|
Hjælp til backup/Synctoy på Windows |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-April-2012 kl. 08:23 |
Jeg har en maskine med Windows home server. Jeg har så købt to usb-diske til backup. Ideen er at den ene ligger sikkert på en anden adresse og den anden er tilsluttet computeren. Og så bytter jeg om engang imellem. Så har jeg mulighed for både lokal backup og periodisk fjern-backup. Ret smart, synes jeg selv. Jeg har så prøvet med WHS' indbyggede backup. Men det har jeg ikke meget fidus til. Det er et lukket format. Jeg aner ikke hvad der sker hvis serveren bliver stjålet eller brænder. Kan jeg så få mine data gendannet? Skal jeg købe en ny WHS-licens og tilsvarende hardware for at få det ud eller hvad... Så det har jeg skrottet igen. Jeg har så istedet kastet mig over Synctoy. Et smart lille tool, som let og enkelt dublikerer mine data-foldere over på usbdisken. Jeg har sikret at usb-diskene altid får det samme drevbogstav, hvert sit eget. Jeg har lavet to folderpar (Echo). Det hele kører sådan set fint nok manuelt. Jeg har så lavet en scheduled task som kører begge folderpar dagligt. Den ene (1) fejler og den anden (2) kører igennem. Fint nok. Men når jeg så bytter om på diskene, så fejler (2) og (1) bliver ikke opdateret. Det er lige som om at den tror at (1) er up to date, selvom data ikke er blevet kopieret de sidste x dage. Det var så den lange forhistorie. Spørgsmålet er så: Er der nogen der har en løsning på problemet. Det kunne være et eller andet parameter eller noget andet. Måske skal jeg lave to selvstændige scheduled tasks. Det vil jeg prøve når jeg kommer hjem idag. Måske er løsningen at bruge et helt andet tool?
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du kikket på robocopy?
Har ikke selv fået tid til at kikke på det, men det skulle efter sigende være den hurtigste og mest stabile metode. Beskrivelse her: http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc733145(v=ws.10).aspx En anden løsning kunne være ms skydrive
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
Tjoe, robocopy virker bare en smule uoverskueligt. Og hvad med performance og slid på diskene. Synctoy fører jo en log over hvad der er kopieret. Eller rettere hvad den har forsøgt at kopiere.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
Ellers kig på Syncback:
Det har kun læst godt om. Bruger selv Mac og Timemachine.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Robocopy kan håndtere at der kun skal kopieres filer der er ændret. En af fordelene med Robocopy er at den kan køre flertrådet og er robust over for evt. udfald på netværk etc. Jeg tror ikke Synctoy fører en log. Jeg tror den kun kikker på filernes attributter, og kopierer dem der er ændret
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
kurt54 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
synctoy smider nogle små skjulte filer i roden af de biblioteksstrukturer man synkroniser imellem. stifinder viser dem som 1KB men egenskaber viser 16 byte. Desuden har jeg 250MB i nedenstående sti:
Technical Notes on SyncToyNone of this information is necessary to use SyncToy. It is provided as a service to advanced users who want to understand more about what SyncToy is doing "behind the scenes."
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |