|
et par enkle spørgsmål |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||||
Fjeder ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2011 Sted: 9000 Aalborg Status: Offline Point: 38 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Maj-2012 kl. 21:17 |
||||
Hejsa
Jeg er ny i det her med htpc og ligge film ind på f.eks. nas eller pc, så har lige et par spørgsmål... - hvad format ligger i film i, og hvad er understøttet af flest afspillere.. - hvor meget af en film bliver der typisk lagt ind? bare film, eller tages ekstra materialet også med? - nogen programmer, der er bedre end andre til at lægge film ind på hdd? - Jeg kan se der er nogen der får vist cover til filmen fra hdd, hvordan gør man det? Håber det er til at svare på mine spørgsmål ![]() ![]() ![]() Jeg er rimelig meget grøn på det område, der hedder rippe film, men håber da at lære noget, og selv få en rimelig htpc op at køre eller i det mindste på en nem måde få vist mine film på tv.. Jeg er så grøn og hellig, at jeg ikke har film fra nettes "skyggesider", men foretrækker at erhverve originaler.. måske fordi de skal passe til ejeren
![]() |
|||||
Jeg er stadig noob - bær over med mig :)
|
|||||
![]() |
|||||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
De film jeg har optaget fra tv ligger i .ts format som er den originale transport stream der kom via antennen. Mine dvd'er har jeg rippet med programmet MakeMKV (gratis) og de ligger i formatet .mkv, jeg ripper dem i den originale kvalitet.
Det bestemmer du selv. Du kan rippe dine skiver til fx. .iso filer der indeholder en komplet kopi af den originale skive. Selv foretrækker jeg den "nøgne" film uden alle mulige menuer jeg skal igennem. I MakeMKV kan jeg endvidere vælge hvilke sprog jeg vil have med og den slags, dvs jeg kan vælge fx. de bulgarske undertekster og franske lydspor fra da jeg alligevel ikke fatter noget af dem.
Jeg bruger MakeMKV med stor fornøjelse. Hvis du vil have menuer og alt det der med, så er det noget med at rippe til .iso, der må en anden lige på banen med hvilke program der er hot.
Der er mange der bruger programmet XBMC til at afspille film, i det kan man sætte nogle "scrapers" op der automatisk går ud og henter covers og beskrivelser på nettet til de film du har liggende. Det er dog ikke noget jeg har rodet med, så jeg skal ikke kloge mig på emnet. Prøv evt. at kigge lidt på nogle af de tråde der snakker om scrapers.
Hehe, bare giv den gas! |
|||||
![]() |
|||||
espersen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
||||
Jeg bruger DVDfab som virker fantastisk og den gemmer kopien som .ISO, hvor jeg også stripper den for uønsket menu, sprog og undertekster så filmen fylder mindre og der er ingen der gider alt det andet alligevel - (DVDfab kan også gemme som .avi i komprimeret format hvilket dog ikke bruges da jeg gerne vil kunne brænde en ny kopi uden menuer til ungerne i bilens dvd-afspillere)
- Bruger kablet netværk til mediecenteret Win7 Mediecenteret har installeret MyMovies som præsenterer filmene på en fed måde der passer fint med Windows MediaCenter's layout. MyMovies henter data og covers - også på dansk - og du kan selv bidrage med titler og yderligere data. For at MyMovies kan afspille ISO'er skal du bruge det det gratis
Redigeret af espersen - 10-Maj-2012 kl. 09:47 |
|||||
;o)
|
|||||
![]() |
|||||
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
||||
du mener vel Virual Clone Drive? - AnyDVD er ikke gratis (så er jeg i hvert fald blevet snydt). Jeg bruger AnyDVD HD (koster penge) til at lægge mine film ind som henholdsvis .iso (HD DVD og Blu-ray) og folder structure (DVD). Jeg fjerner intet af indholdet på diskene, dog ligger jeg ikke diske ind, hvor der kun er ekstramateriale. Jeg bruger en kombination af MyMovies (gratis, alt efter hvilke funktioner man har brug for og hvor mange film man kan bidrage med) og TMT 5 (koster også penge) til at se filmene. Det er efter min mening dét der fungerer bedst, såfremt man bruger Windows Media Center. Jeg har haft kig på både XBMC og MediaPortal også - det viker dog ikke med MyMovies, men der er et tilsvarende program jeg ikke lige kan huske hvad hedder lige nu, der vist virker med mediaportal. XBMC er for mig ikke interessant, pga mgl. tv understøttelse og mediaportal, fordi jeg ikke gider at bruge 3 timer på indstillinger og så mener jeg ikke det kan styres via IP - det kan windows media center med de rette plug-ins (Bla MyMovies remote server API).
|
|||||
![]() |
|||||
espersen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
||||
rettelse: ja det er den gratis Virual Clone Drive jeg bruger ;o)
Bruger også Win7MCE bl.a. pga TV-understøttelsen så det er eet og samme program at alt kører fra - tv, optagelser, dvd'ere osv. |
|||||
;o)
|
|||||
![]() |
|||||
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
||||
Mine formater:
bluray og dvd film/tvserier laver jeg via MAKEMKV til en .mkv film på min nas box. Der ved stripper jeg menu og alle extras væk, plus jeg fjerner de audio spor jeg ikke vil have og de undertekster der ikke skal bruges. video/audio bliver i samme kvalitet uden komprimering som originalen dog mindre pga alt udenom skæres bort.
TV-Optagelser sker direkte i .ts format. Jeg loader så den optagede fil ind i VideoRedo hvor jeg skærer reklamer og overflødig video væk. Gemmer så den editerede fil i .mp4 på min nas box.
|
|||||
![]() |
|||||
Skovbo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Glamsbjerg Status: Offline Point: 351 |
||||
Jeg bruger XBMC i mit mediecenter, og har alle mine film liggende som .mkv.
Læs evt. mere om det her: http://www.michelskovbo.dk/ Der er lidt info og guides til de ting som jeg bruger i mit eget mediecenter. Og mit mediecenter setup kan ses derinde og her på recordere: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110348&title=skovbos-htpc-setup |
|||||
![]() |
|||||
Fjeder ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2011 Sted: 9000 Aalborg Status: Offline Point: 38 |
||||
sweet, masser af info og viden :D .. takker :D
|
|||||
Jeg er stadig noob - bær over med mig :)
|
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |