recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streame 1080p med Boxee Box
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streame 1080p med Boxee Box

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Larsbjerregaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-April-2012
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Larsbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streame 1080p med Boxee Box
    Sendt: 15-April-2012 kl. 15:37
Jeg har ikke noget problem med mkv-filer i 720p, men når vi kommer op i 1080p kan netværket ikke følge med, så film hakker hver andet øjeblik. Hvordan løser jeg mit problem? Jeg har ikke mulighed for at trække et netværkskabel til min Boxee, da routeren står et helt andet sted i huset. Det udelukker vel også en NAS? En alm. extern HD synes jeg er for bøvlet af flytte mellem min mac og boxee boxen...

Mvh,
Lars
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 15:48
Hvis du hverken vil kable forbindelsen eller bruge en USB enhed, så er der ikke så mange muligheder. Du kan evt. lege lidt med kanal placeringen af dit wifi, dvs. finde ud af om der er bedre frekvens at benytte.

HD over wifi giver tit problemer.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 15:57
Eller køre netværket via stikkontakten kunne også være en mulighed.

Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 15:57
Er kabeltræk helt umuligt, for syntes umiddelbart det giver det bedste og mest stabile netværk

Redigeret af Theilo - 15-April-2012 kl. 15:58
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Larsbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 16:34
Det ville være hulens besværligt at skulle igang med kabel. Det skal køres op på loftet og ned i et skab osv. så det er ikke en mulighed.

Netværk via stikkontakt?
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér justrace Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 05:36
Jeg har fulgt rigtig mange tråde herinde, og alle der prøver at streame 1080 material trådløst, har større eller mindre problemer. Vil man streame i den opløsning, ER det altså kabel, om det er en mulighed eller ej.

Husk på at billedet jo er dobbelt så stort som 720.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
hitolaus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-December-2009
Sted: Denmark
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hitolaus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 07:44
Ja, glem at bruge wireless til at streame 1080p, det virker bare ikke ordentlig.

Nu var der nogle der foreslog noget powerline løsning, men det skal du altså også passe lidt på med, da det lider af samme problem som wireless, hvor hastighedsangivelsen er angivet under optimale forhold. Selvom flere firmaer brander deres 200Mbps  powerline løsning, som AV eller HD, så er der rigtig mange der har problemer med at streame 1080p over sådan et link.
Der findes vist 500Mbps og 1000Mbps powerline løsninger, som i teorien burde være ok, så det kunne være den vej du skulle gå.
Jakob Hilarius Nielsen
Mine Plex Plugins: DR-TV, TV3Play
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér justrace Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 08:10
Powerline i de to sidstnævnte hastigheder kunne være en løsning. Men, husk de skal køre på samme sikringsgruppe, ellers ingen signal.

Og den måde du beskriver det på, får det til at lyde til det bliver på en anden gruppe, så tjek før du køber.. :)

Prøv også at tjekke om ikke der kunne være plads til et kabel i de eksisterende kabelrør.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Larsbjerregaard Larsbjerregaard skrev:

? En alm. extern HD synes jeg er for bøvlet af flytte mellem min mac og boxee boxen...

Du kan sætte Boxee op til at dele usb-disken på nettet, så du kan tilgå den fra computeren via netværket og lægge film på den vej. SMB, går jeg ud fra at det er.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Larsbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 17:49
Muele - det lyder som en løsning, der passer til mine behov. Nu er jeg ikke ret computerkyndig men er SMB ikke noget til windows pc'er? Jeg har en Imac...
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 18:11
Jo og nej. Så vidt jeg ved er SMB når linux (som f.eks boxee box) lader som de er windowsmaskiner. Så at sige.
Det ville da undre hvis ikke der findes en SMB-klient til Mac. Men jeg ved det ikke, jeg bruger ikke mac, det er alt for besværligt.

Måske kan den her side hjælpe dig:
http://support.boxee.tv/entries/325794-adding-and-using-an-external-usb-drive
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Larsbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 18:19
Tak - det ser ud til at andre mac-brugere fint kan bruge en USB harddisk over netværk via Boxee'n sat op med SMB.

Så jeg må ud og have købt mig en ekstern HDD. Er det stadig Western Digital der anses som det bedste indenfor det område?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu