|
wdtv live setup |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
andyhsims ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Marts-2012 Status: Offline Point: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-April-2012 kl. 21:42 |
Hejsa
Jeg har netop koebt wd tv live samt en goflex nas harddisk for at udskifte min gamle lacie boks. Det giver mig mange problemer og jeg kan ikke finde en guide for dummies saa haaber i kan hjaelpe - Jeg kan godt komme ind paa min goflex via media server. Den spiller dog aldrig i mere end 10 min foer forbindelsen doer. Jeg har forsoegt at gaa ind paa min router og trykke 'reserve' ved siden af wd tv og goflex. Er dog ikke sikker paa det er saadan man laver fast ip (som maaske kan hjaelpe mit problem) - Hvordan faar jeg mine filer frem under network shared (og ikke kun under media server). Jeg kan ikke se alle mine iso filer naar jeg gaa ind under media server og har laest mig dette kunne vaere en loesning Jeg har laest en del om samba og nfs sharing men jeg kan ikke finde ud af at saette det op. Har shared mine mapper men de kommer ikke frem paa wd tv. Alt i alt synes jeg det er meget svaert at saette op og de fleste guider er for mere erfarne brugere end mig haaber i kan hjaelpe min router er en zyxel 2602 - jeg fik gratis med fullrate wd tv live er lige koebt og ditto med seagate goflex |
|
![]() |
|
aouer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Januar-2010 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 406 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej
Jeg har to wd td hd live sat sammen med qnap nas, det køre, prøv at bruge networks shares i stedet for media server på wd td, det gør jeg. Prøve også youtube der ligger en del Info . Jeg ser lige min setup igennem senere. |
|
![]() |
|
andyhsims ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Marts-2012 Status: Offline Point: 9 |
hejsa
tak det har jeg forsøgt men jeg kan ikke få den frem der kan du hjælpe mig hvordan man gør det? mvh andreas
|
|
![]() |
|
aouer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Januar-2010 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 406 |
Nu kender jeg ikke lige din router og din nas harddisk, men måske skulle du prøve at sætte den harddisk til wd td via usb, køre du trådløs eller kabel, kør kabel det er mere sikker så hakker det ikke,
mvh Aouer
|
|
![]() |
|
M-P-A ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 387 |
Har også haft problemer med at WD'en ikke ser mine shares eller smider dem efter et par dage, efter lidt fejlsøgning fik jeg fundet en løsning for mig.
Fulgte den guide og disablede Computer Browser servicen på alle mine pc's undtagen min server som alligevel står tændt 24/7, routeren fik en anden workgroup og siden hen har jeg ikke haft nogen problemer med tabte shares eller problemer med at finde dem. Bruger nu b.rad's uofficielle 1.05.04_V_WDLXTV.COM_WDLXTV_LIVE-0.5.1.1 firmware, og har gjort brug af muligheden for at mounte netværks shares til en usb stick - det giver nogle fordele mht browsning og visning af mapper/indhold af samme.
|
|
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700 HTPC Xbmc: Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx. FilServer/ xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red |
|
![]() |
|
hejsa
tak for hjaelpen, jeg fik det til at virke. mvh andreas |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |