recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ny blueray afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ny blueray afspiller

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 11 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Januar-2012
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 11 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ny blueray afspiller
    Sendt: 13-Maj-2012 kl. 11:42
hej recordere. skal ud og have ny bluray afspiller da min samsung bluray er gået i stykker. jeg skal også brug den til surround, mit spørgsmål er så er der forskel på lyd kvaliteten på en bluray til 10 kg i forhold til en til 2 kg. så vidt jeg ved skulle billedsiden være den samme uanset pris ik?

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 12:16
Bare for at fluekneppe, så er "kg" ikke en pris, men en vægtenhed. Man kan til nød snakke om pris hvis du dropper "gram" og blot skriver kilo ;)

Lydkvaliteten på de analoge udgange vil sandsynligvis være bedre på en dyr afspiller, men som med alt andet, så afhænger det af hvilke specifikke modeller du kigger på.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 12:23
En lidt tungere, større og dyrere afspiller er ofte noget bedre konstrueret rent teknisk. Og her tænker jeg på muligheden for at placere de elektroniske komponenter mere korrekt fra hinanden, sikre en bedre ventilation osv., et bedre stabiliseret drev -  og dermed en måske lidt længere levetid.

BD - billedet behøver der ikke være den store forskel på, selvom jeg ikke sjældent har konstateret forskelle, og det selv om sangen går på, at billedet er det samme. Afspilningen af DVD kan du billedemæssigt opleve en væsentlig forskel, da der på dyrere modeller ofte er en bedre billedchip.

Så er der lyden, som Yakken er inde på, vil du formentlig opleve den største forskel på den analoge lydside.

Her som så mange andre steder, man får ofte hvad man betaler forSmile 

Redigeret af Hother - 13-Maj-2012 kl. 12:26
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 11 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Januar-2012
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 11 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 12:25
har haft kigget på den nye panasonic DMP-BDT220 til 1600 KR!:) hos elgiganten.. skal jeg bruge de analoge udgange til noget i en hjemmebiograf? er som sagt ny på området i hvertfald inden for surround
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af -jonas- -jonas- skrev:

har haft kigget på den nye panasonic DMP-BDT220 til 1600 KR!:) hos elgiganten.. skal jeg bruge de analoge udgange til noget i en hjemmebiograf? er som sagt ny på området i hvertfald inden for surround
Du skal ikke bruge de analoge udgange hvis du kun kører digitalt (f.eks. HDMI) fra din afspiller til din receiver/TV.Smile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu