recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forslag til setup...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forslag til setup...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ElSneakoWich Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ElSneakoWich Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forslag til setup...
    Sendt: 11-April-2012 kl. 12:19
Hejsa
Nu er gode råd forhåbentlig ikke så dyre..

min far har set mit mediecenter, og er blevet lidt lun på ideen.

Han har dog ikke kabeltv ligesom mig og jeg er derfor lidt på bar bund..

Han har viasat og kanal-digital .. og har abonnementkort til begge dele.
Han betaler i dag for at have ekstra kort i soveværelset til dem begge to.

Dermed har han så også 4 parabol modtagere (to til hver)
Han har så også et 3. fjernsyn hvor han også gerne ville kunne tage samme kanaler.

Det optimale setup for ham vil være .. tror jeg ... en "server" og 3 klienter.
Er der nogen der har en god ide til hvordan og hvorledes ?
Det skal både kunne køre live TV og optage, og det skal gerne være sådan at det man vælger at optage på den ene klient, skal kunne ses efterfølgende fra en anden klient..

Hvem kan knække nødden ?
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 12:40
Nødden KAN knækkes. Det må være første motivator Smile

Den største nød i det her tilfælde, er nok teknisk snilde og lidt stædighed - canal digital er ret nemt at have med at gøre, men viasat kræver lidt krummelurer, og sidste gang jeg rodede med det, var det ikke muligt at hente HD kanalerne(altså til viasat) ind i et mediecenter, men der kan være sket lidt siden.

Fordelen ved en server i det her tilfælde, er at man sparer de ekstra kort.

Udfordringen med at binde server sammen med diverse klienter, kan software som DVBViewer og Mediaportal klare uden problemer. 
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
sirvival3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Sted: Danmark
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirvival3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 18:16
Jeg har "leget" med Viasat - DVB-S og Boxer - DVB-T og kan som tingene ser ud lige nu ikke anbefale nogen af de to løsninger.
Viasat gav mig kraftige forsinkelser ved kanalskift, HD var "no go" og jeg oplevede jævnlige pixeleringer.
Boxer er netop overgået til DVB-T2 og CI+, hvor det pt ikke er muligt at finde udstyr til et mediecenter der understøtter CI+, hvilket primært betyder at HD er "no go".

Det eneste der åbenbart for alvor spiller for os der ikke har kabeltv er Canal Digital, hvilket jeg nok var gået over til, hvis det ikke var fordi vi snart får kabeltv i vores område.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af sirvival3 sirvival3 skrev:

Det eneste der åbenbart for alvor spiller for os der ikke har kabeltv er Canal Digital, hvilket jeg nok var gået over til, hvis det ikke var fordi vi snart får kabeltv i vores område.
Kabel TV kan ikke erstatte Canal Digital, ihvertfald ikke hvis man gerne vil have deres "gode" kanaler, herunder 20 HD kanaler. Har selv hele svineriet. Det er blevet dyrt, men jeg fortsætter sålænge de ikke er Medie Center forskrækkede, som de fleste andre udbydere 
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 19:38
Til trådstarter.
Hvis man kan leve med Viasat problematikken, er DVBViewer efter min mening en rigtig god løsning.
Jeg har selv haft den løsning i flere år, og det kører klippestabilt. Du kan måske hente inspiration til din løsning her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98365&PID=998456#998456
Der er også andre der har beskrevet deres setup i samme tråd 
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu