|
Multicast,Airprint |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
sapi100 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-December-2007 Status: Offline Point: 186 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-April-2012 kl. 12:14 |
Hvad router understøtter Multicast,Airprint funktion?
Jeg vil nemlig printe direkt fra min Apple produkter til min HP 7510e printer. Min nuværende TP-Link WR941ND v4 understøtte ikke denne funktion og derfor skal skiftes ud. Redigeret af sapi100 - 21-April-2012 kl. 12:15 |
|
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det ikke lige meget hvilken router det er. Airprint skal da virke, når printeren er på dit netværk.
Er der kun Wifi på printeren, eller er der også ethernet? Eller prøver du at sætte printeren til routeren med usb - det tror jeg ikke virker. Jeg har selv en HP CP1525w, og den skulle have en firmwareopdatering før Airprint virkede. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
sapi100 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-December-2007 Status: Offline Point: 186 |
Desværre routeren skal også understøtte multicast, igmp v2 standard så vil Airprint også virke. Jeg har prøvet med min gammel Dlink 635 router som understøtte det funktion,ok virker også, men den router virker meget ustabil derfor kan jeg ikke bruge den. Jeg fik at vide fra TP-link support at WR1043ND understøtte den funktion men jeg tvivl. derfor jeg vide høre hvad folk brugte hvor den funktion virker. |
|
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
Hvordan er printeren tilsluttet nu?
Jeg bruger Time Capsule som router, og printeren er koblet på via ethernet. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Printeren er Trådløst tilslutet.
HP´s ePrint funktionen og alt andet virker fint,der er kun Apple´s Airprint funktion ikke virker.
|
|
|
|
![]() |
|
Har du tjekket om der er en opdatering til printeren.
Min egen virkede heller ikke ud af kassen, men skulle opdateres. Den er købt marts 2011 - da var Arprint vist nok nyt. De første par måneder brugte jeg Fullrates Zyxel P-2602HW-DIA, og der virkede Airprint også. Jeg var ikke klar over at det ikke er alle routerer der kan bruges. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Jeg vidste heller ikke før jeg vil prøve funktionen.
Printeren er lige købt og findes ikke nyere firmware og jeg var også kontakt med HP support om det men vi blev enig om at min router skyld i det, dvs HP´s og Apple´s ting fejler ikke noget. |
|
|
|
![]() |
|
Jeg har købt en ny router, TP-Link WR1043ND og med den ny firmware v 3.13.12 virker Airprint funktion uden problemer.
Apple og HP glemmer bare at fortale at router skal også understøtte Airprint/Bonjour ellers virker den ikke.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |