|
Manglende 5.1 lyd på DR1 |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1398 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Januar-2012 kl. 17:38 |
Tidligere på eftermiddagen havde jeg 5.1 lyd på DR 1 (DVB-T fra Hove-senderen), men nu er der kun PCM lyd (2.0). Der er stadig 5.1 lyd på DR HD så det har ikke noget med indstillingerne at gøre på modtagerboksen.
Har andre oplevet det samme (via DVB-T) ? Derudover er der nu fejl på 5.1 lyden på DR HD som går på at centerlyden også afspilles i begge fronthøjttalerene. En lignende fejl har været der tidligere (kunne let konstateres via HD-testen) og jeg måtte skrive ind til Digitv før fejlen dengang blev rettet. Håber de selv opdager det denne gang og retter fejlen hurtigt, da det går kraftig ud over surround-oplevelsen. Fejlen er der muligvis kun på DVB-T ?
Redigeret af filmfreak - 12-Januar-2012 kl. 17:29 |
|
![]() |
|
Metfan ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg oplevede det samme i dag. Og har faktisk haft problemet i et stykke tid på DR HD. Men jeg var i tvivl om hvorvidt det var min boks der var problemet.
Jeg oplevede i den sidste HD-test jeg så, at der var lyd i begge fronter, og i center. Men ingen lyd i baghøjtalere, eller sub.
|
|
![]() |
|
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1398 |
Slet ingen andre der mistet 5.1 lyden på DR1 ???
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Jo! Men kan det ikke være fordi udsendelsen ikk er optaget med surround lyd. En dokumentar, som den der er nu, er ihvertfald ikke
|
|
![]() |
|
Nej, der skal konstant være 2 lydspor at vælge imellem ligesom på DR HD. Ca efter kl. 16:00 har der kun været det ene lydspor (stereo). DR1 Lyd: HE-AAC stereo og HE-AAC 5.1 Der blev på DR1 i eftermiddags sendt en oldgammel serie (i 4:3), hvor der udsendt lyd i 5.1 (her var der dog tale om et 'konverteret' 5.1 lyd ligesom det meget ofte er på DR HD. |
|
![]() |
|
Metfan ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
Har I også to lydspor på DR HD nu ? Min Sagemcom boks siger at der kun er ét spor.
|
|
![]() |
|
I know - det er et problem med sagem-boksen. Her kan man kun vælge lydspor ved et skifte mellem Stereo og Multikanal i opsætningen. På mit Sony TV kan jeg derimod godt vælge imellem de to lydspor på DR HD . (HE-ACC 2.0 og HE-ACC 3/2.1 )
|
|
![]() |
|
Ah ja. Det giver mening. Jeg får godt nok DTS fra DR HD. Men der er stadig kun lyd i de to fronter.
|
|
![]() |
|
Ah, jeg er langsom. Så ikke at du skrev at sporet var 3/2.1. Men ikke det er derfor jeg kun har lyd i fronterne ;-)
|
|
![]() |
|
Stadig ingen 5.1 lyd på DR1 og ingen udmelding om problemet på Digi-tv
![]() Gad vide om problemet kun gælder på DVB-T ?
|
|
![]() |
|
karula ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 849 |
Heller ikke ved Canal Digital
|
|
Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1 |
|
![]() |
|
OK, så er det måske DR selv, der er 'synderen' ? Bare mærkeligt når de godt kan finde ud af det på DR HD.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |