|
Hvilken switch |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
vonrask ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-April-2005 Sted: 8600 Silkeborg Status: Offline Point: 492 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-April-2012 kl. 12:08 |
Så har jeg fået trukket datakabler rundt i huset(5 rum). Jeg har en router fra Apple og mangler vel så nu kun en switch før det hele kører. Men hvilken swicth kan anbefales, jeg har ingen erfaringer overhovet at trække på her, så håber der igen er god hjælp at hente her
![]() |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
|
vonrask ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-April-2005 Sted: 8600 Silkeborg Status: Offline Point: 492 |
Hej Kim
Tak for et hurtigt svar. Når du også linker til en med 8 porte, er det så ud fra at man aldrig ved om man en dag får brug for dem eller fordi det simpelthen bare er en bedre switch? Mange tak for hjælpen indtil nu...
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
De er ens - lige bortset fra antal porte. Så i nærheden af Router (min har ikke gibabit) har jeg en 8 ports. Men ude i det enkelte rum kan man godt nøjes men en 5 ports.
Redigeret af kim.t - 11-April-2012 kl. 12:22 |
|
![]() |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Husk lige at du i switchen skal bruge en af portene til at forbinde den med routeren.
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
Der skal også bruges de rigtige kabler hvis man vil køre gigabit, ikke?
Og en 8 port switch bruger lidt mere strøm, så hvis man ikke skal bruge en sådan kan man nøjes med en 5 port. Men man kommer hurtig i underskud. Måske fordi man lige udbygger lidt senere, fx med en NAS. |
|
![]() |
|
De fleste kabler i dag er Cat5e som sagtens kan klare gigabit.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Tak for rigtig gode svar. Dem har jeg virkelig sat pris på. Og især tak for påmindelsen om at jeg også skal bruge en port til routeren. Det var jeg faktisk ikke opmærksom på. Så igen tak.
|
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1259 |
Jeg har brugt nogle lidt (fysisk) mindre netgear:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=45328 Disse gemmes nemt væk. /ask |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |