recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til simpel batch fil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til simpel batch fil

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sæderup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sæderup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til simpel batch fil
    Sendt: 15-April-2012 kl. 17:01
Hej
jeg er ved at prøve at lave en simpel batch fil hvor jeg bruger to små programmer til at skifte refresh rate for skærmen, henholdsvis 50 hz og 60 hz, programmerne er lavet af michael9000 i denne tråd

jeg er total nybegynder indenfor området.

Men det den skal, er at starte dvbviewer op skifte til 50hz og ved afslutning skifte tilbage til 60 hz.

Jeg kan få batch filen til at starte dvbviewer og skifte til 50hz men jeg kan ikke finde ud af at lave en kommando, der for den til at skifte tilbage til 60hz.

Det jeg har indtil videre er:

C:\"Program Files\"DVBViewer\"set50.exe
C:\"Program Files\"DVBViewer\"dvbviewer
IF EXIST dvbviewer.exe start C:\"Program Files\"DVBViewer\"set60.exe

Men den sidste komando virker ikke.

Nogen der har et indput der kan hjælpe mig videre?
MVH
Sæderup

Redigeret af Sæderup - 15-April-2012 kl. 17:02
Panasonic CXC725

Pioneer SC-LX73

Elac 247, Elac cc 241 og monitor audio c265-fx

Nvidia Shield
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 21:05
Det er noget tid siden jeg har rodet med den slags, så jeg husker muligvis forkert, men prøv at droppe ordet start i sidste linie.

Samtidigt kan det være en god ide at bruge full path, altså IF EXIST C:\"Program Files\"DVBViewer\dvbviewer.exe C:\"Program Files\"DVBViewer\"set60.exe - hvis ikke du bruger full path så leder den efter dvbviewer.exe i det dir du nu engang befinder dig i..

I linie 2 bør du smide .exe på dvbviewer.exe, hvis du kun bruger dvbviewer uden extension vil den starte dvbviewer.bet eller dvbviewer.com før dvbviewer.exe i fald der findes en .bat eller .com. Retter du linie 2 til C:\"Program Files\"DVBViewer\"dvbviewer.exe er du sikker på det er exe versionen der bliver startet, uanset om du efterfølgende laver en dvbviewer.bat.

Jeg forstår dog ikke helt hvad det er ud forsøger. Først skifter du til 50 Hz, så starter du dvbviewer og lige efter undersøger du om dvbviewer findes og i så fald skifter du til 60 Hz. Er dit setup sådan et dvbviewer.exe kun findes indimellem?!?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 21:40
Det er noget siden jeg har lavet bat-filer, men jeg synes dine " står forkert. Eller det er måske syntaksen nu.

Venlig hilsen
KB
Til top
Sæderup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sæderup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 21:59
hej tak for input men jeg har fået det virkeSmile

det er hvad jeg har skrevet.

C:\"Program Files\"DVBViewer\"dvbviewer.exe
start C:\"Program Files\"DVBViewer\"set60.exe

strandvasker har ret i at der skal et exe efter dvbviewer.

og grunden til " er noget jeg har læst mig frem til at der være hvis der er mellemrum mellem orderne (fisk)

Jeg bruger xbmc som frontend og dvbviewer til fjernsyn, har redigeret home.xml således jeg kan starte dvbviewer fra home skærmbillede. 

xbmc`s gui køre bedre i 60hz(synes jeg) og dvbviewer skal jo bruge 50hz, førhen gjorde jeg det at startede xbmc i 60hz og når jeg havde startet dvbviewer for første gang, skiftede jeg til 50hz og når jeg så lukkede for dvbviewer, skiftede det automatisk til 60hz og omvent hvis jeg startede dvbviewer men hvis jeg, af en eller anden grund var nød til at genstarte, gik skærmen automatisk tilbage til 50hz og jeg skulle starte forfra.
Panasonic CXC725

Pioneer SC-LX73

Nvidia Shield
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af Sæderup Sæderup skrev:

Hej
jeg er ved at prøve at lave en simpel batch fil hvor jeg bruger to små programmer til at skifte refresh rate for skærmen, henholdsvis 50 hz og 60 hz, programmerne er lavet af michael9000 i denne tråd

Men det den skal, er at starte dvbviewer op skifte til 50hz og ved afslutning skifte tilbage til 60 hz.

Jeg kan få batch filen til at starte dvbviewer og skifte til 50hz men jeg kan ikke finde ud af at lave en kommando, der for den til at skifte tilbage til 60hz.

MVH
Sæderup

Du kan checke om dvdviewer kører sådan her:

tasklist /FI "IMAGENAME eq dvbviewer.exe" 2>NUL | find /I /N "dvbviewer.exe">NUL
if "%ERRORLEVEL%"=="0" goto set50

:set50
"C:\Program Files\DVBViewer\set50.exe"
ECHO DVBVIEWER IS RUNNING SO I SET RESOLUTION TO 50hz
PAUSE
end

Men er det ikke nemmere bare at starte DVBviewer med en bat:

"C:\Program Files\DVBViewer\dvbviewer.exe"

Dernæst mappe en Kommando til en action id(med set60.exe) i dvbviewer samt en exit Kommando (check actions.ini)

In addition to the basic commands that are already listed here, there’s a way to create your own commands. All values included in Actions.ini can be used to create new input commands. Multiple commands can be joined together in a sequence.
If that doesn‘t allow for enough flexibility already, you can also take advantage of Command.vbs to create for example context sensitive commands that behave differently depending on what DVBViewer is doing at that moment or create commands that call external programs.
Command.vbs is called as an input command with an Action ID of 20480 or higher.
Read more about this in the Command.vbs article.

1.  sub main(ActionID)
  2.  Select Case ActionID 

3.  
  4.         Case 20480
  5.         'Bei ActionID 20480
  6.             OSD.ExecNewProcess "C:\program files\dvbviewer\set60.exe", "", False, True
  7.             OSD.ExecNewProcess "C:\program files\dvbviewer\dvbviewer.exe", "-x06", False, True
  8.     End Select
  9.  end sub

Ellers skal du lave en loop, eller et c# program fx, med en timer der poller for dvbviewer.exe. Sidstnævnte er relativt nemt men jeg har ikke en programerings IDE på denne maskine...

Redigeret af Patriarken - 16-April-2012 kl. 10:57
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Sæderup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sæderup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2012 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Hej

MVH
Sæderup

Du kan checke om dvdviewer kører sådan her:

tasklist /FI "IMAGENAME eq dvbviewer.exe" 2>NUL | find /I /N "dvbviewer.exe">NUL
if "%ERRORLEVEL%"=="0" goto set50

:set50
ECHO DVBVIEWER IS RUNNING SO I SET RESOLUTION TO 50hz
PAUSE
end

Men er det ikke nemmere bare at starte DVBviewer med en bat:

"C:\Program Files\DVBViewer\dvbviewer.exe"

Dernæst mappe en Kommando til en action id(med set60.exe) i dvbviewer samt en exit Kommando (check actions.ini)

In addition to the basic commands that are already listed here, there’s a way to create your own commands. All values included in Actions.ini can be used to create new input commands. Multiple commands can be joined together in a sequence.
If that doesn‘t allow for enough flexibility already, you can also take advantage of Command.vbs to create for example context sensitive commands that behave differently depending on what DVBViewer is doing at that moment or create commands that call external programs.
Command.vbs is called as an input command with an Action ID of 20480 or higher.
Read more about this in the Command.vbs article.

1.  sub main(ActionID)
  2.  Select Case ActionID 

3.  
  4.         Case 20480
  5.         'Bei ActionID 20480
  6.             OSD.ExecNewProcess "C:\program files\dvbviewer\set60.exe", "", False, True
  7.             OSD.ExecNewProcess "C:\program files\dvbviewer\dvbviewer.exe", "-x06", False, True
  8.     End Select
  9.  end sub

Ellers skal du lave en loop, eller et c# program fx, med en timer der poller for dvbviewer.exe. Sidstnævnte er relativt nemt men jeg har ikke en programerings IDE på denne maskine...

tak for input men jeg fik det til at virke sådan her:

så du havde ret i at det var nemmere at starte dvbviewer med en bat, var ikke klar over at det var muligt at få dvbviewer til lave nogle bestemte kommandoer, ret smart.

Men lige et sidste spørgsmål; er det muligt at få batch filen til at minimere sig selv med det samme eller at den køre skjult i baggrunden?

MVH

Sæderup

Panasonic CXC725

Pioneer SC-LX73

Nvidia Shield
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2012 kl. 16:26

tak for input men jeg fik det til at virke sådan her:

så du havde ret i at det var nemmere at starte dvbviewer med en bat, var ikke klar over at det var muligt at få dvbviewer til lave nogle bestemte kommandoer, ret smart.

Men lige et sidste spørgsmål; er det muligt at få batch filen til at minimere sig selv med det samme eller at den køre skjult i baggrunden?

MVH

Sæderup

Du kan lave en shortcut til batch'en og så indstille properties for shortcut'en...(run:minimized)

Redigeret af Patriarken - 17-April-2012 kl. 16:28
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu