recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - xbmc [undertekster forsvinder ekstremt hurtigt]
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

xbmc [undertekster forsvinder ekstremt hurtigt]

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pgrundl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pgrundl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: xbmc [undertekster forsvinder ekstremt hurtigt]
    Sendt: 11-Maj-2012 kl. 10:56

Det er på Windows 7 og jeg har prøvet 11.0 release og også beta build. Jeg har opleveret problemet på Die hard 1 og Pirates Dead Mans Chest.

Der er ikke tale om at jeg ripper skiverne. Det er helt almindelig afspilning, hvor underteksterne popper op og forsvinder igen lynhurtigt. Andre film, som f.eks. vilde venner  (boog og elliot) fungerer efter hensigten. Problemfilmene afspiller fint i en standalone afspiller og fint i en trial udgave af PowerDVD.

Nogen der har prøvet tilsvarende og eventuelt kender en løsning? Så vidt jeg har læst mig frem til, så er problemet introduceret med v. 10.0, så måske en retur til 9.11 løser det, men det introducerer sikkert andre problemer?
Til top
msl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2011
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér msl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2012 kl. 11:39
Bliver teksterne vist når de skal, altså når der bliver talt. Prøv at lægge mærke til om teksten faktisk først vises når de er skulle slutte. Er det Blu-ray?
Til top
pgrundl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pgrundl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2012 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af msl msl skrev:

Bliver teksterne vist når de skal, altså når der bliver talt. Prøv at lægge mærke til om teksten faktisk først vises når de er skulle slutte. Er det Blu-ray?

Det er Blu-ray, teksterne kommer, når de skal (altså der hvor man kunne forvente de skulle vises) og de forsvinder meget hurtigt efter (har ikke talt frames, men det er ikke mange).
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2012 kl. 14:38
Går ud fra dine skiver til BD er lite? Har ikke oplevet problemet endnu må jeg indrømme, og min samling tæller da en del blu-ray film. Men alle mine film, inkl. dvd er rippet i mkv. 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
pgrundl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pgrundl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2012 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Går ud fra dine skiver til BD er lite? Har ikke oplevet problemet endnu må jeg indrømme, og min samling tæller da en del blu-ray film. Men alle mine film, inkl. dvd er rippet i mkv. 

Lite? Jeg antager, at du mener jeg har rippet dem og brændt dem igen? Skiverne er allesammen originale salgs skiver. Hvis jeg har misforstået dig, så må du gerne fortælle hvad "lite" ellers er :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2012 kl. 17:20
BD-Lite, er uden menu og ekstra materiale, men stadig i iso format.

XBMC understøtter ikke komplette blu-ray film.

Derfor skal du bruge en anden afspiller, fx Total Media Theater eller PowerDvd.

Man kan dog sagtens sætte det op sådan i playercorefactory.xml filen. (En lille smule kodning), at XBMC kører som frontend til det hele, men minimere sig og starte fx TMT eller PowerDvd op når du vil se blu-ray. Så når filmen er slut, lukker den det andet afspilnings program ned igen og maksimerer XBMC. Så du er tilbage i XBMC.

Det kræver lidt opsætning og lidt læsning, men klart det hele værd når det er.

Til top
pgrundl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pgrundl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2012 kl. 19:47
Jeg endte op med Media Player Classic Home Cinema, der afspiller filmene uden problemer. Dog er der lidt problemer med at få den til at snakke med en MCE remote... Nå, men som du selv siger, så skal det være surt, før man rigtigt kan sætte pris på det bag efter Tongue
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 11:35
Du kan prøve at læse her, hvis du vil have XBMC til at styre det hele, men afspille dine blu-ray i fx MPC-HC.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?pid=933490%23pid933490

Han har oven i købet lavet en playercorefactory.xml til MPC-HC hvis de er installeret i deres standart mapper.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu