recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd ved streaming ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd ved streaming ??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd ved streaming ??
    Sendt: 28-April-2012 kl. 14:04
Hej Jeg vil prøve det her streaming tjeneste fra Lovefilm og generelt vise videos fra fx youtube på TV'et
Jeg har kun VGA udgang fra min PC som jeg kører til VGA indgang på TV. Dvs ingen lyd.
Jeg har derfor lige købe et kabel som jeg sætter i PC'ens lille "hul" til høretelefoner. Altså audio ud af PC
Den anden ende af kablet (til TV'et) har et rødt og et hvidt stik til audioindgangen på TV'et

MEN der kommer ingen lyd. Billedet spiller men lyden er der ikke.
Hvis jeg så fx stiller tv'et på HDMI så forsvinder billeder naturligvis, men så er lyden der, så der er hul igennem.

Hmm What to do? Hvordan får jeg lyd og billede samtidigt?
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2012 kl. 15:48
Hvis dit tv afslipper lyden fra audioindgangen når kanalvælgeren står på hdmi, så må du kigge i tv'ets manual hvordan du får det til at afspille lyden når kanalvælgeren står på vga.

Alternativt kan du køre lyden fra din pc gennem dit anlæg, så det ikke er tv'et der står for lyden.

Alternativ 2, brug 300 kr på et grafikkort med hdmi udgang og kør hdmi over til tv'et.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu