|
Forslag til løsning |
Besvar |
Forfatter | |
Petergemma
Bruger Oprettet: 02-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 141 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 11-Maj-2012 kl. 16:54 |
Jeg har brug for jeres hjælp.
Nuværende situation: Jeg har TV i 2 rum, og har Canal Digital (sat). Jeg vil gerne skifte min gamle Force 535 ud med CD Entertainment Center, men i dag benytter jeg Discq på Force'en til både at modtage CD og FTA (Hotbird 13.0). TV'et i soveværelset bruger bare DVB-T. Ønsket situation: Stuen: CD Entertainment Center + mulighed for at se Hotbird FTA Soveværelse: se CD Min parabol har dual-LNB'er, da jeg tidligere delte den med nabo'en. De benytter dog ikke LNB'erne længere. Forslag og kommentarer ønskes....
|
|
TV: Pioneer 428XD
DVB-S: Force 536S-CV Receiver: Onkyo 705 Højtalere: 2xB&W XT 2, 2xB&W M-1, B&W XTC og B&W ASW608 HDD/DVD optager: Pioneer LX60D |
|
Bent
Super bruger Oprettet: 30-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 293 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Petergemma.
( Jeg vil gerne skifte min gamle Force 535 ud med CD
Entertainment Center, ) med en CD Entertainment Center kan du kun se satlit på 1v
og du kan ikke tager 13ø på den og CD vil haver 3500kr for den og hvis din
programkort er fra da du købet din Force 535 så skal den også skriftes da den ikke kan
åbnende for HD kanaler, du kan spøger CD om du kan får din programkort
udskriftes til en ny kort og en programkort til multiroom hvis du køber to
brugt Canal Digital - HDTV box på den blå avis CD skal bruge navn og serie nr.
til dem ny programkort
når du har fåret die ny programkort fra CD. Så kan du køber ny Digital HDTV box fra tv- radio-shoppen der er tilbud på vantage HD8000 og andre Digital HD box jeg har selv Vantage VT-1 og 3 Vantage HD7100/8000
Redigeret af Bent - 12-Maj-2012 kl. 15:20 |
|
Bent Dueholm
|
|
Petergemma
Bruger Oprettet: 02-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 141 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Bent
Tak for svar. Jeg skal lige være sikker på, at jeg har forstået det rigtigt.... Grundlæggende forslår du, at jeg bruger en Vantage HD8000 i stuen, da den både kan tage CD HD kanaler og andre satellitpositioner (Disecq) f.eks. Hotbird. Men for at kunne få et programkort til den skal jeg bruge en brugt CD HDTV box (da CD skal bruge navn og serienr). Den anden brugte CD HDTV box skal bruges i soveværelset. Den ene brugte CD HDTV box kommer slet ikke i brug, men skal udelukkende anskaffes for at få CD programkort til Vantage HD8000. Er det korrekt forstået? NB. Angående Vantage HD 8000s: 1) Hvor nem/svær at den at sætte op og bruge? 2) Hvor er den til PVR? 3) Da det er en 2x DVB-S2 tuner og jeg jo også skal se TV i soveværelset - skal jeg have skifte mine Duo LNB'er til Quatro? Tak for hjælpen |
|
sapi100
Bruger Oprettet: 19-December-2007 Status: Offline Point: 186 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du købe en satbox med twin tuner og skal også se sat tv i en anden værelse så skal du have en Quad LNB.
|
|
|
|
Bent
Super bruger Oprettet: 30-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 293 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svar. Jeg skal lige være sikker
på, at jeg har forstået det rigtigt.... Grundlæggende forslår du, at jeg bruger en
Vantage HD8000 i stuen, da den både kan tage CD HD kanaler og andre
satellitpositioner (Disecq) f.eks. Hotbird. Men for at kunne få et programkort
til den skal jeg bruge en brugt CD HDTV box (da CD skal bruge navn og serienr).
Den anden brugte CD HDTV box skal bruges i
soveværelset. Når
der er gået nogle uge kan du jo købe en Vantage til ( det du optage på den ene
vantage HD8000TS/S kan du afspille på den vantage HD8000TS/S der er 3 modeller
af Vantage HD8000 TS / S / CS ) Den ene brugte CD HDTV box kommer slet
ikke i brug, men skal udelukkende anskaffes for at få CD programkort til
Vantage HD8000. Er det korrekt forstået? ( ja ,)( når du har fået
programkort fra CD og har køb en Vantage HD8000.. kan du jo sælge dem to brugte
CD HDTV box igen på den blå avis og bruge den gamle Force 535 med en af dem ny kort og så kan du jo købe en
Vantage box til når du har råd til det ) NB. Angående Vantage HD 8000s: 1) Hvor nem/svær at den at sætte op og
bruge? Det
er lige så nemt som på Force 2) Hvor er den til PVR? Der er ingen problem med
den når du bruge en Seagate Pipeline HD ST3500312CS 500 GB http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=512594 3) Da det er en 2x DVB-S2 tuner og jeg jo
også skal se TV i soveværelset - skal jeg have skifte mine Duo LNB'er til
Quatro? JA
en til vær satellit du vil se 0,8v / 13ø / 19,2ø / og 28,5ø på en skærm hvis du
vælge to Vantage HD8000ts kan du bruge en duo LNB til vær satellit du vil se
Redigeret af Bent - 13-Maj-2012 kl. 22:05 |
|
Bent Dueholm
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |