|
Nyt brugt mb og processor. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-April-2012 kl. 11:59 |
Jeg er gammel klunser, og kan ikke lade være med at hive et pc- skrov med hjem, hvis det står til skrot et eller andet sted.
Mit mediacenter idag har en gammel P4 processor, den har lidt svært ved de høje opløsninger på canal plus HD.
Jeg fandt et ASUS P5K-E MB i går med en QUAD 2,6 GHz Q8400 processor i, det kører fint, har testet det med win7.
Vil det give noget at køre mediacenter på dette isenkram i stedet, her ser vi bort fra strømforbruget.
Jeg kører Win7 32 bit med DVBViewer.
Jeg aner ikke om jeg vil få nogen glæde af alle de kerner.
Har også en Dual 3 GHz E8400 liggende fra mit forrige fund, vil den gøre det bedre.
MVH - en der ikke gider installerer igen hvis det ikke giver en masse performance.
|
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
|
ShadowDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 200 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det bør det, og lur mig om dit strømforbrug ikke også falder :)
|
|
![]() |
|
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
Det kan spille fint, tror du vil være bedre tjent med E8400 ,hvis den "kun" skal køre som mediacenter.
Men begge er ganske OK, til det ! Redigeret af len61 - 30-April-2012 kl. 16:38 |
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
|
![]() |
|
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
jeg må indrømme at jeg kun ville bruge sådan et setup, for fornøjelsen i at samle tingene ind og glæden ved at have fundet komponenterne og ikke for at spare penge - et anstændigt media center koster jo ikke mere end et par tusinde i dag. Om ikke andet, så kan man vel nok finde et par dele på dba, så det bliver til endnu bedre performance, eller endnu billigere (jeg ville dog være meget skeptisk mht. at købe en intel core i5/7 af K modellerne brugt - det er ikke til at sige hvor meget sådan en har været udsat for).
E8400 performer nogenlunde lige som en i3
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |