recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - opgradering / nyt anlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

opgradering / nyt anlæg

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
holgerdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Marts-2012
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér holgerdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: opgradering / nyt anlæg
    Sendt: 06-Marts-2012 kl. 18:55

lad mig for det første slå fast at min viden er lig nul og er en ren novice så der kommer utvivlsomt nogle dumme spørgsmål. 

jeg har en gammel marantz forstærker som kører på sidste vers. den har jeg været ualmindelig glad for og vil rigtig gerne have marantz igen. hidtil har jeg haft et par små højtalere og en subwoofer som min lille lejlighed taget i betragtning har været ok. nu flytter jeg til noget størrere og det er tid til en opgradering. jeg hører al min musik fra pc (som idag er forbundet til forstærker) og er meget glad for spotify. jeg har planer om et par gulvhøjtalere og stadig bruge de gamle i køkkenet eller måske surround ? jo mere jeg læser om det jo mere kommer jeg i tvivl specielt fordi jeg ikke ved ret meget om det.

har haft kig på en marantz m-cr 603. dels har jeg hørt godt om den dels tiltaler det mig med steaming mulighederne. så er der jo også marantz sr-6005 som er en surround. er der nogle der kan komme med noget input til en uvidende ? :-)

jesper
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 19:36
MCR603 er en lille kraftkarl, med masser en muligheder som du selv er inde på - man skal ikke tage fejl af den lille madkasse, med dens digitale forstærker.

Den egner sig fint, til dyrere reolhøjttalere, eller mindre gulvhøjttalere,

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér holgerdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 16:14

kan jeg også tilslutte mit fjernsyn ? ikke som surround men bare så lyden bliver bedre.
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af holgerdk holgerdk skrev:

kan jeg også tilslutte mit fjernsyn ? ikke som surround men bare så lyden bliver bedre.

Yep...

Den har 2 aux indgange, og 1 optisk indgang
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 20:06
Hos Denon hedder den N7 CEOL, og ja det er en ulv i fåreklæder efter min mening.
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 07:42
Det er nok en smagssag, om man er til Denon eller Marantz.

Jeg ville til hver en tid vælge Marantz, da den ikke ligner en billig plastic kasse, som Denon gør.

Funktionaliteten er næsten den samme - Marantz'en har dog ikke trådløs lan, men kun trådet, ligesom Denon ikke har DAB.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér holgerdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2012 kl. 18:17

er den eneste forskel at marantz ikke har trådløs Ian ? sværger jo som det nok kan fornemmes også til marantz. mest fordi jeg har haft marantz de sidste 25 år det med stor glæde. 

nå men så melder spørgsmålet sig så vedrørende kabler. er der forskel på hvad jeg skal vælge hvis jeg køber et par mindre gulvhøjtalere eller et par gode højtalere til væggen ? og kan i komme med nogle forslag. 
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2012 kl. 21:39
Ja som tidligere skrevet har Marantz'en kun trådet lan, men kan prale med DAB tuner, som Denon ikke har... Så har du adgang til kablet lan forbindelse, ville jeg helt klart vælge Marantz'en, som bliver rost til skyerne.

Mht højttalere - hvor stort lytterum har du?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér holgerdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2012 kl. 21:50

det bliver marantz. jeg har endnu ikke bestilt noget internet på min nye adresse. min stue hvor anlægget skal stå er på ca 30 kvm. 
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 08:27
På 30m2 kunne prøve prøve at kigge i denne retning:

Det er ihvertfald en fin højttaler, som flere benytter sammen med Marantz'en.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér holgerdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 11:31

tak for hjælpen herinde. det er rart der er nogen der gider hjælpe når man nu ikke har forstand på det men er stor fan af god lyd :-) 
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 09:52
Hej, overvejer selv dette anlæg så meld gerne tilbage når og hvis du får købt det!
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu