|
ISF kalibrering af nyt TV. |
Besvar |
Forfatter | ||
skirk
Bruger Oprettet: 19-Februar-2006 Status: Offline Point: 173 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 20-April-2012 kl. 19:53 |
|
Hejsa Jeg går med overvejlser om jeg skal få mit nyt Panasonic TX-50GT50Y TV ISF kalibreret. TV'et har THX cenima indstilling, men kan en ISF kaliberering gøre billedet endnu bedre? Kan det svare sig, og hvor kan man få det gjort? Jeg har læst at man selv kan gøre det med CalMan software og en USB farvemåler. Men kan man låne udstyret eller? Mvh Skirk
|
||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg tror grundlæggende ikke at der er så stor forskel mellem et billede med standard indtillingerne fra de nye 50-serie plasmapaneler og et kalibreret ditto. Før i tiden stod panelerne ret elendigt ved out of the box, men nu er det noget anderledes.
Du skal være opmærksom på, at en egentlig ISF kalibrering er at foretrække, da denne tager et større hensyn til det enkelte panel og dets egenskaber + lysforholdene i rummet.
Calman systemet det kan man vist købe.
En egentlig ISF kalibrering kan udføres af f.eks. Christian fra CSN Teknik, eller af Otto fra Tape Connection m.fl. Redigeret af Hother - 20-April-2012 kl. 20:08 |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
Bravo
Guld medlem Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1330 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
mener også at panasonic centeret i Rødovre skilter med at de kan ditto...
|
||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
bantam
Guld medlem Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du vælger at få udført en professionel kalibrering (altså noget, som du betaler for at få udført), skal du klart vente til TV'et har nogle hundrede drifttimer bag sig, For VT30 så vi, at der skete meget med TV'et i løbet af det første 300 drifttimer (hvorefter jeg holdt op med at måle - men der var indikationer af, at ændringerne ikke var helt tilendebragt).
Det ser ud til(!), at softwaren i TV'et forsøger at modvirke ældningen - og mit gæt er, at det ikke vil være anderledes i dette års modeller. Hvis man ikke venter på, at ældning og andre mekanismer kommer til et punkt, hvor ændringerne er små, vil kalibreringen ikke være stabil, og man har dermed ikke fået så meget for pengene, som man kunne have fået.
Redigeret af bantam - 21-April-2012 kl. 16:19 |
||
/lars
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |