recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Strømforsyning Til DH61AG
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Strømforsyning Til DH61AG

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Strømforsyning Til DH61AG
    Sendt: 12-April-2012 kl. 13:40
Hejsa.

Jeg har købt sådan et board.

Jeg har fundet en strømforsyning fra en HP bærbar der passer i stikket. Men den levere kun 18,5V

Gør det mon noget? Kan der ske noget ved at sætte den til?

Redigeret af DiscomanDK - 12-April-2012 kl. 13:40
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Hejsa.

Jeg har købt sådan et board.

Jeg har fundet en strømforsyning fra en HP bærbar der passer i stikket. Men den levere kun 18,5V

Gør det mon noget? Kan der ske noget ved at sætte den til?

Nej...Aldrig for mange volts, med for lidt er det ok....Det værste der kan ske er at skidtet ikke starter...
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 21:29
DH61AG fungere faktisk med en 16V PSU, jeg kom ved en fejl til at bruge en 16V PSU i stedet for min 19V. den bootede, og kørte umiddelbat fint.

Hvis en strømforsyning (den på bundkortet) er dårligt designet kan for lav forsynings spænding være skadelig, hvis samme effekt skal holdes vil der ved en lavere indgangsspænding kræves flere ampere.
Det er MEGET teoretisk problematik.

Mvh Gigabyte

100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 21:36
Intel Spec siger +/- 10% 19.V  vil ikke anbefale at køre udenfor . 
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 22:11
Okay super, det havde jeg slet ikke set.

Jeg har fået sat den til og det virker uden problemer med 18,5 Volt, hvilket jo også er indenfor en 10% afvigelse. 

Desuden er det fuldstændig nyt for mig at man får en CPU køler med i CPU pakken. Jeg havde mange overvejelser over, hvilken jeg mon skulle købe ud fra Proshops magre lager udvalg.

Men købte en til 70 kr. og den kan jeg slet ikke hører kører. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Desuden er det fuldstændig nyt for mig at man får en CPU køler med i CPU pakken.

Hehe.. Det er mange år siden man fik Box versioner på markedet. Dvs. cpu og køler i samme boks, deraf navnet Box Wink Du kan også købe uden køler, ihvertfald hvis det er Intel CPU.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 12:15
Pris forskelen er meget lille i nogle tilfæde. Jeg har købt en 2125, hvor jeg gav 10 kr mere inkl køler. De havde ikke flere oem modeller på lager.
Til min store overaskelse, har jeg fundet ud af at følger en low noiser cpu køler med til den barebone, jeg for leveret på tirsdag.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 12:58
Jeg har da endda oplevet op til flere gange, at box-versionen er billigere end OEM-versionen.
Hvad er det for en barebone du får leveret?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu