recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dygtig elektriker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dygtig elektriker?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
marvel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Juni-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér marvel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dygtig elektriker?
    Sendt: 06-Maj-2012 kl. 20:10
Hej, jeg har ret dårligt signal i mit hus og ville gerne have en dagmand ud, der kender lidt til kabeltv og hvad man kan gøre for at forbedre signalet (udskifte signalforstærker, nye kabler osv).

Er der nogle herinde, der kan anbefale en i københavnsområdet / Valby?

PFT
Samsung UE40D8005
Primare DVDI-10
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 20:19
Hvad med en tekniker fra den udbyder du får kabel tv fra.
Det var nok den løsning jeg ville vælge
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
marvel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér marvel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 20:38
Hejsa, du har måske ret, men jeg vil gerne undgå at betale 500kr for at en Yousee-teknikker kommer ud og konkluderer at fejlen skyldes egen installation :)

Samsung UE40D8005
Primare DVDI-10
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsvj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 20:44
Virker dit TV i første stik ind i huset, men er dårligt i resten af huset er det nok hos dig selv...

Er signal dårlig på 1. stik, er der stor sansynlighed for indgangssignal er dårligt - dette skal YouSee sørge for er OK...
Brug nu "Fagmanden" fra YouSee. De er altså ik' så slemme...
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 21:14
Om det er den ene eller anden tekniker du får på besøg koster det jo noget uanset hvad.
Hvis du selv forsøger at fejlsøge vil du kunne finde noget af det der er galt og derefter få en tekniker til at udskifte præcis det der er galt.

Hvis vi skal hjælpe herinde bliver du nødt til at forklare lidt mere om dit setup
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 1343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdrhan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 19:03
Fjern alt udstyr fra alle stik i huset -tag og sæt et tv til det første stik direkte der hvor signalet fra yousee kommer ind som det første og se hvordan billedet står, går udfra at dine antenne kabler og stik selvfølgelig er iorden og at det er den nye type der er afskærmet mod indstråling!
Har du perfekt billede der, ja så er der ikke noget galt med din installation og fejlen skal findes efterfølgende, herved har du så sparet både elektriker og yousee!
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2005
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 19:32
Brug dog YouSee's tekniker, i stedet for en ukvalificeret elektriker.

Jeg tvivler på, at du finder nogen der vil komme gratis, så 495 kr i startgebyr incl. en halv times arbejde, er vel ikke så slemt.

Hvis det nu kun tager 10 min, så bed ham om at tage opvasken Big smile

Redigeret af Plex - 08-Maj-2012 kl. 19:34
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 08:03
Jeg synes også at du skal benytte dig af en tekniker fra din leverandør. De har det fornødne måleudstyr.

Hos mig selv kørte det fint, indtil nogle af kanalerne (de høje frekvenser) begyndte af pixelere mere eller mindre, uden at der var pillet ved noget i huset.

Jeg fik en tekniker ud fra Stofa, og han målte på kablet ind til huset, og der var signalet OK. Vi kiggede på fjernsynet og der var det ikke ok. Så by-passede han min antennefordeler, så signalet kun gik til stuen, og så var alt OK.

Jeg undskyldte mange gange over at jeg ikke lige havde tænkt på den oplagte mulighed. Teknikeren fortalte mig at siden installationen var lavet (som han selv havde tilsluttet), var signalet jo blevet digitalt, så det var mere følsomt. Han anbefalede mig derfor at købe en antenneforstærker hvis jeg ville bruge flere stik.

Jeg så aldrig en regning - heller ikke for det f-connector mellemstykke han monterede:-)

Til top
marvel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér marvel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 13:37
Hej alle. I har naturligvis ret i at en Yousee-teknikker kunne være oplagt at invitere men jeg er ikke sikker på at han vil sætte pris på min signal-deling med underboen Confused
Derfor vil jeg foretrække en ekstern, der kan kigge på virvaret af splittere og forstærkere. Jeg bor til leje, så jeg ønsker ikke at pille for meget ved det selv
Samsung UE40D8005
Primare DVDI-10
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdrhan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af marvel marvel skrev:

Hej alle. I har naturligvis ret i at en Yousee-teknikker kunne være oplagt at invitere men jeg er ikke sikker på at han vil sætte pris på min signal-deling med underboen Confused
Derfor vil jeg foretrække en ekstern, der kan kigge på virvaret af splittere og forstærkere. Jeg bor til leje, så jeg ønsker ikke at pille for meget ved det selv
UHA,UHA så er du vidst ude i noget snavs der....så er fejlproblemet sikkert nede hos din underbo også,
i skal så rigtigt igang med at checke kabler,stik,ledninger mm før det bliver ok.....held og lykke
(håber ikke yousee kigger med her... ;-)

Redigeret af pdrhan - 09-Maj-2012 kl. 13:56
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 14:44
det er ikke alene dårlig stil og moral Thumbs Down, det er også tyveri... uanset bevægegrunden så få dog det stoppet i en fart....
Mvh

René
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdrhan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 15:04
Hørt!
-----------------
Kastrup/Amager
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu