recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolab 6000 + Pana PX80
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beolab 6000 + Pana PX80

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ferrebo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-April-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ferrebo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beolab 6000 + Pana PX80
    Sendt: 23-April-2012 kl. 22:58
Hej!

Har Beolab 6000 og Panasonic PX80, som jeg ønsker at kæde sammen.

Er blevet vejledt til at købe en receiver med både preout og trigger til de aktive højtalere. Men jeg har samtidigt, andetsteds læst, at jeg ikke behøver trigger, når jeg blot kører stereo - er det korrekt?

Og iflg. linkede tråd, behøver jeg endog slet ikke preout, hvis jeg sætter højtalerne på line? 

Så i realiteten vil jeg så ikke kunne bruge min gamle no-name receiver og køre lyden BL6000 ud med phono. Og køre lyden ind fra Airport express og TV, hvor xbox og yousee box er tilsluttet?

Understreges skal det, at jeg, som den observante beskuer nok har opdaget, er total nybegynder. 

Håber på et par gode svar Smile
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19516
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af ferrebo ferrebo skrev:

Er blevet vejledt til at købe en receiver med både preout og trigger til de aktive højtalere. Men jeg har samtidigt, andetsteds læst, at jeg ikke behøver trigger, når jeg blot kører stereo - er det korrekt?

Nej, Trigger er et signal du giver til forstærkeren i højttaleren om den skal tæned eller ej. Højttalerne kan også detektere på line signalet, men har du tilpas lange stille perioder (næsten ingen lyd), slukker højttalerne selv.

Hvis du vil køre direkte fra tv og over i højttalere skal du sikre dig at der er en lydudgang der leverer signalet efter volumenreguleringen på dit fjernsyn. Hovedtelefonudgangen er (så vidt jeg husker) ikke med under den normale volumenregulering, men en separat regulering du skal ind i en menu for at bruge.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ferrebo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-April-2012
Sted: Danmark
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ferrebo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nej, Trigger er et signal du giver til forstærkeren i højttaleren om den skal tæned eller ej. Højttalerne kan også detektere på line signalet, men har du tilpas lange stille perioder (næsten ingen lyd), slukker højttalerne selv.

Hvis du vil køre direkte fra tv og over i højttalere skal du sikre dig at der er en lydudgang der leverer signalet efter volumenreguleringen på dit fjernsyn. Hovedtelefonudgangen er (så vidt jeg husker) ikke med under den normale volumenregulering, men en separat regulering du skal ind i en menu for at bruge.

Klaus
Tak for dit svar, Klaus!

Det med triggeren - jeg har hørt om det, men hvor lange perioder taler vi rente faktisk om? Er det bare pauser mellem musiknumre, der får dem til at slukke, eller skal der mere til?

Jeg kan desværre ikke bruge hovedtelefonudgangen, da den sidder foran, og jeg således skulle have kabler fremme foran tv'et. 

Jeg er ikke interesseret i at have højtalerne og tv'et direkte tilsluttet, da jeg ønsker at spille yousee-boks, xbox og airport over højtalerne. Vil jeg kunne tage min gamle receiver og tilsutte højtalerne gennem phono out, og tilslutte airport via phono in og tv (hvor yousee og xbox er tilsluttet) via phono in? 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19516
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 06:42

Det med triggeren - jeg har hørt om det, men hvor lange perioder taler vi rente faktisk om? Er det bare pauser mellem musiknumre, der får dem til at slukke, eller skal der mere til?

Mere, eller meget lave lydniveauer i en film. Triggerkredsløbet kræver inputsignal over et vist niveau for at trigge. B&O mener åbenbart ikek at det er godt nok kun at bruge signaltriggerkredsløbet og kører derfor med et decideret trigger signal. Jeg vil kun anbefale det samme.

Jeg er ikke interesseret i at have højtalerne og tv'et direkte tilsluttet, da jeg ønsker at spille yousee-boks, xbox og airport over højtalerne. Vil jeg kunne tage min gamle receiver og tilsutte højtalerne gennem phono out, og tilslutte airport via phono in og tv (hvor yousee og xbox er tilsluttet) via phono in?

Ja, hvis din phono out er efter volumenreguleringen på din gamle reciever (hvilken reciever er det?).

Klaus

Redigeret af KlausDM - 24-April-2012 kl. 06:43
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu