receiver du har? Så jeg havde beholdt den du har nu og arbejdet i en effektforstærker, evt klasse D, så giver den heller ikke så meget varme af sig, hvis den skal stå i et forholdsvist lille møbel. Enten en stereo eller multikanals, så du kan udnytte muligheden for at bi-ampe dem og smide endnu mere power på dem. Rotel RMB 1565 skulle være en aggressiv lille kraftbombe, som ville give dig 2 effektkanaler pr. fronthøjttaler og en ekstra til din center, hvis du skulle finde på det. Samtidig fylder den heller ikke alverden og fås i neutral sort, eller alu. Den koster knap 9000, hvis du ikke kan finde en tilsvarende brugt. 

Redigeret af S-Andersen - 04-April-2012 kl. 22:26
Til top
JensHolm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensHolm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 15:56
Den forstærker jeg har nu har ikke pre-out, så den skal skiftes. Hvad betyder effektkanaler?
Til top
S-Andersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Januar-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S-Andersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 17:32
Ja den skal skiftes så. Med effektkanaler mener jeg udgange på effektforstærkeren.
Til top
JensHolm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensHolm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 20:45
Hvilken forstærker burde jeg så kigge på? Har kigget lidt på Denon og Onkyo's forstærkere.. Mit budget er ikke gigantisk, så tænker på en forstærker til en 5-6k og så en brugt forstærker til en ca. 3k til fronterne (og evt. Centeren).
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu