|
Trådløse Access Points |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
MadsRobin ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Juni-2011 Status: Offline Point: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-April-2012 kl. 13:38 |
I forbindelse med en ny lejlighed er jeg ved at lave nyt hjemmenetværk, og i den forbindelse står jeg og mangler nogle Trådløse Access Points.
Jeg har en firewall stående som agere DHCP, så AP'erne skal faktisk kun tage imod en addresse fra denne og så lade klienter koble op imod AP'et. Dvs, der skal ikke være noget DHCP eller noget, og AP'erne bliver kablet til nettet (Dvs. ingen wireless bridging). De krav jeg har til dem er: Skal køre DD-WRT Simultant Dual Band Indbygget Gigabit Switch Jeg skal bruge 3 stk, muligvis 4, så derfor tænker jeg også lidt på prisen. Ummidelbart tænkte jeg at købe nogle Trådløse Routere, da de med DD-WRT kan laves til AP'er og oftest er Trådløse Routere billigere end dedikerede AP'er (og nemmere at komme af med hvis de skal sælges igen) Der bliver indkøbt 1 stk. Cisco E2000 som bliver brugt til AP (I tilfælde af jeg skal af med firewall'en og beslutter mig at bruge en alm. trådløse router som DHCP så har jeg denne.) Jeg kunne selvfølgelig godt købe 3-4stk E4200, de vil opfylde mine krav, men er der noget andet i kan anbefale?
|
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Med de krav vil jeg umiddelbart sige at du skal købe nogle trådløse routere og så bare frakoble DHCP på dem, og istedet for at de fra din firewall bliver tilsluttet til wan porten på de trådløse routere så tilslut dem til lan-porten.
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor vil du have dd-wrt på hvis de bare skal være AP's? Hvis du er til Cisco vil jeg da helt klart anbefale Linksys da de er lavet af Cisco og bør være 112% kompatible.
Mvh BS |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |