|
Antivirus nødvendigt? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
AndersHP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 262 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-April-2012 kl. 11:40 |
Ja, jeg ved godt at overskriften sikkert vækker furore, men her kommer tråden så alligevel:
Som "IT administrator" for mine forældre, der går på nettet og tjekker lidt mails ind imellem, vil jeg sige at 80% af deres pc-problemer skyldes antivirusprogrammet selv. Jeg er selv Mac bruger, og er gabende træt af Antivirus programmer, der ikke bare passer sig selv.. Jeg har altid installeret Avast! på deres maskiner, men den gratis version skal alligevel fornyes hvert år via mail, og den kommer konstant op og fortæller om at betalingsversionen er bedre end den gratis.. Spm 1: Er det virkelig nødvendigt at bruge antivirus når man har en opdateret Windows 7 maskine, og ikke bevæger sig rundt på skumle internetsider? Mine forældre kunne ikke drømme om at køre suspekte filer, faktisk ikke engang dem der skal køres ind imellem, uden at spørge mig til råds først ![]() Spm 2: Hvis svaret er "JA DA - Der lurer vira overalt på www.strikketøsen.dk!", hvilket antivirus program er så bedst til at passe sig selv, uden at kræve noget som helst opmærksomhed af brugeren? God weekend folkens!
Redigeret af AndersHP - 13-April-2012 kl. 11:46 |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2814 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
1) Ja, det er nødvendigt.
2) Microsoft Security Essentials ligger man ikke meget mærke til. |
|
![]() |
|
GreedyDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-September-2011 Sted: Odense Status: Offline Point: 64 |
Jeg er skiftet fra Avast over til Microsoft Security Essentials, netop pga. de reklamer fra Avast. MSE kører super og viser ingen forstyrrende elementer ;-)
|
|
![]() |
|
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Jeg plejer i den slags tilfælde, at bruge Microsofts egen antivirus program Microsoft Security Essentials
! Det passer sig selv og kan sættes til at opdatere i baggrunden. Har endnu ikke fået nogen tilbagemeldinger om, at de maskiner jeg har installeret på, er blevet angrebet af virus.
Jeg bruger selv Norton Internet Security 2012, da jeg selv færdes alle mulige steder og har bank over nettet. Gider godt bruge lidt over 1 kr. om dagen for at sikre min maskiner, så godt som muligt. Det kører i øvrigt dejligt smooth og uden problemer på min pc og bærbar.
|
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
![]() |
|
AndersHP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 262 |
Det var 3 stk. MSE anbefalinger på 4 minutter, så tror jeg at jeg siger tak for hjælpen - det prøver jeg :D
|
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
Her kommer lige endnu en anbefaling til MSE.....
![]() |
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
En mere herfra. Tænk Har lige lavet omfattende test af antivirus og MSSE er endda bedre end Bullguard som jeg har svpret til i mange år. Bevares, man mister online backup-delen.
|
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
+1 til MSE.
Har samme "problem" hos mine forældre og MSE fungerer rigtig godt, og med et minimalt footprint. Bruger det også selv, og det fungerer langt bedre end alt andet jeg har prøvet (Norton, AVG, Avast, Bullguard, McAfee).
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3802 |
Er sikkerhedssele altid nødvendig, hvis man selv kører forsigtigt.
Skadelige scripts kører på selv ansete hjemmesider, så uanset hvor forsigtig man er, vil sikkerhedssele altid være bedre.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Online Point: 6683 |
Her kommer en anden vejledning: http://jravn.dk/?p=141
Øvelsen går ud på at lave en begrænset brugerkonto, så man forhindrer malware i at kunne køre. Se selv på Jesper Ravns side, men her er er resume: "Hvis i ligesom mig, er blevet træt af skulle rense inficerede pc’er for malware (famile, venner og nabo). 1. Hold OS og applikationer opdateret (Microsoft, Adobe, Java mfl). Brug evt PSI fra Secunia. Ovenstående kan sættes op på ca 10 min. Nemmere kan det da ikke blive." |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
Kan også kun anbefale MSE
![]() |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Tilskriver mig også MSE og anbefaler LogMeIn til når forællerne lige skal have lidt hjælp til det de har oppe på skærmen.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |