|
Et pladespiller råd? |
Besvar |
Forfatter | |
Dr. Thor
Bruger Oprettet: 25-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 85 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-Maj-2012 kl. 09:38 |
Hej med jer.
Min kone vil gerne have gang i sine gamle vinyler igen. Vi har en Denon DP-47F stående, som ikke har været brugt i 10-12 år. Vores receiver har ingen pladespiller indgang, så jeg skal ud og have en RIAA forstærker til den. Pladespilleren skal også have en ny pickup, så en udgift på 1500-1600, for at få den til at kører. Men jeg faldt så over en sprit ny Pioneer med indbygget forstærker og pickup selvfølgelig, til samme pris. Men vil Denonen spille bedre en Pioneeren? Hvad ville I gøre? Tak, Morten.
|
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Pioneer'en er noget plastic-skrammel. Hvis din Denon iøvrigt er i god stand, og motor og leje kører som det skal, så køb en RIAA og en ny pick-up. Gå efter en billig RIAA (inden for rimelighedens grænser) og en god pick-up - for 500,- RIAA og 1000,- pick-up får du mere end for 1000,- RIAA og 500,- pick-up. Til sammenligning er pick-uppen der følger med Pioneer'en næppe mere end 100,- værd.
|
|
Dr. Thor
Bruger Oprettet: 25-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 85 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak Otto,
Det var lige hvad jeg havde behov for at hører.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |