recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ophænge kabelskinne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ophænge kabelskinne

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Gizzo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Marts-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gizzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ophænge kabelskinne
    Sendt: 12-April-2012 kl. 18:21
Hej Recordere :)

Jeg har fået hængt mit fjernsyn op på væggen, det hænger over et tv møbel hvor der kommer 6 kraftige kabler op til fjernsynet. Jeg har derfor været nødt til at købe en ret stor kabelskjuler.

Jeg har købt denne:

Med den er der nogle huller i, så man kan skrue det ordentlig fast.
Det er sådan jeg bor i en leje lejlighed, så jeg vil helst undgå at lave flere huller i væggen.

Kan man bruge noget andet end skruer? her tænker jeg noget ala dobbetklæbende tape? Eller er det ikke "holdbart" nok til at kunne holde den store aluminiumsramme?

Jeg håber i har et super godt råd, da jeg jo nok ikke er den eneste der har stået i denne situation.
på forhånd tak :)

Redigeret af Gizzo - 12-April-2012 kl. 18:22
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19516
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af Gizzo Gizzo skrev:

Det er sådan jeg bor i en leje lejlighed, så jeg vil helst undgå at lave flere huller i væggen.

Kan man bruge noget andet end skruer? her tænker jeg noget ala dobbetklæbende tape?

Når du skal flytte derfra, kan du vælge at spartle 3-4 huller ud, eller reparere en lang stribe tapet, som det kraftige dobbeltklæbende tape rykker med af, når du piller skinnen ned.

Bor huller.......Det virker hver gang og er let at gemme væk igen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 19:41
Du kan få skruer til at skrue direkte i mursten uden rawlplugs, så der kun blir et lille hul. Spørg efter dem i byggemarkedet.
Til top
mVah Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Februar-2012
Sted: Vrå Danmark
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mVah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 19:55
Vi bruger jævnt tit 3m til at hænge dem op med, når vi montere for diverse centre
Til top
michael79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 19:56
Det hedder monta flex skuer. Og skal have en hul på 3,5 mm men hovedet på de skuer er de ikke best til sådan noget
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af michael79 michael79 skrev:

Det hedder monta flex skuer. Og skal have en hul på 3,5 mm men hovedet på de skuer er de ikke best til sådan noget
Ok, jeg så bare tømreren sætte lister op med dem
Til top
Gizzo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gizzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 20:15
Okay.
Det lyder som om at skidtet skal skrues fast ;) det skal hænge på en gipsvæg, men mon ikke man kan få skruer der kan det samme på sådan en væg?
Til top
Silenty Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Maj-2009
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silenty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 20:18

Okay.
Det lyder som om at skidtet skal skrues fast ;) det skal hænge på en gipsvæg, men mon ikke man kan få skruer der kan det samme på sådan en væg?

Jo du kan bare gå ned i det lokale byggemarked og finde nogle gipsskruer, ingen ko på isen der.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af Silenty Silenty skrev:

Okay.

Jo du kan bare gå ned i det lokale byggemarked og finde nogle gipsskruer, ingen ko på isen der.
Det holder da ikke. Gipsskruer er til at skrue gipspladen fast på stållægterne. Du skal spørge efter EXPANDET SKRUER, de udvider sig på bagsiden af gipspladen og kan bære et TV
Til top
Gizzo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gizzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 20:29
Tusind tak for hjælpen, endnu engang kan man regne med jeres hjælp ;)
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 20:34
Aah mon ikke en spunskrue i hvert hul, direkte i gipsvæggen holder den skinne på plads? De skal bare ikke drejes over. Og det kan dækkes med en fornuftig gang maling når det demonteres. Hvis det så ikke holder kan du jo overveje at montere gipsplugs.

BS
Til top
michael79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2009
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 20:36
Du kan også godt bare bruge Gipsskuer til træ med grovgvind det skal nok holde din kabelbakke vis du ikke rykker alt på meget i den. Og skuer må ikke spænde over. Kun til.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu