recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En go cd afspiller, - digitalt ud
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En go cd afspiller, - digitalt ud

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: En go cd afspiller, - digitalt ud
    Sendt: 18-April-2012 kl. 18:45
Jeg går og overvejer en ny kilde til at høre musik fra. Jeg er glad for iTunes, airport Express løsningen, men føj hvor var det lækkert igen da jeg lånte en cdafspiller hjem fra den lokale hifiklub, den bredte, dybte og en meget mere fyldig lyd var lækker at høre igen. og det var på en NAD c545
Jeg har desværre ikke forstand på de mange cd afspiller mærker som findes, og der tænker jeg især omkring brugtkøb . Jeg vil derfor høre om nogen vil hjælpe mig med at finde nogen fine cd afspiller brugt. Jeg er meget i tvivl omkring det, især fordi jeg køre digitalt ud (cox) til min anthem, så hvor meget får jeg ved at købe dyrt i forhold til billig. Jeg faldt over en Rega Apollo i herning, den står til 1800 og har læst mig til den er rigtig fin. Men kan jeg lige så godt tage den billigste NAD i hifiklubben pga jeg køre digitalt ud og jeg få reklamations ret ? Nogen som vil komme med lidt hjælp. :)
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 18:52
Hvis du alligevel vil køre digital over til din anthem, så vil en billig NAD CD snildt kunne klare jobbet, kun hvis du skulle bruge de analog udgange, kunne andre modeller komme på tale.. 
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 18:58
ja nemlig men vil du ha det bedste resultat er denne super til prisen  http://www.audioaffair.co.uk/Onkyo-C-S5VL-SACD/CD-Player/product_3902 den har rigtigt gode wolfson dacs og div filter og spiller sacd men forbind den dog via analog der får du bedst lyd Smile
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 19:03
Men han har jo ikke en disse brug for gode DACs. Anthems receivere kan slet ikke bruges uden at signalet køres forbi den interne DAC!
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 19:08
pyh ingen source direct i dem Angry
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Men han har jo ikke en disse brug for gode DACs. Anthems receivere kan slet ikke bruges uden at signalet køres forbi den interne DAC!

præcis, Smile
det kunne jo også være en mulighed at skaffe en sony som Hothers Sony som kan køre ud med hdmi, den er godt nok lækker. men så er vi en del over det jeg regnede med at bruge det.
Setup:
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 19:12
så ville en anthem ikke være noget for mig,vil ha mullighed for at tilslutte analogt Tongue
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 19:14
Mit bud:

Når du kører digitalt ud i din Anthem, så er alt over spild af penge efter min mening. Bare lige være sikker du har en ledig optisk indgang.

Du kan også bare hive den bedste 500 kroner brugte maskine frem du kan finde, men ulempen er selvfølgelig at laseren kan dø kort tid efter køb, men på den anden side......du kan købe 3-4 brugte for det Denon'en koster. 

Redigeret af Tweaky - 18-April-2012 kl. 19:15
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

pyh ingen source direct i dem Angry

Det ved jeg nu ikk.Smile Det er jo deres digitale kredsløbe og deres berømte ARC system som virkelig løfter lyden. De er satset på en god digital kredsløb og en god forstærker del. Smile
Setup:
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-December-2009
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Hvis du alligevel vil køre digital over til din anthem, så vil en billig NAD CD snildt kunne klare jobbet, kun hvis du skulle bruge de analog udgange, kunne andre modeller komme på tale.. 

Selvom man kun vil bruge afspilleren som drev, kan der være stor forskel på en dyr og en billig afspiller.
Problemet opstår ved aftastning hvor afspilleren vil have en masse fejllæsninger, dette kan så rettes vha. algoritmer der forsøger at rette fejlene, samt en stor buffer således at der kan laves genlæsning af disken. Jo bedre kvalitet drevet er, jo færre fejllæsninger sker og jo bedre vil det lyde.

Dertil kan der også være støj at tænke på, da det kan genere ved stille eller lav musik, eller abre lave passager.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Mit bud:

Når du kører digitalt ud i din Anthem, så er alt over spild af penge efter min mening. Bare lige være sikker du har en ledig optisk indgang.

Du kan også bare hive den bedste 500 kroner brugte maskine frem du kan finde, men ulempen er selvfølgelig at laseren kan dø kort tid efter køb, men på den anden side......du kan købe 3-4 brugte for det Denon'en koster. 

Jeg har ladet mig høre at coax er bedre at overføre lyd med?? : ) for så er de billige nad´er vel bare løsningen. Jeg vil også bare gerne have en go maskine, dog er det jo også træls hvis det ikke giver noget Confused
Setup:
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af Irenicus Irenicus skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Selvom man kun vil bruge afspilleren som drev, kan der være stor forskel på en dyr og en billig afspiller.
Problemet opstår ved aftastning hvor afspilleren vil have en masse fejllæsninger, dette kan så rettes vha. algoritmer der forsøger at rette fejlene, samt en stor buffer således at der kan laves genlæsning af disken. Jo bedre kvalitet drevet er, jo færre fejllæsninger sker og jo bedre vil det lyde.

Dertil kan der også være støj at tænke på, da det kan genere ved stille eller lav musik, eller abre lave passager.

SÅ du tænker at jeg burde høre om Rega Apollo´en? Kan læse at flere giver den en del rosende ord på vejen Smile
Setup:
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu