recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netgear WNDR3700
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netgear WNDR3700

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Trixus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trixus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Netgear WNDR3700
    Sendt: 13-April-2012 kl. 20:30
Hej guys!

Jeg har lige været i USA, hvor jeg har købt ovenstående router!

Desværre viser det sig da jeg kommer hjem, at det stik der skal sættes i routeren og forbindes md 
 den kan ihvertfald ikke få forbindelsen til nettet til at virke!

Så prøvede jeg at købe sådan et stik her.

Stadig ingen forbindelse til internettet!! 

Ps. det er stik til højre på billede nr 2, som internettet kommer fra (telefon stik)

Nogen ideer?

Skriv endelig hvis jeg har skrevet det her for indviklet!

På forhånd tak

Anders
Til top
Trixus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trixus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 20:31
Der skulle stå øverst: At det stik som routeren skal forbindes til internettet med, ikke passer, da der sidder et telefon stik i min væg!
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 20:33
Der skal bruges et modem mellem telefonstikket (atm) og din router (Ethernet). Hvilken router har du brugt før?

BS

Redigeret af Bschmidt - 13-April-2012 kl. 20:34
Til top
Trixus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trixus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 20:35
Jeg har tidligere brugt ZyXEL P-2602HW-DIA fra Fullrate, men den var alt for ustabil med det trådløse!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 20:40
Det er en ATM/DSL til ethernet router. Dvs at du modtager en DSL linie som routeren forstår. Din nye router er ethernet på begge sider og forstår ikke DSL linien. Derfor ingen internet.

Du kan enten 

Sætte din gamle router i bridge mode og slukke det trådløse for derefter at køre en kabel fra ethernet port 1 til WAN porten på din netgear 

ELLER 

Slukke for det trådløse i Zyxel og DHCP serveren i Netgear og køre en kabel fra ethernet port 1 til en LAN port på din Netgear

BS
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 20:43
Om det hjælper på dit trådløse problem er ikke sikkert da der kan være mange faktorer der spiller ind, men få internettet op at køre så tager vi evt. problemer derfra :-)

Hvis ikke andet har du opgraderet dit trådløse netværks hastighed med din nye router.

BS
Til top
Trixus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trixus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 20:53
Hehe okay, jeg prøver at Sætte min gamle router i bridge mode og slukke det trådløse for derefter at køre en kabel fra ethernet port 1 til WAN porten på din netgear! 

Hvad med f.eks gigabit, som min nye router har, er det ikke noget jeg vil kunne få brugt?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 20:56
Jo du skal KUN have det ene kabel fra din Zyxel til Netgear. alt andet skal sættes i Netgear routeren og dermed udnytter du gigabit switchen.

Din Zyxel bliver så at sige degraderet til modem.

<reklame>For lidt netværksteori, se N-Oof tråden i min signatur <\reklame>

BS
Til top
Trixus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trixus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2012 kl. 09:51
Umm. Kunne ikke helt få det til at lykkes, satte min router i bridge mode og satte sluttede netgear routeren til, så kunne den godt finde internet, da jeg skulle installere skulle jeg indtaste static ip Info, det vidste jeg ikke lige hvad var, så sluttede det det gamle routeren til igen, lavede den om til router igen, men nu har jeg intet net overhovedet? ;S
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2012 kl. 10:14
Hvad skal du installere og hvor skal du indtaste static ip info?

Din netgear skal stå til dhcp på WAN siden. Og så skal den modtage en offentlig ip på wan siden. Du kan se ip info statussiden på din netgear.

BS
Til top
Trixus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trixus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 09:53
Så fik jeg det endelig til at lykkes!!!

Tak for hjælpen BS! :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu