recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBMC - problem m. tv serie scraping...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XBMC - problem m. tv serie scraping...

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: XBMC - problem m. tv serie scraping...
    Sendt: 06-Maj-2012 kl. 17:50
Hejsa...nu hvor jeg har kørt med xbmc et par uger begynder jeg så småt og lægge mine tv serier på nas boksen....indtil nu med stor success...men:

Jeg har nu tilføjer Band of Brothers - http://thetvdb.com/?tab=season&seriesid=74205&seasonid=7109&lid=7 - har lavet en sub folder som de andre tvserier

nasboksen\tv\band of brothers\season 01\band of brother - s01e01 - currahee.iso

og så bare kaldt de andre 02-10 i episode til forskel.

xbmc finder da også band of brothers som den skal, men her kommer det spøjse, udover dette syns den også at jeg skal have et punkt for følgende:

og jeg kan ikke i min vildeste fantasi se hvor henne den får den information fra...

lige pt har jeg 3 tvserier på nas boksen ialt...de andre 2 er /grand designs/ og /game of thrones/

har i et forslag til hvordan dælen jeg får xbmc til hver gang den søger library update til ikke og loade AL TV for det er ret annoying...

skal siges at først var episode navnet på band of brothers ikke så præcis som den burde være men det er done nu og jeg har kørt en clean library og en ny update og den finder alt under band of brothers som den skal men stadig loader den banner ind for AL TV.

Til top
daemon9th Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-September-2010
Sted: Odense
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér daemon9th Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 00:19

Hej,

Du kan bruge "TheRenamer" app til at få styr på dine filnavne: 

http://www.therenamer.com/

Hvis du vil tvinge therenamer til at hente fra en specifik serie, kan du bruge manual scraping med IDcodes. For Band of Brothers er den "74205"

Evt. Kan du også pre-scrape de vigtigste info før du tilføjer til xbmc. Jeg bruger selv Ember Media Manager:

http://ember.purplepig.net/projects/embermm/files

Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 10:07
Den letteste måde du kan navngive dine serier på så de altid bliver scrapet korrekt via thetvdb. Har selv 18 serier liggende pt og ingen er fejlet med scraperen.

Du laver en overordnet mappe som hedder Band of Brothers

Inde i den laver du en ny mappe som hedder Band of Brothers Season 1

I season 1 mappen kalder du episoderne
1x01
1x02
1x03
1x04 osv osv op til 10

Vigtigt du ikke kalder dem andet end det.

Med andre tv serier hvor der fx er flere sæsoner, der er fremgangsmåden den samme. En overordnet mappe. Fx Dexter.

Undermappe:

Dexter Season 1
Dexter Season 2

Under Season 2, skal der så bare stå 2x01 osv.

Hvis der er frigivet noget ekstra til en sæson så skal det hedde

0x01
0x02 osv

Dvd scraping fungerer ikke optimalt, synes jeg. Men dem kan du overrule på præcis samme måde med mapperne. Din iso fil skal så hedde

1x01-02-03-04.iso Selvfølgelig alt efter hvor mange episoder der er på disken. Men det vigtigste er, at det bliver scrapet korrekt, hver gang!

Alt det andet med ekstra programmer er fuldstændig ligegyldigt, den anden måde virker og det en bare vænne sig til det når man ligger det ind.

Næste "sjove" gimmick man kan lave når man har styr på scraping af sine serie, er man kan få de originale themes til at spille med når man browser en serie i xbmc. Dette gør du ved at installere pluginnet TvTunes.

Efter installation af tvtunes kan du gå ind under information på dine serier og vælge tvtunes, den henter nu en mp3 fil til mappen der hedder theme.mp3. Hvis den ikke lige kan finde den, kommer den selv frem og spørger om du vil lave manuel søgning. Ekstra ordinært hvis tvtunes slet ikke kan finde noget kan du selv ligge dem ind i hovedmappen og navngive den theme.mp3.

Det kører automatisk med afspilning af theme når du browser dine serier derefter.

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 11:06

der er kun 1 afsnit per iso som beskrevet ovenfor...vil prøve og omdøbe filerne men tror ikke det afhjælper for først da jeg satte episode titel ind ville den scrape band of brothers.

det hele ligger i dag i
\band of brother\
        \season 01\ <<<< er det måske den her jeg skal tilføje band of brothers foran for at undgå den sidste misforståelse...hmm kunne jeg prøve.
                   \band of brothers - s01e01 - episode titel.iso
den loader band of brothers scraping perfekt men den syns bare den har lyst til at AL TV også skal indlæses pga et sammenfald mellem et eller andet jeg ikke kan gennemskue...uden band of brothers i tv folderen indlæser den ikke AL TV, så det er antal episoder i BoB mappen kontra AL TVs den bliver forvirret over.

Redigeret af Bygone - 07-Maj-2012 kl. 11:08
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 11:22
Nu har jeg lige taget fra min bærbar, som kun kører standart skin. Men hvis du gør som jeg skriver, vil din serie komme til at se sådan her ud i xbmc. Ikke navngiv det anderledes end jeg har skrevet.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 11:37
Du kan også hvis du vil være 100% sikker i din sag lave et notepad dokument i hovedmappen som hedder

Tvshow.nfo (Der skal linket fra thetvdb.com til band of brothers være) Det samme kan gøres for hver sæson, denne metode har jeg brugt siden jeg hoppede på XBMC for over 4år siden, og den har virket ligegyldigt hvilken version jeg har brugt, både i xp, vista, win 7, xbmc i ubuntu, xbmc live.

Mener altså det er over 3000 afsnit jeg har liggende i alt, og alt er scrapet korrekt.

Så ingen grund til bekymring, det er måden at navngive det på. Wink

Edit:

Så din sti kommer til at se sådan her ud:

nasboksen\tv\band of brothers\season 1\1x01.iso

o er fjernet i season og afsnittet hedder 1x01

Redigeret af JordanDK - 07-Maj-2012 kl. 11:42

Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 13:43
ok jeg tester lige iaften når jeg har fået puttet junior :). Tak for info sofar, den eneste serie jeg nogenside har haft problemer med er band of brothers her eller har jeg aldrig oplevet dette før :).
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

ok jeg tester lige iaften når jeg har fået puttet junior :). Tak for info sofar, den eneste serie jeg nogenside har haft problemer med er band of brothers her eller har jeg aldrig oplevet dette før :).

Hvis der ikke er problemer med de andre, er der ingen grund til at omdøbe dem. Siger heller ikke din måde er forkert at gøre det på.

Men dengang jeg startede med XBMC, var det metoden jeg blev præsenteret for af min bror. (Han har brugt XBMC til Xbox siden det første kom).

Metoden har aldrig fejlet med nogle serier, derfor holder jeg mig til den. Smile Har dog godt set i deres Wiki der er flere måder få den til at scrape på. Men af dem som jeg har forslået denne løsning til også på XBMC's forum, der har det virket for dem alle.

Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 22:50
Ved simpelthen ikke mere hvor jeg skal kik hen, har omdøbt alt efter din standard ovenfor, slettet hele library og lavet en ny scan, ved første scan laver den en komplet korrekt opsætning men når maskinen så har været i standby og starter igen så kør den jo en auto library update og bam så er AL TV returneret...ved ik hvor den kommer fra.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 23:09
Wacko lyder sgisme underligt, kører også med autoupdate af libary og der sker det godt nok ikke.

Har du installeret pluginnet XBMC Auto Library Update? Da man via dette kan sætte den til automatisk rydde op i databasen, hvis dette er tilfældet. Så kunne jeg forestille mig den når at slette databasen hver gang, da dine medier ligger eksternt på din nas og den lige skal nå at finde stien.

Det er rent gæt jeg kommer med, men lige hvad jeg kan komme på. 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 01:03
Problem løst ved omdøbe databasefilen til old og starte forfra med at scrape. Alt virker efter hensigten nu og hans Band of Brothers blev scrapet korrekt. 

Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 09:55
YES...det er for godt hehe...tak for hjælpen.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu