|
Sonos og Yousee Bredbånd - opsætningshjælp |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Maj-2012 kl. 18:01 |
Hej alle Jeg har fået mig en S3'er, men når jeg slutter den til min Yousee router Netgear CG3000, så lyser porten bare rød og Sonos kan ikke få snak med den. Jeg har prøvet at skifte på routeren, så den ikke står til "auto" men kanal 1, det har dog ikke hjulpet noget. Er ved at løbe tør for idéer til hvad jeg kan skrue på, for at få det til at virke ![]() Er der nogen her der har Yousee Bredbånd (via kabel-tv) og som har prøvet at sætte Sonos op sammen med den? Al hjælp modtages med kyshånd, tak! Mvh Casper
|
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7255 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Måske et dårligt lan kabel ?
Har selv brugt sonos sammen med yousee uden problemer. Installer du sonos fra pc/mac ? |
|
![]() |
|
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
Har prøvet et par LAN kabler, ingen af dem vil virke. Jeg sidder på en MAC og laver opsætningen.
Satte du bare det hele op out of the box og fik det til at virke?
|
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7255 |
Ja satte det bare til og efter få minutter spillede musik ud af sonos.
Du er ikke så heldig at det er købt sammen med en bridge ? Den bruger jeg nu for jeg har ikke sonos i samme rum som routeren. |
|
![]() |
|
Det er den med bridgen, men på magisk vis lykkedes det mig at få det til at spille nu. Jeg skiftede porten den spillede fra væk fra auto til kanal 1 og så slog jeg upnp fra. Derudover inde og rode lidt med LAN IP. Ved ikke helt hvad det var der gjorde tricket, men spiller det gør det... Dog lyser routeren stadig med rød fra LAN-port indikatoren, men så længe det virker, så må den være pink, for min skyld. :)
|
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
Den kører vist ikke gigabit lan. Så det er måske derfor den lyser rødt.
Men godt du har fået det op at køre. Jeg er selv meget glad for mit sonos udstyr som jeg har i 5 rum nu. |
|
![]() |
|
Ok ja det er meget plausibelt. Jeg er også glad for mit, med S3'eren er det 4 rum for mig :)
|
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
Jwin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 769 |
Kief: Hvis du har Sonos i forvejen, hvorfor bruger du så LAN kabel på din nye S3?
J |
|
![]() |
|
De andre 3 er pillet ned indtil jeg flytter i min nye lejlighed til august.. :) Lige nu er det sat op med LAN kabel til Bridgen og så en S3'er i stuen...
|
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
Hej hansi. Håber jeg må tillade at bruge denne tråd til lige at spørge dig om noget. Kan man ikke få ens sonos connect til at "slukke" på en måde, kan jo kun vælge den skal gå i dvale, men kan da ikke passe man skal ind og vælge den skal gå i dvale hver gang man har brugt den? Her tænker jeg på strømforbruget. Synes bare den står og er konstant varm på toppen også selvom den er sat til dvale tilstand. Er der noget jeg har overset eller?? |
|
![]() |
|
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1760 |
Eneste måde at slukke en SONOS på, er at hive stikket.
|
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
![]() |
|
Ja de er altid "on" for at holde wifi i live
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |