|
Problemer med NAS |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||||
jimjim86 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-August-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 126 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Maj-2012 kl. 14:21 |
|||
Hej
Jeg har lige anskaffet mig en WD my book live due, 6 tb. Alt fungerer mere eller mindre. Jeg har så erfaret i dag, da jeg kom hjem, at min stationære ikke længere kan se min NAS? Jeg kan ikke logge ind på den fra min PC - som om den ikke kan findes på netværket mere??? Jeg har ingen problemer med at tilgå den fra min mobil eller over internettet. Jeg har stofa - nogle ideer til hvad der er galt? _____________________________________________ Jeg har netop talt med stofa og fundet ud af at jeg havde 3 ip-adresser tilddelt - den ene er til min stationære og de 2 andre er så til min NAS? Den ene af de 2 som jeg antager er til min NAS ved jeg med sikkerhed er den fra i går (altså en "gammel" IP som virkede fint i går) Den sidste af de 3 ip adresser antager jeg så er endnu en som er tilddelt til NAS'en? ved ikke om dette er info som kan bruges ift. mit problem ___________________________________________ har også pinget begge ip adresser. Resultat: 4 sendt, 4 modtaget mvh. Jimmy
|
||||
![]() |
||||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Det er ikke sikkert det hjælper på dette problem, men for din egen skyld. KØB EN ROUTER.
BS
|
||||
![]() |
||||
jimjim86 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-August-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 126 |
|||
Er under omdeling i dag - har bare ikke modtaget den endnu :) Så det råd er fulgt, hehe. Jeg forstår bare ikke hvorfor jeg pludselig ikke kan komme ind på min NAS fra min stationær når jeg kan via min mobil og internet browser. |
||||
![]() |
||||
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
|||
|
||||
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
||||
![]() |
||||
|||
Det er som sagt også gjort - er bare ikke modtaget endnu :) Var bare interesseret i om nogle kunne fortælle mig hvad der lige er gået galt fra i går til i dag - siden jeg ikke længere kan tilgå min NAS fra min stationære - men fint kan det via remote eller web access
|
||||
![]() |
||||
|||
Så kom min router og jeg er igang med at opsætte mit netværk og router. Jeg er ikke den skarpeste på dette område så jeg vil derfor høre om der eventuelt er nogle der kan guide en "noob" som mig :) Jeg er nået så langt at der er net igennem og min router fungerer. Jeg skal nu finde ud af alt det med DHCP/statisk/dynamisk - hvad vælger man osv : / ? Jeg har en NAS tilkoblet og skal senere også have min Dune HD MAX koblet til Håber nogle kan hjælpe :)
|
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
|||
Hvad der skal kunne tilgås fra andet udstyr tildeler du en fast IP adresse (NAS). Alt andet lader du bare køre DHCP (computere, telefoner osv) Klaus |
||||
![]() |
||||
|||
Okay - hvad kaldes det hvis det skal tilddeles en fast IP? altså hvordan sørger jeg for at den blive ved med at have samme IP. Er godt klar over det nok lyder som et meget dumt spørgsmål :) Men er ikke så skarp til lige præcis dette
|
||||
![]() |
||||
Markh ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Sted: København Status: Offline Point: 317 |
|||
Den nemmeste måde er at du bare konfigurerer IP-adressen på den pågældende enhed. Så behøver du ikke involvere DHCP på nogen måde. Når det er sagt, kan det godt lade sig gøre at DHCP tildeler en fast IP adressen til en given enhed. Hvad det lige hedder på din router, ved jeg ikke, men nogen kalder det "Host reservation" eller tilsvarende. Men der er ingen grund til at bruge DHCP i dette tilfælde. Bare husk at DHCP serveren ikke skal tildele de faste IP adresser. Sæt f.eks. DHCP serveren til at tildele IP adresser fra x.x.x.100 - x.x.x.199, og giv dine enheder en fast IP adresse udenfor det range. x.x.x afhænger af hvad din router har af IP-adresse - det kan f.eks. være 192.168.0 eller 192.168.1. /Mark |
||||
![]() |
||||
|||
Okay, på NAS'en skal jeg så bare skifte til statisk IP? og indtaste dens IP eller hvad?
|
||||
![]() |
||||
|||
Har det noget at gøre med Videresendelse fra port/Portudløsning ? ift. at lave fast ip til min NAS?
|
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
|||
Jeps. Du skal bare selv holde styr på hvilken adresse den har. Herhjemme har routeren LAN adresse 192.168.1.1, computere (og andet skrammel) får tildelt adresser via DHCP i området 192.168.1.10 til 192.168.1.200, min NAS har så adresse 192.168.1.250 som fast adresse (indtastet i NAS'ens opsætning). Klaus |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |