recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal bruge hjælp til en htpc :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal bruge hjælp til en htpc :)

Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Sebbe89 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Maj-2012
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sebbe89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skal bruge hjælp til en htpc :)
    Sendt: 04-Maj-2012 kl. 12:18
Hej recordere :) 

Er igang med og anskaffe mig en htpc, og har derfor lidt krav til hvad den skulle kunne.

MUST : 

afspille 1080p uden problember
Ikke larme helt vildt :) lidt må den gerne, da den nok kun skal stå tændt når vi ser film :)
ikke fylde alt for meget, heller small og bred.
hvad ssd til system, har en extern harddisk ved siden af.
skal understøtte usb 3.0 :)

Skal ikke bruge et drev i den eller en ir modtager da jeg bare vil bruge et trødløst tastatur/mus.

Nogle der ville prøve og skrive et forslag til en htpc der kan klare det :) 

har ca 4.000 og smide efter den :)
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2012 kl. 13:07
Jeg har før kigget på httpc'er fra ham der har samlet denne. Det virker som en god pris.

http://m.dba.dk/selvbyg-htpc-mediecenter/id-82419178/
Han har også billigere løsninger, og udvalget skifter ind i mellem.
som en god pris
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Sebbe89 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sebbe89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2012 kl. 14:47
ja men gider ikke smide 4.5 k efter en med drev og ir modtager når jeg ikke har brug for det :)
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2012 kl. 15:14
Hvorfor en HTPC og ikke bare en eller anden medieafspiller ?
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2012 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Live TV måske?

hvad påtænker du at bruge af hardware/software og hvad med lager til evt. optaget tv?
Hvis du bare skal have det nødvendige hardware + usb tuner, så er næsten alt muligt. Vil du have interne tunere stiller det lidt større krav til kabinettet og porte i bundkortet. Jeg startede med at købe et meget lille kabinet og et mini-itx bundkort til min første HTPC, men det har jeg rent faktisk ikke noget at bruge til nu. Det er en god idé at finde ud af, hvad du vil have i af hardware, specielt antal diske og PCI(-e) slots og derfra finde det mindst mulige bundkort. Mht. processor og RAM, så vil enhver Intel Core i3 og op virke fint og 4-8GB 1333 MHz RAM vil være fint - på det område kræver det ikke det helt store
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2012 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

Live TV måske?

Jep, det er så absolut det største argument for en HTPC, og faktisk stort set det eneste jeg bruger min til. Det er det stærkeste og mest fleksible tv system man kan forestille sig, med klient / server løsninger, forskellige tv kilder samlet umærkeligt under ét. Jeg samler kilder som antennebåret, fibernet med iptv og dvb-c, viasat fra parabol i samme tv-server, så jeg kunne ikke forestille mig noget alternativ. Vi må bare håbe at det forp.... CI+ ikke smadrer alt for os !

Anyway - jeg har ikke set nogle tegn på at han vil bruge sin HTPC til andet end afspilning af rippede film fra en usb harddisk. Derfor mit spørgsmål Tongue 
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2012 kl. 18:30

Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

Live TV måske?

Jep, det er så absolut det største argument for en HTPC, og faktisk stort set det eneste jeg bruger min til. Det er det stærkeste og mest fleksible tv system man kan forestille sig, med klient / server løsninger, forskellige tv kilder samlet umærkeligt under ét. Jeg samler kilder som antennebåret, fibernet med iptv og dvb-c, viasat fra parabol i samme tv-server, så jeg kunne ikke forestille mig noget alternativ. Vi må bare håbe at det forp.... CI+ ikke smadrer alt for os !

Anyway - jeg har ikke set nogle tegn på at han vil bruge sin HTPC til andet end afspilning af rippede film fra en usb harddisk. Derfor mit spørgsmål Tongue 

Jeg er enig....Alt det der XBMC det er mere lort end lagkage. Folk blabrer op om at det er det fedeste medicenter...Men to sum up....Der er ingen TV der er ingen Bluray... Du skal transcode alt til "et venligt" format og du skal bruge forskelige UI'er, dvs forskellige programmer...Der er end ikke forsøgt integration

Det er ufuldstændigt og har IKKE en skid med et Media Center at gøre.

Enhver abekat kan bygge en computer der kan afspille en downloaded fil....
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2012 kl. 19:04
He he - jeg har faktisk lige været ved at lege lidt med XBMC, netop for at finde ud af hvorfor det skulle være gud....

Naturligvis skulle der være understøttelse for tv for at de kunne "sælge" det til mig, og jeg har installeret en vers. 11 "eden" med plugins til diverse backends. Jeg har prøvet 4therec, da jeg i forvejen bruger denne med MediaPortal. Det virker faktisk rimeligt godt.

Der mangler stadig det sidste, men hvis man VIL bruge XMBC er det altså muligt at få noget til at funke med tv.
Til top
Sebbe89 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sebbe89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 07:40
Jeg skal kun bruge den til og se film og musik fra :) ikke noget med tv eller noget :) gider nemlig ikke have min computer til og stå tændt, når jeg skal se film for at stream over til ps3'en :) og så skal du os kunne bruges til og surfe lidt på nettet med :)
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Jeg er enig....Alt det der XBMC det er mere lort end lagkage. Folk blabrer op om at det er det fedeste medicenter...Men to sum up....Der er ingen TV der er ingen Bluray... Du skal transcode alt til "et venligt" format og du skal bruge forskelige UI'er, dvs forskellige programmer...Der er end ikke forsøgt integration

Det er ufuldstændigt og har IKKE en skid med et Media Center at gøre.

Okay, jeg bider på.. LOL

Kan du læse aviser på dit medie center? Aviser er et medie. Hvad med bøger? Bøger er også medier. Eller har du valgt at bygge et ufuldstændigt medie center der ikke har en skid med et medie center at gøre?

Jeg tillader mig at gætte på at dit medie center ikke kan tumle fx. ebøger. Du har altså ligesom resten af os truffet et valg om hvilke medier dit medie center skal kunne håndtere og hvilke medier det ikke behøver kunne. At du så er arrogant nok til efterfølgende at mene, at lige præcis de medier du har valgt er definitionen på et rigtigt medie center må være på din kappe.. Wink

Mit medie center kan også tumle en række forskellige medier, herunder bluray for øvrigt. Jeg har valgt at live tv ikke er et relevant medie for mig, derfor understøtter mit setup ikke det. Jeg er simpelthen vokset fra behovet for at sidde klar på et bestemt tidspunkt og være tvunget til pauser når tv stationerne synes det er tid til at ødelægge udsendelserne med rekvalmer. Jeg er på mit andet år uden live tv og savner det ikke det mindste.

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Enhver abekat kan bygge en computer der kan afspille en downloaded fil....

Ligesom enhver abekat kan smide fx. dvbviewer på en computer og bruge den software til det du kalder et komplet medie center.

Jeg var lige ved at skrive at enhver abekat kunne smide windows media center på en computer og bruge det, men så kom jeg i tanke om hvor handicappet wmc er og hvor mange lappeløsninger folk skal ud i for at få det til at virke, så wmc er mest for stædige abekatte med trang til bøvl. Wink
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af Sebbe89 Sebbe89 skrev:

Jeg skal kun bruge den til og se film og musik fra :) ikke noget med tv eller noget :) gider nemlig ikke have min computer til og stå tændt, når jeg skal se film for at stream over til ps3'en :) og så skal du os kunne bruges til og surfe lidt på nettet med :)

bortset fra surfen rundt på nettet, så ville jeg kraftigt overveje en medieafspiller i stedet.
Nu hvor du selv nævner PS3, så kan den jo alt det du efterlyser?
Til top
Sebbe89 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sebbe89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 10:27
Ja men gider ikke have min computer + en larmen ps3 til at stå og køre :) Derfor tænkte jeg over en lille computer, man bare kan tænde og smide en film op på skærmen med :) 
Til top

Besvar Besvar Side  123 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu